چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کاهش پرونده‌های قضایی لارستان با همراهی شوراهای حل اختلاف

میلاد لارستان: رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس از مسئولان شهرستان لارستان خواست تا با همکاران شوراهای حل اختلاف این شهرستان همراهی کنند تا از ورود و سرازیر شدن پرونده‌های…

دادگستریمیلاد لارستان: رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس از مسئولان شهرستان لارستان خواست تا با همکاران شوراهای حل اختلاف این شهرستان همراهی کنند تا از ورود و سرازیر شدن پرونده‌های قضایی به دادگستری جلوگیری و کینه‌ها ودشمنی‌ها به مصالحه ختم شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمهدی موسوی در هفتمین جلسه شورای اداری این شهرستان همراهی و همکاری ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن لارستان در امر صلح و سازش را  ارج نهاد و از اعضای شوراهای حل اختلاف که تلاش مستمری را در امر اصلاح ذات‌البین داشته‌اند، تقدیر کرد.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس با بیان اهمیت و عظمت صلح وسازش در میان مردم، افزود: اهمیت صلح و سازش تا بدان جاست که خداوند تبارک و تعالی۸۰  مرتبه واژه اصلاح و بیش از ۳۵  مرتبه به گذشت  از حق و پیشی گرفتن در راه صلح و سازش و ۴۴  مرتبه نیز سفارش به آشتی دادن میان خود و تبدیل کینه‌ها و عداوت و خصومت و مرافعات به صلح و سازش اشاره کرده است.

وی فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف را رفع خصومت‌ها و افزایش صلح و سازش با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان دانست و تصریح کرد: نظام قضایی جمهوری اسلامی در زمان ریاست وقت قوه بر مبنای آیات و روایات، نهادی در قوه قضاییه تأسیس کرد که رسماً  مدیریت صلح و سازش را برعهده گرفت.

وی از موفقیت شوراهای حل اختلاف استان فارس برای دومین سال پیاپی در امر مصالحه در پرونده‌های جرایم خشن و قتل در سطح کشور خبرداد و گفت: امسال به همت و همراهی بزرگان و معتمدین و تلاش همکاران شوراهای حل اختلاف در سطح استان فارس ۲۰  فقره پرونده قتل به مصالحه انجامیده است و اولیاء دم از اجرای حکم قصاص صرف نظر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به دهمین آیه سوره مبارکه حجرات، تصریح کرد: خداوند متعال تکلیف فرموده است که همه مومنان و کسانی که در دایره دین جای می‌گیرند برای صلح وسازش میان برادر دینی خود تلاش کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس از سایر مسؤلان شهرستان لارستان خواست تا با همکاران شوراهای حل اختلاف این شهرستان همراهی کنند تا از ورود و سرازیر شدن  پرونده‌های قضایی به دادگستری جلوگیری و کینه‌ها ودشمنی‌ها  به مصالحه ختم شود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین