جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

پاسخ دانشکده علوم پزشکی لارستان در خصوص شایعات مرگ جوان ۲۹ ساله

دانشکده علوم پزشکی لارستان در خصوص شایعات مرگ یک جوان ۲۹ ساله جوابیه‌ای صادر کرد. به گزارش ميلادلارستان به نقل از تسنيم؛ رجایی رئیس بیمارستان امام رضا (ع) لارستان، پیرو…

دانشکده علوم پزشکی لارستان در خصوص شایعات مرگ یک جوان ۲۹ ساله جوابیه‌ای صادر کرد. به گزارش ميلادلارستان به نقل از تسنيم؛ رجایی رئیس بیمارستان امام رضا (ع) لارستان، پیرو مطالبی که در شبکه‌های مجازی درخصوص مرگ یک جوان ۲۹ ساله، منتشر شده، گفت:  روال روتینی که در بیمارستان در موارد مرگ غیرطبیعی شامل مرگ مادر حامله، مرگ جوان و مرگ مشکوک وجود دارد این است که طی دو جلسه، یک بار در داخل بیمارستان و یک بار در محل معاونت درمان دانشکده مستندات مربوطه بررسی می‌شود، در مورد این بیمار نیز جلسه برگزار شد و تمام مستندات پرونده به طور کامل و مفصل تحت بررسی قرار گرفت.

رجایی افزود: بیمار مرد ٢٩ ساله‌ای بوده که ساعت ٩ شب ۳ خرداد ۹۷ با شکایت سرماخوردگی و آبریزش بینی به اورژانس مراجعه کرد و با دستور دارویی مرخص می‌شود. وی ادامه داد: این بیمار مجدداً ساعت ٢ صبح با درد مچ دست چپ به اورژانس مراجعه کرده است.

وی تصریح کرد: ضمن ثبت بیماری دیابت و … برای بیمار، وی اظهار می‌دارد که درد دستش از یک ماه قبل وجود داشته و تاکنون بار‌ها به پزشکان مختلف مراجعه کرده است، اما اکنون دردش بیشتر شده است. با اینکه بیمار دردی در قفسه سینه یا شرح حالی از علائم قلبی ذکر نکرده بوده، به خاطر درد موجود در ناحیه دست چپ، نوار قلب نیز برای بیمار گرفته شد که تغییرات اختصاصی قلبی نداشته و توصیه به مراجعه به متخصص ارتوپدی می‌شود.

رئیس بیمارستان با اشاره به اینکه بیمار مجددا ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه صبح با تنگی نفس و درد دست چپ مراجعه می‌کند، اضافه کرد: بیمار در این مرحله تحت اکسیژن تراپی قرار می‌گیرد و تنگی نفس بیمار درمان می‌شود.

وی ادامه داد: از بیمار نوار قلب مجدداً گرفته شده که تغییر جدیدی نشان نداده و تست آنزیم قلب در ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه منفی اعلام می‌شود.

رجایی گفت: با توجه به سابقه دیابت و مصرف مواد ضد درد خاص توسط بیمار، با متخصص قلب تماس گرفته شده و دستورات لازم صادر شده و ساعت ٨ صبح نیز شخصا توسط متخصص قلب ویزیت شد. پزشک مربوطه درخواست مونیتورینگ قلبی داده و مجددا آنزیم قلبی برای بیمار چک می‌شود. به بیمار توصیه اکید بر استراحت مطلق شده که متاسفانه توسط بیمار رعایت نشد و مکررا در بخش رفت و آمد می‌کرد. حتی چندین بار لید‌های نوار قلب را نیز جدا کرده بود.

وی با بیان این که در پی درمان‌های انجام شده برای بیمار، قند خون بالای ٥٠٠ به ٢٠٠ رسیده بود، افزود: لازم به ذکر است که متخصص قلب مربوطه، در آن ساعت در بخش و درمانگاه مشغول ویزیت بیماران بوده و مطالبی نظیر حضور نداشتن یا در جلسه بودن صحت ندارد.

این مسئول ضمن بیان اینکه تمامی موارد ذکر شده به دقت در پرونده بیمار ثبت و مستند شده، اظهار کرد: تا نیم ساعت قبل از وقوع حمله قلبی، بیمار علائمی همچون درد قفسه سینه و ریتم قلبی حاد و تنگی نفس نداشته که ساعت ١١ جواب مجدد آنزیم قلب مثبت اعلام شده و فورا به اطلاع متخصص قلب رسانده می‌شود.

رجایی تصریح کرد: پزشک نیز دستور بستری بیمار در بخش CCU را می‌دهد که متاسفانه قبل از انتقال به بخش و در ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه بیمار دچار حمله قلبی ناگهانی، درد قفسه سینه، استفراغ و عرق سرد شده که با حضور متخصص قلب و بیهوشی به فاصله ٥ دقیقه بعد از این مهم، عملیات احیای قلبی – ریوی آغاز می‌شود. به دلیل جوان بودن بیمار و برخلاف قانون ٣٠ دقیقه‌ای احیا، یک ساعت و بیست دقیقه عملیات احیا انجام شد که متاسفانه تلاش‌ها پاسخ نداد و بیمار فوت کرد.

رجایی افزود: بدیهی است با توجه به اینکه اکثر موارد ادعایی، خلاف واقع و دروغ است؛ جای شکایت از عوامل ایجاد کننده، نویسنده و نشردهنده مطالب کذب توسط تیم حقوقی دانشکده محفوظ است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پاسخ دانشکده علوم پزشکی لارستان در خصوص شایعات مرگ جوان ۲۹ ساله”

  1. حقگو گفت:

    سلام جواب تست اول مثبت بوده و از اول باید بستریش میکردند ولی این کار رو نکردند .جواب ها روی پرونده بینار موجود است روی پرونده نباشد هم احتمال ۹۰ درصدسیستم موجود است یا دست خانواده خود مرحوم هست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین