شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

دردنامه اي خطاب به نماينده مردم و طرح سوال از رئيس جمهور…

جمعه گذشته در آيين نماز عبادي سياسي جمعه، دكتر جمشيد جعفرپور نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي به بيان عملكرد يكساله دوره جديد نمايندگي خود پرداخته و برخي مسائل كشوري…

جمعه گذشته در آيين نماز عبادي سياسي جمعه، دكتر جمشيد جعفرپور نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي به بيان عملكرد يكساله دوره جديد نمايندگي خود پرداخته و برخي مسائل كشوري را نيز مطرح نمود. وي در خصوص سوال يكي از حضار پيرامون طرح سوال از رئيس جمهور اظهار داشت:

طرح سوال از رئیس جمهور به دلیل اطاعت از فرموده رهبری و به منظور حفظ انسجام و هماهنگي كشور در شرایط نقض برجام پس گرفته شد. با وجود انتقاد به عملکرد دولت نبايد پشت ريیس جمهور خالي كرد.

به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومي دفتر نماینده مردم لارستان خنج و گراش در مجلس، جعفرپور علت پس گرفتن امضای خود برای طرح سوال از رئیس جمهور را حفظ انسجام ملی و عدم شکاف بین قوای كشور عنوان کرد. جعفرپور البته در توضيح بيشتر موضوع در جمع اعضاي شوراي شهرستان لارستان در خصوص پس گرفتن امضای خود برای سؤال از رئیس جمهور، اظهار کرد: با توجه بر تاکید مقام معظم رهبری در مورد حفظ انسجام و هماهنگی كشور وقتي دولت ميخواهد از ناحيه نظام برود پاي ميز مذاكره نبايد در اين شرايط بد ريیس جمهور را به مجلس كشاند و بازخواست كرد يعني فردي كه ميخواد برود و از نظام و كشورش دفاع كند دشمن احساس كند پشتش خالي است و اینکه در این شرایط مجلس بخواهد كارت زرد بدهد كار درستي نيست.

وي همچنين اظهار داشت: بعلاوه در خصوص  موسسات مالي اعتباري بايد گفت به سپرده گذاران زير دويست ميليون از منابع بانك مركزي مطالبات پرداخت شده و حدود پنج درصد از طلبكاران موسسه اعتباري مانده است و مشكل حدود ۹۵ درصد حل شده است.

ذكر مطالب فوق منجر به بيان دردنامه اي به قلم سید روح اله قرشی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور شد تا با انتقادي به نماينده مردم، لزوم اتخاذ مواضع قوي تر در حوزه سیاست خارجی و هم در حوزه مسائل داخلی را از نماينده مردم خواستار باشد. ضمن انتشار دردنامه مذكور،حق پاسخگويي براي نماينده مردم و دفتر ايشان نيز محفوظ مي باشد.

————–

جناب آقاي دكترجعفرپور

نماينده محترم مردم لارستان، خنج و گراش در مجلش شوراي اسلامي

باسلام  و احترام…

همه به یاد داریم که چندی پیش برخی از موسسات مالی و اعتباری به دلیل سوء مدیریت دچار ورشکستگی شده و موجب اضطراب و نگرانی عده زیادی از مردم شدند. عملکرد ضعیف بانک مرکزی در نظارت بر این موسسات، نمایندگان را بر آن داشت تا این مساله را پیگیری نمایند، اما به این دلیل که ریاست بانک مرکزی از مجلس رای اعتماد نمی گیرد و توسط رییس جمهور منصوب می شود، منجر به طرح سوال از رییس جمهور شد. از طرف دیگر دولت نیز برای حفظ آبرو و فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد خود، شروع به تماس با نمایندگان مجلس نمود تا آنها را از طرح سوال منصرف نماید.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده محترم قم پرده از این تلاش ها برداشت و عنوان نمود که نمایندگان مجلس، توسط دولت به عناوین مختلفی تهدید و تطمیع می شوند. در نهایت تلاش دولت نتیجه داد و ۴۲ نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند. یکی از این نمایندگان دکتر جمشید جعفرپور است که پست های مهمی چون ریاست کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در اختیار دارد و منتخب مردم شریف لارستان، خنج و گراش می باشد. ایشان در سخنرانی اخیر خود بیان کرده اند که علت انصراف از سوال این بوده كه در حال حاضر بخش اعظم مشكلات موسسه مالی کاسپین حل شده، بعلاوه اینکه دولت در حال مذاکره با اروپاست و نباید با سوال از رییس جمهور موجب تضعیف آن در مذاکرات با اروپایی ها شد.

در پاسخ باید گفت اولا سوال از رییس جمهور اختصاصی به یک موسسه خاص نداشته که با حل مشکل آن، مساله برطرف شود. موضوع سوال، نحوه نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی و اعتباری بوده است.

ثانیا جناب آقای دکتر جعفرپور. کاش فرموده بودید علت انصراف از سوال، اخذ مجوز ارتقاء فلان اداره و یا دریافت چند میلیارد تومان برای توسعه حوزه انتخابیه است.

این عذر بدتر از گناه شما چه توجیهی دارد؟ آیا حمایت از برجام برای شما عبرت آمیز نبود که اکنون از مذاکرات با اروپا حمایت می کنید؟ یک روز با افتخار اعلام می کنید که “به برجام رای مثبت داده ام” و روز دیگر بخاطر حمایت از مذاکراتی که به منزله تنفس مصنوعی به برجام است، نظارت مجلس بر دولت را به سخره می گیرید؟

مگر مقام معظم رهبری همانگونه که برای برجام شروطی قرار دادند و به این شروط اعتنایی نشد، برای مذاکره با اروپا شرط تعیین نکردند؟ مگر اخذ تضمین از اروپا جزء شروط نبود و مگر هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا نگفت که ما تضمینی نمی دهیم؟ با این توصیف اکنون از چه چیزی دفاع می کنید؟

جناب آقای دکتر جعفرپور. بارها در سخنرانی های خود به صراحت اعلام کرده اید که اصولگرا هستید. دقیقا از کدام اصول صحبت می کنید؟ عملکرد شما نشان داده است که دیدگاه رهبری در سیاست خارجی را جزء اصول نمی دانید. چون نه در مورد برجام و نه در مورد مذاکرات اخیر نظرات شما شباهتی به دیدگاه های رهبری ندارد.

جناب آقای دکتر جعفرپور. آیا آموزه های اسلامی هم از اصول شما نیست؟ در قرآن نخوانده اید که “اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، يهود و نصارا را به دوستى برمگزينيد. آنان خود دوستان يكديگرند” (سوره مائده، آیه ۵۱)؟

حمایت از مذاکره با اروپا یعنی باور نداریم که اروپا و آمریکا خود دوستان یکدیگرند. یعنی امید داریم که اروپا ما را بر آمریکا ترجیح دهد و یا بقول وزیر امور خارجه، امید داریم اروپا از منافع خود در ایران دفاع نماید. اما فراموش شده است که اروپا چندین برابر این منافع را در آمریکا دارد! نه عقل و نه شرع مذاکره با اروپا در شرایطی که ایران تعهدات یک جانبه خود را ادامه دهد نمی پذیرد.

جناب آقای دکتر جعفرپور. حتی اگر دولت وعده و وعیدهایی برای کمک به حوزه انتخابی شما در ازای انصراف از سوال داده بود هم نباید می پذیرفتید. مگر ممکن است منافع حوزه انتخابیه شما بدون توجه به منافع ملی تامین شود؟ اکنون مذاکره با اروپا از موضع پایین، خلاف منافع ملی است همانگونه که فرار دولت از پاسخگویی خلاف منافع ملی است. بله. اگر دولت دستور به راه اندازی مجدد مراکز تعطیل شده هسته ای داده بود حداقل در موضعی برابر قرار می گرفت. جالب است که خود به اشتباه دولت اعتراف نموده و بیان کرده اید “نظر بنده اين بود كه مسئولان كشور مي بايست دقيقا همزمان با خروج آمريكا از برجام به صورت يكطرفه سانتريفيوژها را مجددا راه اندازي كرده و دوربين هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي را نيز خاموش مي كردند تا اروپايي ها مجبور به مذاكره با ايران شوند و نه اينكه كشورمان جهت حل موضوع به سراغ اين كشورها برود”، اما در عین حال دفاع از مذاکرات اخیر را برخود واجب می دانید.

با این توصیفات عذر شما، عذر بدتر از گناه است و امیدواریم که هم در حوزه سیاست خارجی و هم در حوزه مسائل داخلی، مواضع داهیانه تری اتخاذ نمایید. واضح است که عدم تغییر رویکرد شما در مسائل اساسی و بویژه در حوزه سیاست خارجی، موجب یاس و سرخوردگی علاقه مندان به شما خواهد شد.

با احترام
سید روح اله قرشی
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “دردنامه اي خطاب به نماينده مردم و طرح سوال از رئيس جمهور…”

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین