پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15
فرماندار ویژه لارستان

ادارات میراث فرهنگی و اوقاف همکاری بیشتری برای ساماندهی بافت قدیم شهر لار داشته باشند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بازآفرینی بافت فرسوده شهری جزو اولویت های اساسی است، گفت: ادارات میراث فرهنگی و اوقاف همکاری بیشتری برای ساماندهی بافت قدیم…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بازآفرینی بافت فرسوده شهری جزو اولویت های اساسی است، گفت: ادارات میراث فرهنگی و اوقاف همکاری بیشتری برای ساماندهی بافت قدیم داشته باشند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری لارستان ضمن تأکید بر شعار «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: بافت فرسوده در ورودی و خروجی شهر لار مناسب شهرستان با قدمت بالا و با فرهنگ لارستان نیست و به همین دلیل باید بافت فرسوده شهر لار بازآفرینی شود.

وی افزود: در خصوص بازآفرینی بافت فرسوده شهر لار باید همه اعضاء ستاد این موضوع را جدی بگیرند که این بافت از وضعیت فعلی و نابسامان خارج و از مرحله حرف به مرحله عمل برسد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه اگر می خواهیم در بافت فرسوده اقداماتی انجام شود، دستگاه های متولی امور خدماتی همچون شهرداری، راه و شهرسازی، آب، برق، گاز و مخابرات و غیره برنامه های خودشان را هر چه سریعتر برای این کار ارائه دهند، تصریح کرد: دراین خصوص یقین بدانید که در شهر لار اولویتی بالاتر از این موضوع نداریم.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه موضوع بافت فرسوده در شهر لار هم تهدید و هم فرصت است، ادامه داد: اگر به این مهم توجه نشود، با کوچکترین سیل یا زلزله، یک بحران جدّی برای شهر لار ایجاد می شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر به موضوع بافت فرسوده بی تفاوت باشیم در قبال جامعه و در مقابل خداوند مسئولیم و باید پاسخگو باشیم، عنوان کرد: در قدم اول باید از این تهدید بالقوه ای که در شهر لار وجود دارد و ممکن است با کوچکترین حادثه، بحران جدّی در شهر ایجاد شود، جلوگیری کنیم و در مرحله دوم باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و آن فرصتی است که دولت ایجاد کرده است، یعنی اعتباری که بنا گذاشته و ظرفیت هایی که ایجاد کرده و نه تنها در این شهرستان، بلکه در کل کشور هم بعنوان یکی از برنامه ها و اولویت های اساسی دولت قلمداد شده است که این کار را انجام دهند.

حسنی یادآور شد: فرمانداری در طول سال هر جا که دستش باز باشد در خصوص بافت فرسوده اعتباراتی را در نظر خواهد گرفت و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: اصالت شهر لار، شهر قدیم است، چرا که از نظر علمی، فرهنگی، امنیتی، شهری، اشتغال زایی، مبلمان شهر، گردشگری، تاریخی و غیره توجیه دارد و تک تک ادارات این را بعنوان اولویت قرار دهند.

وی افزود: جلسات ستاد باز آفرینی بافت فرسوده شهری باید ماهیانه برگزار و در خصوص مصوبات جلسات قبل بحث و بررسی و اجرایی شود، چرا که هنر تبدیل این مصوبات و نظرات و پیشنهادات به این است که عملیاتی شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: بازآفرینی بافت فرسوده جزو اولویت های اساسی وزارت راه و شهرسازی است و بر روی آن کار خواهند کرد و اگر از اول اردیبهشت ماه شروع کننده این کار باشیم، یقیناً اولین حمایت ها و اعتبارات، لارستان دریافت خواهد کرد.

 وی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری لارستان خواست برای موضوع بافت فرسوده در اسرع وقت طرح ارائه و بین بافت تاریخی و فرسوده به منظور حفظ میراث کهن تاریخی تفکیک ایجاد شود، خاطر نشان کرد: البته در این خصوص میراث فرهنگی، نباید مانع کارهای عمرانی و ارتقاء مبلمان شهری شود.

فرماندار ویژه لارستان همچنین خطاب به اداره اوقاف و امور خیریه لارستان خواست تا ظرف یک هفته آینده برنامه های خود را ارائه دهد.

 وی با تأکید بر اینکه مجموعه فرمانداری، با حمایت تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان بطور جدی پای کار هستند گفت: اگر بافت فرسوده بازآفرینی شود، به طور قطع گردشگران زیادی به این لارستان سفر خواهند کرد و رونق کسب و کار ایجاد خواهد شد.

 نماینده عالی دولت در لارستان تاکید کرد: شهرداری در اولین فرصت چند طرح مصوب شده را هرچه سریعتر شروع و بصورت عملیاتی وارد کار شود و کار را به تأخیر نیندازد و هرجا که احساس کنند باید فرمانداری یا دیگر نهادها وارد عمل شوند مطمئن باشید ورود پیدا خواهیم کرد تا موانع و مشکلات رفع شود.

حسنی در پایان تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی، شهرداری، شورای شهر و دیگر دستگاه های خدماتی با هماهنگی هم که از قبل از سال ایجاد شده است، این همت را به خرج داده که در سال جدید نیز همه پای کار باشند، در کنار هم قرار بگیرند و با یک اقدام هماهنگ و تبیین شده، برنامه ها را جلو برده و برای مسئولین کشوری و استانی طرح های مهم را ارائه دهند.

وی با تأکید بر اتمام چندین پروژه نیمه تمام بر زمین مانده و معرفی آن به مدیران کل استانی، افزود: باید هر چه سریعتر این پروژه ها به بهره برداری برسد.

در پایان علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه لارستان ، مهندس باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی، محمد رضا قنبرنژاد شهردار لار و عبداله محبی رئیس شورای اسلامی شهر لار و دیگر اعضاء جلسه نیز برنامه ها و طرح های خود را در خصوص بازآفرینی بافت فرسوده شهری ارائه کردند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین