شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

از بام منازل پول درآوریم!!

فارسی‌ها می‌توانند از بام منازل خود برای تولید و فروش انرژی پاک خورشیدی استفاده کنند. به گزارش میلاد لارستان، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس…

فارسی‌ها می‌توانند از بام منازل خود برای تولید و فروش انرژی پاک خورشیدی استفاده کنند.

به گزارش میلاد لارستان، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در گفتگوی اختصای با خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، گفت: برای تولید یک کیلو بایت انرژی هزینه نصب یک نیروگاه حدود ۴ تا ۶ میلیون تومان است و یک نیروگاه پنج کیلوواتی ۲۰ میلیون تومان است و بین سه تا پنج سال برگشت سرمایه دارد.

حمید رضا جلایر افزود: شرکت‌های توزیع نیروی برق با مبادله قرارداری تضمینی ۲۰ ساله برق شهروندان را به قیمت ۸۰۰ تومان خریداری می‌کند.

وی بیان کرد: برق تولید شده از این نیروگاه‌ها توسط کنتر‌های مخصوص، اندازه گیری و ۱۵ برابر قیمت برقی که هم اکنون دولت خریداری می‌کند، از شهروندان خریداری می‌شود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق فارس ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ نیروگاه تولید برق پاک توسط فارسی‌ها راه اندازی شده است که توان تولید هزار کیلوبایت انرژی را دارد.

جلایر تاکید کرد: بی نیازی به سرمایه گذاری توسط دولت در زمینه تولید انرژی، کاهش تلفات انرژی و کاهش تولید آلاینده‌های محیط زیستی از نتایج تولید پراکنده و پاک انرژی از طریق نصب پنل‌های خورشیدی است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس یادآور شد: در نیروگاه‌های حرارتی به ازا تولید هر کیلو وات انرژی ۷۰۰ گرم کربن تولید می‌شود، اما تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی هیچ گونه آلودگی محیط زیستی ندارد.

وی افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.farsedc.ir مراجعه کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین