پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5
با حضور ریس کمیسیون فرهنگی مجلس و رئيس حوزه هنري فارس

رونمایی از کتاب همرنگ آفتاب و آلبوم سرود های انقلابی در لارستان+عكس

همزمان با ايام شهادت سيدشهيدان اهل قلم شهید آوینی و در هفته هنر انقلاب اسلامی طي مراسمي با حضور رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شوراي اسلامي،  رئیس حوزه هنری استان فارس،…

همزمان با ايام شهادت سيدشهيدان اهل قلم شهید آوینی و در هفته هنر انقلاب اسلامی طي مراسمي با حضور رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شوراي اسلامي،  رئیس حوزه هنری استان فارس، مسئولین لارستان و قشرهای مختلف مردم از کتاب همرنگ آفتاب با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی در لارستان اثر “کلثوم کریم پور” رونمایی شد.

به گزارش میلاد لارستان با حضور نماینده لارستان، خنج و گزاش در مجلس شورای اسلامی، رییس حوزه هنری استان فارس و دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی، معاون فرمانداری ویژه لارستان و جمعی از مسئولین شهرستان محفل هنر انقلاب از کتاب «تاریخ انقلاب اسلامی لارستان» و آلبوم «چلچله خوانی» در سالن شورای شهرلار رونمایی شد.

در ابتدای این برنامه علی اصغر علی پور معاون فرماندار ویژه لارستان به تشریح تعدادی از برنامه های اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی در لارستان پرداخت و گفت: تجلیل از فعالین عرصه هنر انقلاب در لارستان طی سال ۹۶، افتتاح خانه طراحان شهید آوینی در محل مسجد امام جعفر صادق(ع)، روایتگری داش آموزان در مدارس و هم چنین رونمایی از کتاب تاریخ انقلاب اسلامی لارستان از جمله برنامه های این هفته در لارستان است.

در ادامه جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تفاوت هنر اصیل با هنرمندانی که خود را بازیچه قرار داده اند و با بی نزاکتی ها خود را هنرمند و الگو می نامند، اشاره کرد و اظهار داشت: امروز اگر جنگی وجود دارد در واقع جنگ نرم است و دشمن زمانی که بتواند از طریق همین جنگ نرم بر روی ذهن و اعتقاد افراد تاثیر بگذارد در واقع براحتی بر مشکلات اقتصادی او نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم لارستان ،خنج وگراش درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار تاریخ نگاری انقلاب اسلامی از جهات مختلف بویژه برای متولدین دهه ۶۰ و۷۰حائز اهمیت است، افزود: اول اینکه متقدمین و مجاهدین زحمت کشیده قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وبه تعبیر قرآن مجاهدین قبل الفتح از مجاهدین بعد الفتح آشکار می شوند و دوم همراهان و زحمت کشیده های روز های اول که نتوانستند تا آخر مسیر همراهی کنند مشخص می شوند.

جعفرپور ادامه داد: رویش ها و جوانان مخلصی که بعد ها به کاروان انقلاب پیوستند ومخلصانه جان فدا کردند امثال شهید حججی ها نقششان آشکار می گردد چرا که امام علی(ع) میفرماید من اگر چه عمر دراز نیافتم اما با مطالعه احوال اقوام و عبرت آموزی از سرنوشت آنها گویی با همه آنها زندگی کرده‌ام.

دیگر سخنران برنامه دبیر هفته هنرانقلاب اسلامی و رییس حوزه هنری استان فارس در سخنانی با برشمردن خصوصیات یک هنرمند فعال در عرصه انقلاب، گفت: شهید سیدمرتضی آوینی یک هنرمند واقعی در عرصه انقلاب است.

محمد کرم اللهی هنرمند را فردی خطاب کرد که قائم به نتیجه نیست بلکه وابسته به تکلیفی است که بر عهده او گذاشته شده است، افزود: هنرمند باید درد را در آغوش بکشد و درد را بشناسد و صدای استمداد مظلوم را بشنود و در نتیجه برای حل آن تلاش کند.

رییس حوزه هنری استان فارس با اشاره به اینکه هنرمند باید دارای جغرافیایی وسیع و بی مرز بوده و وسعت دید او به اندازه تمام جهان باشد، تصریح کرد: اینگونه است که افرادی همچون شهید آوینی پدید می آیند و زمانی در چچن و پاکستان و مرزهایی خارج از ایران فعالیت می کنند.

دبیر ستاد انقلاب اسلامی در استان فارس ادامه داد: در واقع هنر مردان خدا خلق زیبایی که همان شهادت است می باشد و این افراد از درد مردم در تمام جهان را مد نظر دارند.

کرم اللهی در بخش دیگر سخنان خود لارستان را قلب تپنده شعور و عمل به تکلیفات الهی خواهند که زمانی خفقان ستمشاهی در ایران بر پا بوده است این شهر میزبان فقیهی بزرگ به نام آیت الله سیدعبدالحسین لاری می شود، عنوان کرد: در لارستان اولین خواستگاه حکومت اسلامی در بین شهرستان های کشور به وسیله این عالم ربانی با حمایت مردم ایجاد می شود.

وی لارستانی ها را افرادی خواند که رنج های زیادی تحمل کرد اند و در قدیم با همراهی سیدعبدالحسین لاری پیشتازی کرده اند، خاطر نشان کرد: لارستان با وجود جوانانی عاشق و متعهد شهرستانی زاینده در عرصه هنر است که باید از آن حمایت کرد.

این مسئول در مورد کتاب تاریخ انقلاب لارستان نیز گفت: این کتاب اولین کتاب از سری کتاب های انقلاب اسلامی شهرستان های استان فارس است که در یک بسته کامل سری کتاب ها پس از جمع آوری در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد انقلاب اسلامی در استان فارس از میزبانی لارستان از نخستین جشنواره سرود بچه های مسجد در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: از کارهای تولیدی لارستان در عرصه هنر در سطح کشور حمایت خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان از دیگر برنامه های اجرا شده اجرای ۲ سرود در وصف حاج قاسم سلیمانی و امام رضا(ع) توسط گروه هنری مصباح الهدی، پخش کلیپ لارستان، اجرای روایتگری توسط نوجوانان پایگاه فانی لارستان، تجلیل از فعالین عرصه هنر لارستان و رونمایی از کتاب تاریخ انقلاب لارستان و آلبوم چلچله خوانی بود.

گفتنی است کتاب تاریخ انقلاب لارستان توسط کلثوم کریم پور نویسنده بیرمی نوشته شده است. همچنین آلبوم چلچله خوانی شامل ۸ اثر برگزیده استان فارس در زمینه هنر بوده که ۴ اثر آن مربوط به گروه های سرود هنری لارستان است.

 

وي اظهار داشت: امروز که بیاد شهید آوینی این مراسم برگزار می‌شود میتوان تفاوت بین هنر متعالی که در کار شهید آوینی است بااکثر کسانی که در جامعه بعنوان سلبریتی و هنرمند نامیده می شوند، و کارشان تقلید و لودگی است، را متوجه شد.

 جعفرپور در پایان از برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری تقدیر و تشکر کرد .

 

به گزارش ميلادلارستان به نقل از  دفتر نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي خلا وجود كتاب تاريخ انقلاب اسلامي در لارستان موضوعي بود كه خانم کریم پور را به تدوين اين کتاب ۳۰۵ صفحه ای سوق داد. در اين كتاب موضوعات مختلفی ازجمله تحولات سیاسی اجتماعی در عصر قاجار، لارستان و مبارزات مشروطه خواهی، قیام آیت الله سید عبدالحسین لاری، لارستان از شهریور ۲۰ تا اوایل دهه ی ۴۰، روحانیت لارستان، لارستان در دوران اوج گیری انقلاب، کانون های اصلی انقلاب در لارستان، شهدای انقلاب اسلامی و گاه شماری انقلاب اسلامی در لارستان و غیره به رشته ی تحریر در آمده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین