یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

برگزاری جشن گلریزان برای آزادی جرائم غیرعمد در لارستان

با حضور مسئولین و خیرین لارستان جشن گلریزان در محل باشگاه فرهنگیان لار برگزار شد.  در ابتدای برنامه بهزادی ریاست اداره زندان لارستان ضمن قرائت پیام مدیرکل زندان های فارس،…

با حضور مسئولین و خیرین لارستان جشن گلریزان در محل باشگاه فرهنگیان لار برگزار شد.

 در ابتدای برنامه بهزادی ریاست اداره زندان لارستان ضمن قرائت پیام مدیرکل زندان های فارس، میزان کمک های خیرین طی جشن گلریزان سال گذشته را ۵۸ میلیون تومان اعلام کرد که پس از واریز به حساب ستاد دیه استان مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به لارستان اختصاص یافته بود که باعث آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شد.

 وی همچنین از کمیته امدادامام خمینی(ره) شهرستان لارستان به دلیل تحت پوشش قرار دادن ۴۰ خانواده زندانی تشکر و قدردانی کرد.

سخنران بعدی مراسم حسنی فرماندار ویژ لارستان بود. حسنی کمک به انسانهای نیازمند را یکی از رهنمودهای دین برشمرد و گفت: انفاق را راهی برای رشد و تعالی افراد است و علاوه بر آثار مثبتی که بر خود انفاق کننده وارد می کند موجب رشد و تعال در جامعه نیز می شود.

وی یکی از راههای چند برابر شدن رزق و روزی را انفاق کردن دانست و تصریح کرد: این عمل موجب توسعه انسانی و شکوفایی اقتصادی در جامعه می شود و کاهش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه را به دنبال خواهد داشت و  فساد در جامعه را کاهش خواهد داد.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنان خود از خیرین خواست تا علاوه بر مسجد و حسنیه سازی برای پرورش انسانهای سالم و توانمند با ایجاد امکانات تلاش کنند.

در ادامه موسوی خرم امام جمعه لارستان ماه مبارک رمضان را از مصادیق رحمت رحیمیه خداوند دانست که فقط شامل مسلمانان شده است و گفت:  ممکن است هر فرد با خواندن نماز شب یا حتی ریختن یک قطره اشک به آن برسد.

وی مجلس جشن گلریزان را مجلسی دانست که فرصتی به خیرین داده شده است تا با شاد کردن دل یک خانواده زندانی شامل رحمت رحیمیه خداوند شود.

سخنران بعدی برنامه انصاری ریاست دادگستری لارستان بود که در مورد روند پرونده جرائم غیر عمد و تاثیری که زندان بر افراد و خانواده آنها می گذارد مطالبی را بیان و گفت: طی سال به زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده آنان با اهدای وام و کمک های بلاعوض و حتی دادن مرخصی سعی بر کاهش مشکلات این افراد شده است.

آخرین سخنران برنامه ابراهیم روشن ضمیر مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بود. وی در ابتدا تاثیر و ارزش کمک خیرین بر خانواده و افراد زندانی را برشمرد و در ادامه گزارشی از فعالیت های ۷ ماهه خود بیان کرد.

 روشن ضمیر از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته را راه اندازی دفتر انجمن در ابتدای چهل متری دوم، جذب مبلغ ۶۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان برای آزادی ۲۳ زندانی، جذب ۱۷ میلیون تومان کارت هدیه ۱۰۰ هزارتومانی از مدیریت بانک سرمایه لار برای حمایت از خانواده زندانیان در ایام عید و پیگیری جهت احداث مرکز حمایت از خانواده زندانیان بیان کرد.

وی مشکلات انجمن را  عدم وجود سرمایه گذاری در آن برای موجود بودن یک سرمایه بالقوه در طول سال و کمک های نقدی مستمر در طی سال برشمرد. دیگر مشکل زندانیان نبود نمازخانه مطرح کرد که یکی از خیرین حاضر در مراسم آن را متقبل شد.

در حاشیه این برنامه اعلام شد که مهندس باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان یک هزار متر زمین برای ساخت ساختمان دفتر انحمن حمایت از زندانیان و مبلغ یک میلیون تومان در نظر گرفته است که روشن ضمیر قول خاکبرداری  و پروانه بهره برداری از شهردار لار که در مراسم حضور داشت گرفت.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین