شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

وام های بانکی باید منجر به تولید و اشتغال شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه دریافت این وام ها بایستی منجر به تولید و اشتغال زایی بشود، گفت: بانکها تا می توانند برای پرداخت چنین وام…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه دریافت این وام ها بایستی منجر به تولید و اشتغال زایی بشود، گفت: بانکها تا می توانند برای پرداخت چنین وام هایی برای مردم، روان سازی ایجاد کنند و در کار متقاضیان سرعت ببخشند و با سعة صدر و اخلاق مناسب و با یک نگاه ویژه به این مهم توجه نمایند و ارباب رجوع را درگیر مسائل دست و پاگیر بانکی نکنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معانت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای هماهنگی بانکها ضمن گله مندی از عدم استقبال مردم از دریافت وام اشتغالزایی کم بهره در سخنانی اظهار داشت: با توجه به این همه تبلیغات در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال زایی توسط دولت از طریق جراید و خبر گزاریها؛ اما هنوز در منطقه لارستان استقبال کمی از این نوع وام ها شده است و دلایل آن هم برای ما مشخص نیست. در صورتی که در شهرستانهای دیگر متقاضیان برای دریافت چنین وام هایی در بانکها و ادارة کار صف کشیده اند.

 وی با تاکید بر اینکه در این خصوص چندین جلسه و نشست هایی در بخش ها و روستاها با حضور شوراها، دهیاران و قشرهای مختلف مردم برگزارشده است؛ ادامه داد: ادارات کار و امور اجتماعی، صنعت معدن و تجارت و میراث فرهنگی و دیگر دستگاه های ذیربط می بایست بصورت تخصصی وارد این کار شوند و شرایط وام روستایی را برای مردم تشریح کنند تا مردم بهتر از شرایط دریافت این وام آشنا شوند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه دریافت این وام ها بایستی منجر به تولید و اشتغال زایی بشود، تصریح کرد: بانکها تا می توانند برای پرداخت چنین وام هایی برای مردم، روان سازی ایجاد کنند و در کار متقاضیان سرعت ببخشند و با سعة صدر و اخلاق مناسب و با یک نگاه ویژه به این مهم توجه نمایند و ارباب رجوع را درگیر مسائل دست و پاگیر بانکی نکنند.

 حسنی تاکید کرد: ادارات ذیربط ارتباط مستمر و هماهنگی لازم با بانکها داشته باشند، تا تسهیلات بانکی در شهرستان جذب شود و برای شهرستان نتیجه آور باشد.

 معاون استاندار فارس خاطر نشان کرد: بانک‌های عامل تسریع در پرداخت اعطا تسهیلات خود اشتغالی به متقاضیان را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه  تمامی مدیران موضوع حمایت از مشاغل خانگی متناسب با قابلیت‌های شهرستان را در دستور کار خود قرار دهند؛ گفت:مدیران باید با اعمال نظارت‌های لازم، زمینه ایجاد مشاغل خانگی و زنجیره‌های تولید و خدمات را فراهم کرده تا اشتغال زایی در منطقه ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در لارستان با تاکید بر اینکه بسیاری از گره‌های اقتصادی  به ویژه در بحث اشتغال با مساعدت‌های نهادها و دستگاه‌های اجرایی و بانکها قابل حل است، افزود: در حوزه دستگاه‌های حمایتی چون بهزیستی و کمیته امداد هر مساعدتی که بکنیم از طرفی نشان از مسئولیت اخلاقی و اجتماعی ما است و از جنبه دیگر به تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

فرماندار ویژه لارستان یاداور شد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بانک های عامل جلسه گذاشته و علل مشکل در پرداخت تسهیلات به افراد را مورد بررسی قرار دهند.

وی در پایان سخنانش  بر نظارت دستگاه‌های اجرایی بر پرونده‌های متقاضیان تا مرحله اخذ وام و پیگیری بر تمامی مراحل قبل، حین و پس از اجرا نیز تاکید کرد.

پیش از این نیز علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان و تعدادی از رؤسای ادارات و بانکها هم مواردی را مطرح کردند.

در پایان نیز از سوی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) لارستان به تعدادی از روسای بانک های عامل که با این نهاد همکاری لازم داشته اند با لوح سپاس تجلیل شد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۷:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین