پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

چشم‌انتظاری مردم “بیرم” برای گاز؛ پروژه‌ای که در آغاز راه متوقف شد

گازرسانی به بیرم لارستان بنا بود از مرداد ۹۶ در ۱۴ تا ۱۶ ماه انجام شود اما پس از گذشت ۱۰ ماه پروژه در آغاز راه متوقف شده است.

گازرسانی به بیرم لارستان بنا بود از مرداد ۹۶ در ۱۴ تا ۱۶ ماه انجام شود اما پس از گذشت ۱۰ ماه پروژه در آغاز راه متوقف شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، «یکی از موضوعات اساسی که در استان فارس دنبال می‌شود، پروژه‌های گازرسانی است. به دنبال آن هستیم که تا پایان سال هیچ شهر و روستایی فاقد گاز نباشد» این سخنی است که به نقل از عنایت‌الله رحیمی معاون عمرانی استاندار فارس مطرح شده است.

از تصویب تا کلنگ‌زنی؛ ۶ سال

بخش بیرم لارستان یکی از نقاطی است که تاکنون گازرسانی نشده و موضوع گازرسانی به این بخش از ابتدای کار نمایندگی این شهرستان یعنی از سال ۹۱ به عنوان یکی از اولویت‌های منطقه لارستان ذکر شد. بنا به اطلاعاتی از سایت دفتر نماینده این شهرستان «در دولت دهم با پیگیری‌های صورت گرفته دستور گازرسانی به بیرم گرفته شد».

طی مراحل اداری تا ابلاغ این دستور به شرکت گاز استان فارس به دولت یازدهم کشیده و سبب شد که کلنگ‌ گازرسانی به این منطقه ۷ مردادماه سال ۹۶ به زمین بخورد و بنا بود ظرف ۱۴ ماه این پروژه به سرانجام برسد اما پس از گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از کلنگ‌زنی این پروژه هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده و شواهد نشان از تغییر پیمانکاران این پروژه دارد.

روح‌الله بامداد، بخشدار بیرم مدت اجرای پروژه را ۱۶ ماه اعلام می‌کند و می‌گوید: پیمانکار اولی که برای این پروژه انتخاب شد، نیامد اما پیمانکار دوم مقداری از مقدمات کار را انجام داد تا اینکه به تعطیلات نوروزی و تعطیلی پروژه‌های عمرانی برخورد کرد.

به گفته وی پس از تعطیلات نوروز نیز به دنبال تغییر مدیریت گاز استان فارس، پیمانکار پروژه گازرسانی به بیرم اعلام کمبود نقدینگی کرد و در حال حاضر اقدامی انجام نشده است. بامداد از پیگیری مسئولان شهرستان برای حل مشکل سخن می‌گوید که با تامین نقدینگی برای پیمانکار عملیات گازرسانی دوباره شروع شود.

مشکلات مالی پیمانکار دلیل توقف کار

جلیل حسنی، فرماندار شهرستان لارستان نیز با تائید صحبت‌های بامداد علت توقف پروژه را مشکلات مالی پیمانکار اعلام می‌کند و ابراز امیدواری می‌کند با همکاری شرکت گاز استان فارس پروژه شروع و با سرعت انجام شود.

فرماندار لارستان از تامین اعتبارات در سطح شهرستان نیز سخن می‌گوید که بنا به گفته‌های وی در مجموع برای پروژه گازرسانی به بیرم و روستاهای آن ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی معتقد است در شهرستان مشکلی برای انجام کار نیست و همه شرایط مهیا شده اما باید هماهنگی‌ای بین پیمانکار و شرکت گاز استان صورت بگیرد که پیگیری‌های آن در حال انجام است.

در بیرم از آنجا که تاکنون گازرسانی به شکل شبکه‌ای و لوله‌گذاری نشده، مردم برای تامین گاز از کپسول و سیلندرهای گاز استفاده می‌کنند که به گفته بامداد، بخشدار بیرم در صورتی که گازرسانی شود هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ آسایش و رفاه به نفع مردم است.

وی که این درخواست و مطالبه مردم را یک درخواست به حق می‌داند، می‌گوید: هرچند در حال حاضر مشکلی برای تامین گاز مورد نیاز مردم وجود ندارد اما حمل سیلندرهای گاز گاه برای برخی از خانواده‌ها به ویژه سالمندان مشکل است که با گازرسانی این امر برطرف می‌شود.

۴ تا ۶ ماه به تحقق پروژه گازرسانی بیرم باقی مانده است، در صورتی که هنوز در عمل پروژه شروع نشده است، باید دید که آیا وعده معاون عمرانی استاندار فارس برای گازرسانی به همه نقاط استان تا پایان سال شامل حال بیرم نیز می‌شود یا خیر؟ خبرگزاری تسنیم این موضوع را در فرصتی دیگر دنبال می‌کند.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۴:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین