شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

خنج دومین تولید کننده محصولات جالیزی خارج از فصل در کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت محصولات جالیزی خارج از فصل از سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان بستان…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت محصولات جالیزی خارج از فصل از سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان بستان اسلامی، در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: با هدف صرفه جویی در مصرف آب، مدیریت بازار، تعادل قیمت و جلوگیری از زیان کشاورزان، سطح زیر کشت محصولات جالیزی این شهرستان در مقایسه با سال های پیشین، ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: برداشت این محصولات که شامل هندوانه، خربزه احمدی (شمام)، طالبی، خربزه مشهدی، خیار سبز، کدو، گوجه فرنگی و بادمجان است تا نیمه دوم خرداد ادامه دارد و با توجه به تولید میانگین ۲۵تن محصول در هر هکتار، پیش بینی می شود امسال تا پایان فصل بهار، ۸۰ هزار تن محصولات جالیزی از اراضی این شهرستان برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از کشور عرضه شود.

اسلامی، با اشاره به اینکه شهرستان خنج قطب تولید محصولات جالیزی در استان فارس به شمار می آید، گفت: کورده، فیدویه، گرمشت، باغان، سیف آباد، کورکی و حومه شهر خنج از مناطق عمده کشت این محصول هستند.

به گفته وی، محصولات جالیزی شهرستان خنج افزون بر ارسال به تهران و چندین استان دیگر به کشور عراق، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج اظهار کرد: این شهرستان نخستین تولید کننده محصولات جالیزی خارج از فصل در استان فارس و دومین تولید کننده در کشور بعد از استان کرمان است.

اسلامی بیان داشت: محصولات جالیزی، مهم ترین محصولات زراعی شهرستان خنج است که در چهار فصل کشت می شود اما کشت بهاره و پاییزه عمده ترین آنهاست.

وی همچنین گفت: آب زراعی شهرستان خنج از سفره های زیرزمینی، قنات، چشمه و همچنین آب ذخیره در پشت سدهای کوچک تامین می شود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین