سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

امنیت لارستان؛ زمینه ای برای سرمایه گذاری

میلاد لارستان: رئیس دادگستری لارستان گفت: یکی از ثمره‌های همدلی و هم‌زبانی در لارستان امنیت پایدار بوده و اگر کسی بخواهد در این منطقه سرمایه‌گذاری کند، امنیت لازم برقرار است….

خبرگزاری فارس: اطاله دادرسی در لارستان هیچ معنا و مفهومی نداردمیلاد لارستان: رئیس دادگستری لارستان گفت: یکی از ثمره‌های همدلی و هم‌زبانی در لارستان امنیت پایدار بوده و اگر کسی بخواهد در این منطقه سرمایه‌گذاری کند، امنیت لازم برقرار است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌ سید کاظم موسوی در هفتمین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال جاری اظهار داشت: درعین‌حال اینکه لارستان بزرگ، شهرستانی با وسعت بسیار و پرجمعیت است، اما یکی از شهرستان‌های امن در فارس و کشور محسوب می‌شود و جرائم خشن به‌واسطه تدین مردم این خطه بسیار کم رخ می‌دهد و آمار پرونده‌های جرائم خاص چندان نیست.

وی یکی از دلایل عمده پایین بودن آمار جرائم در لارستان را مردم بافرهنگ و با تدین و هماهنگی خوب بین اعضای‌ شورای تأمین این شهرستان دانست و افزود: یکی از ثمره‌های همدلی و هم‌زبانی در لارستان امنیت پایدار بوده و اگر کسی بخواهد در این منطقه سرمایه‌گذاری کند، امنیت لازم برقرار است.

موسوی تصریح کرد: دادگستری لارستان علاوه‌بر مسائل امنیتی، جلسات شورای پیشگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی را به‌طور مستمر برگزار می‌‌کند و همگان اذعان دارند که در این مدت در اراضی ملی آن‌چنان تصرفی نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شورای پیشگیری از  تخلفات جرائم انتخاباتی به‌شدت در شهرستان لارستان فعال است، خاطرنشان کرد: کاندیداها تاکنون هیچ فعالیتی نداشته‌اند و مختصر جلسات خانگی را برگزار کرده‌اند و اگر نیز چنین اتفاقی افتاد، برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری لارستان با ابراز تأسف از اینکه عمده مواد مخدری که از طرف دریا وارد کشور می‌شود مسیرش از طریق لارستان است، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۶ تن مواد مخدر در لارستان کشف‌ شده است.

وی با اشاره به پایین بودن ظرفیت زندان لارستان، افزود: از مسئولان می‌خواهیم تا عملیات احداث ساختمان زندان لارستان هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

موسوی با بیان اینکه در سال جاری صلح و سازش در پرونده شکایات ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در چند ماه گذشته سه پرونده قتل در لارستان منتهی به صلح و سازش شد و اولیا دم بدون هیچ چشم‌داشت مادی حاضر به رضایت شدند.

رئیس دادگستری لارستان با اشاره به اینکه فرایند رسیدگی به پرونده‌ها در این شهرستان کوتاه است و اطاله‌ دادرسی در لارستان هیچ معنا و مفهومی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر کل موجودی پرونده‌های دادگاه‌های لارستان ۳۵۸ مورد است.

وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته ۶ هزار و ۳۶۰ پرونده وارد دادگستری لارستان شده که ۶ هزار و ۳۵۸ پرونده مختومه شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین