شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

جعفرپور خبر داد:صدور مجوز صوت و تصویر فراگیر منحصرا در اختیار صداو سیما با برخی نگرانی ها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی مصوب شد صدور مجوز صوت و تصویر فراگیر منحصرا در اختیار سازمان صداو سیما قرار گیرد اما نگرانی‌های مطرح…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی مصوب شد صدور مجوز صوت و تصویر فراگیر منحصرا در اختیار سازمان صداو سیما قرار گیرد اما نگرانی‌های مطرح شده در این زمینه باید در کارگروه مربوطه برطرف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون متبوعش مصادیق “صوت و تصویر فراگیر” در قانون اداره صداوسیما را مشخص نکرده، تصریح کرد: پرونده بررسی این ماده بسته نشده است. به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت،‌جمشید جعفرپور  با اشاره به تصویب ماده ۴ طرح خط‌ مشی و اداره سازمان صداوسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: مواد این طرح پیش از بررسی در صحن کمیسیون، در کارگروه مربوطه با حضور نمایندگان سازمان صداوسیما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان پس از جلسات بسیار به تصویب رسید.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: کارگروه متنی را در این زمینه مصوب کرد و آن را برای بررسی به کمیسیون ارائه داد؛ ماده ۴ درخصوص تعیین سازمانی است که منحصرا مجوز برنامه‌های فراگیر رادیو و تلویزیون را در کشور صادر می‌کند.

وی بیان کرد: بحث‌های بسیار در این زمینه صورت گرفت و موافقان و مخالفان نظرا‌ت خود را ارائه دادند؛ از یک سو سازمان صداو سیما مستنداتی برای ادعا خود ارائه داد و از سوی دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز نظرات خود را مطرح کرد.

جعفرپور اظهار کرد: در این متن واژه کلیدی “صوت و تصویر فراگیر” به کار رفته است اما حدود “صوت و تصویر فراگیر” مشخص نشده است؛ این موضوع در ماده‌های قبلی این طرح مورد بررسی قرار گرفت و به کارگروه مربوطه ارجاع شد تا ابعاد و مصادیق این اصطلاح مشخص شود. وی با بیان اینکه کارگروه مربوطه موظف است تا هفته آینده ابعاد و مصادیق صوت و تصویر فراگیر را مشخص کند، خاطرنشان کرد: براساس اصول قانون اساسی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، کمیسیون فرهنگی با توجه به مستندات موجود دیدگاه مقام معظم رهبری را به قانون تبدیل کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس مطالب گفته شده در کمیسیون فرهنگی مصوب شد صدور مجوز صوت و تصویر فراگیر منحصرا در اختیار سازمان صداو سیما قرار گیرد اما نگرانی‌های مطرح شده در این زمینه باید در کارگروه مربوطه برطرف شود.

جعفرپور اضافه کرد: کارگروه باید مشخص کند که صدور مجوز برای “صوت و تصویر فراگیر” چه ابعادی داشته و مصادیق آن را مشخص کند؛ در حال حاضر کمیسیون فرهنگی وارد هیچ کدام از این مصادیق نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه پرونده این ماده بسته نیست، افزود: از آنجا که ابعاد این موضوع مشخص نیست افراد براساس ظن و گمان خود از این ماده برداشتی دارند و نظرات مثبت و منفی خود را ارادئه می‌دهند؛ مصوبه قطعی شده است اما باید بررسی شود که شامل چه مواردی است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۸:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین