شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

لارستان در رده چهارم آثار تاریخی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیر منقول در سال ۱۳۹۶ تعداد آثار ثبتی استان به ۲۹۵۴ اثر رسید . وی گفت: بیشترین…

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیر منقول در سال ۱۳۹۶ تعداد آثار ثبتی استان به ۲۹۵۴ اثر رسید . وی گفت: بیشترین آثار تاریخی استان به ترتیب در شهرستانهای شیراز، مرودشت ، کازرون و لارستان ثبت شده است‌.

‌به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری با بیان مطلب فوق، گفت: استان فارس غنی‌ترین و متنوع ترین ذخایر تاریخی در دوره‌های مختلف را دربین استان های کشور داراست، همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به اهمیت این موضوع می‌افزاید‌.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با اختصاص حدود ۱۰ درصد آثار ثبتی کشوردر رتبه تخست کشور قرار دارد، ادامه داد: بیشترین آثار تاریخی استان به ترتیب در شهرستانهای شیراز، مرودشت ، کازرون و لارستان ثبت شده است‌.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: نخستین اقدام در تمامی امور مطالعاتی و پژوهشی و انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی ، ثبت اثرمورد نظر است که اداره کل میراث فرهنگی فارس در سال ۹۶، با اولویت قرار دادن یکی از برنامه‌های خود در راستای ثبت آثار تاریخی-فرهنگی، با ثبت ۷۲ اثر تاریخی غیر منقول و۳۳ شی تاریخی منقول مربوط به دوره هخامنشی در فهرست میراث ملی، گام مهمی در راه مرمت و احیاء این آثار برداشت‌.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین