چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

اشتغال راز ماندگاری مردم در روستاها است

استاندار فارس با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی و بحران کم آبی، اشتغال را مهمترین راز ماندگاری روستائیان و ممانعت از مهاجرت آنان به شهرها برشمرد. به گزارش میلاد…

استاندار فارس با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی و بحران کم آبی، اشتغال را مهمترین راز ماندگاری روستائیان و ممانعت از مهاجرت آنان به شهرها برشمرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایسنا اسماعیل تبادار در همایش بزرگداشت روز دهیار و تجلیل از دهیاران نمونه استان فارس، گفت: شوراها ره‌آورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم در ارکان مدیریتی و خدماتی است.

او دهیاران را یاری‌دهنده روستائیان دانست و در عین‌حال تاکید کرد که دهیار باید مدیری کامل باشد زیرا هرچه مسئولیت‌ها از ستاد به صف منتقل می‌شود، کار دشوارتر خواهد شد.

استاندار فارس شرایط کنونی را مشکل‌ترین دوران نظام مدیریتی در کشور دانست و گفت: امروز و در عرصه‌های دشوار هنر مدیریتی افراد در ابعاد مختلف جلوخه‌گر می‌شود؛ امروز می‌توان تفاوت بین سره و ناسره را در عرصه‌ی مدیریتی شناخت.

تبادار با قدردانی از مدیرکل امور شوراها و روستاهای استانداری فارس، گفت: اعضای شورای روستا و دهیاران استان فارس نگاهی ژرف به مدیریت کشور دارند و کاملا بر شرایط آگاه و واقف هستند.

استاندار فارس همچنین گفت: امروز در مناطق فرامرز ایران، افراد مدعی حقوق بشر؛ که در نگاه و گفتار و کردارشان مولفه‌ای برآمده از حقوق بشر وجود ندارد؛ به خیال خود عزم خود را جزم کرده‌اند که برای جمهوری اسلامی ایران مشکل ایجاد کرده و با نیت خودشان سقوط این نظام را رقم بزنند.

تبادار با تصریح اینکه ایران و نظام اسلامی از بدو پیروزی نظام اسلامی تاکنون بحران‌های عدیده‌ای را پشت سر گذاشته‌، گفت: اگر درایت و تدبیر مدیران باشد، مردم زیاد توفیری نکرده‌اند، ما نیازمند همسایگی بیشتر، گفت و گوی بیشتر و شنیدن بیشتر حرف‌های مردم داریم.

استاندار فارس تصریح کرد که اگر مردم صداقت را در گفتار، نگاه و کردار مدیران ببینند همواره همراه بوده و هستند، گفت: امروز دهیاران به‌عنوان پایین‌ترین رده‌ی مدیریتی جامعه نقشی مهم در این زمینه عهده‌دار هستند.

تبادار با بیان این که دهیاری در وهله‌ی اول پایداری و توسعه‌ی روستا را باید مد نظر قرار دهد، امرار معاش و فراهم شدن بسترهای زندگی روستایی را اصلی مهم توصیف و اضافه کرد: اولین موضوع مد نظر دهیاران اشتغال است، اینکه چگونه ماندگاری مردم در روستا معنا پیدا می‌کند.

استاندار فارس با یادآوری اینکه در ابتدای شکل‌گیری دهیاری‌ها، تصور این بود که دهیار باید کوچه‌ها را آسفالت کرده و میدان بسازد، گفت: دهیار باید نگاه ژرفی به معیشت و اشتغال روستائیان داشته و زمینه‌های لازم را فراهم کند.

تبادار با هشدار نسبت به واقعیت که امروز بحران آب رسیده است،‌ خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی می‌گوید که ما مددکار کشاورز بوده‌ایم و نمی‌توانیم در این شرایط با کشاورز مقابله کنیم!! اما اصلا مقابله با کشاورز نیاز و مد نظر نیست؛ مدیریت کار مد نظر قرار دارد.

استاندار فارس لزوم همراهی تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف را برای عبور از شرایط دشوار کنونی مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر امروز کشاورزان نمی‌توانند برنج بکارند ما می‌توانیم محصول جایگزین برای آنان مد نظر گرفته و حمایت کنیم.

تبادار با اشاره به لزوم توسعه‌ی فعالیت‌های اشتغالزای مختلف در روستاها، تاکید کرد که شرط کافی برای فعالیت روستائیان وجود بازار مناسب برای محصولات تولیدی و خدمات ارائه شده است.

استاندار فارس گفت: از بدو تشکیل شورا در روستاها تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان تزریق شده که ۱۵ هزار میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید بوده است. این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند، باید بر مشارکت مردم تاکید کرد.

تبادار با اشاره به لزوم حضور دهیاران در شورای اداری شهرستان‌ها، گفت: حضور دهیاران آشنایی آنان با سیاست‌های دولت و همراهی بیشتر را به‌دنبال دارد.

استاندار فارس از بانک‌ها خواست که همراهی بیشتری با دهیاران در زمینه‌ی اشتغال روستایی داشته باشند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین