جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

پرورش روحانیون مبلغ در حوزه علمیه سفیران هدایت لارستان

حوزه علمیه سفیران هدایت خاتم النبیاء لارستان برای پاسخگویی به شبهات و رفع نیازهای پیش روی جامعه در حال فعالیت است. حجت السلام و المسلمین محمدباقر سجادی در گفت و…

حوزه علمیه سفیران هدایت خاتم النبیاء لارستان برای پاسخگویی به شبهات و رفع نیازهای پیش روی جامعه در حال فعالیت است.

حجت السلام و المسلمین محمدباقر سجادی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه حوزه علمیه سفیران هدایت در سال ۱۳۷۸ به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد، اظهار کرد: هدف از تاسیس این مرکز علمی، تربیت مبلغ و آشنایی و تسلط کامل این مبلغین بر مباحث روز جامعه در کنار حوزه های علمیه های سنتی و قدیمی است که با هدف اجتهاد و تربیت پژوهشگر و نویسنده سالیان سال در کشور ما قدمت دارد.

وی افزود: نیاز شدید احساس می شد که حوزه علمیه ای در کنار آن حوزه علمیه باشد تا بتواند به پرورش و تربیت مبلغ بپردازد و آن را برای نیاز جامعه امروز در سطح عموم مردم اعم از جوان نوجوان کودک و بزرگسان پاسخگویی شبهات و سوالات متداول و رایج مردم بوده و به ابزارهای ارتباطی امروزه اعم از اینترنت و رایانه تسلط کامل داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت خاتم النبیاء لارستان تصریح کرد: در واقع تفاوت اصلی حوزه علمیه سفیران هدایت با حوزه علمیه سنتی در این است که علاوه بر اینکه دروس عربی و معارف اسلامی و الهیات و فقه و تفسیر قرآن کریم را فرا می گیرند، طلبه ها با شبهات کلامی جدید و مسائل  مبتلا به مردم و نیازهای روز جامعه نیز آشنا می شوند و در حد  یک روحانی در ارگانها سازمانها دانشگاه ها مشغول به تبلیغ دین مبین اسلام می شوند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه از سال تحصیلی ۹۶ -۹۷ با تبلیغاتی که در سطح فضای مجازی انجام شد، تعدادی طلبه را جذب کردیم، خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی در یک دوره پنج ساله برای سطح ۱ و سطح ۲ که معادل فوق دیپلم و لیسانس بوده و تعداد واحد ها ۱۹۵ واحد درسی به همراه پایان نامه در ۱۰ ترم است.

سجادی عنوان کرد: همچنین برای ادامه راه، طلاب می توانند به فعالیت مذهبی در مساجد و حسینیه ها پرداخته یا با با ادامه تحصیل در سطح ۳ که معادل فوق لیسانس و سطح ۴ که معادل دکترا می باشد، در زمینه علمی گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود برای سال تحصیلی آینده ۴۰ تا ۵۰ نفر طلبه جدید جذب حوزه علمیه سفیران هدایت لارستان شوند، ادامه داد: برای در اختیار گذاشتن خوابگاه به طلبه های غیربومی آمادگی لازم وجود دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت خاتم النبیاء لارستان افزود: برای سال بعد رایزنی با ارگانهای مختلف انجام دادیم که به جای بزرگترمنتقل شویم که پاسخگوی نیاز طلاب باشد.

این مسئول درباره نحوه پذیرش طلاب در حوزه علمیه سفیران هدایت لارستان، گفت: در روش اول ثبت نام در سایت حوزه انجام و کسانی که دیپلم دارند آزمون می دهند، بعد مصاحبه می شوند که صلاحیت علمی و تذهیبی آنها بررسی و سپس وارد حوزه می شوند.

وی یادآور شد: در روش دوم کسانی که فوق دیپلم و لیسانس به بالا دارند می توانند بدون آزمون پذیرش شوند و فقط از انها مصاحبه علمی و تذهیبی و اخلاقی انجام می شود که در صورت موفقیت، وارد حوزه می شوند.

سجادی با اشاره به اینکه مکان فعلی حوزه علمیه سفیران هدایت لارستان واقع در شهرجدید لار، بلوار فرهنگ، خیابان فرهنگ ۵، بلوک ۲، پلاک ۲۸ است، اضافه کرد: برای برآورده سازی نیازهای علمی، مذهبی و معنوی شهرستان لارستان نیازمند همکاری مسئولین و اصحاب رسانه هستیم و قول می دهیم مبلغین بسیار خوبی برای جامعه لارستان آماده کنیم تا بتوانند در خدمت دین و مردم باشند.

خبرنگار:امین سعید

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین