چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیرکل میراث فرهنگی فارس

کاروانسراهای لار به بخش خصوصی واگذار شود/پیشنهاد ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی کاروانسراها

آثار تاریخی لارستان برای بقای خود در فهرست مرمت و ثبت ملی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس قرار داده شده‌اند. مدیرکل میراث فرهنگی فارس با تاکید بر ظرفیت‌های…

آثار تاریخی لارستان برای بقای خود در فهرست مرمت و ثبت ملی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس قرار داده شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با تاکید بر ظرفیت‌های تاریخی و میراثی لارستان به خبرنگار فارس می‌گوید: در بین شهرستان‌های استان، اعتباراتی که به حوزه میراث فرهنگی لارستان اختصاص داده می‌شود دارای وضعیت مطلوب است.

 مصیب امیری ادامه می‌دهد: بر این اساس به طور سالیانه به بناهای باغ نشاط، قلعه اژدهاپیکر و بازار قیصریه ردیف اعتباری تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر این وضعیت بیان می‌کند: سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای مراکز تاریخی ذکر شده در لارستان هزینه شد که به حفظ این آثار ماندگار کمک شایان توجهی کرده است.

مشارکت مالکان خصوصی در مرمت بازار قیصریه

امیری با ذکر مرمت بناهای تاریخی که مالک خصوصی دارد، عنوان می‌کند: بهسازی این بناها با مشارکت مالکان خصوصی انجام می‌شود و در مورد بازاری همچون قیصریه لار، ۸۰ درصد این هزینه مرمتی را باید بر اساس قانون مالکان به عهده گیرند.

وی حفظ ظاهر بافت تاریخی را نیز اهمیت ویژه برخوردار می‌داند و می‌گوید: اداره مسکن و شهرسازی در قالب طرح بازآفرینی، طرح و نقشه‌ را به میراث فرهنگی تحویل می‌دهد و همکاری مطلوبی در مرمت بناهای تاریخی با حفظ ماهیت تاریخی آنها دارد.

این مقام مسوول معتقد است: اگر کاروانسراهای نو و گلشن شهر لار به بخش خصوصی واگذار شود در بازسازی و بقای این بناها حرکت موثری پدید می‌آید و اداره اوقاف نیز با این طرح واگذاری موافق است.

وی تصریح کرد: در این شرایط، بخش خصوصی یا شهرداری به میزان هزینه‌ای که برای بازسازی بنا انجام می‌دهند، اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز به همان میزان بودجه برای این مرمت اختصاص خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، کاروانسراهای لار را برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی نیز مناسب می‌داند و می‌افزاید: برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای استان ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با بهره ۶ درصد و در شهرها با بهره ۱۸ درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین