چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اجرای ١٠٠ پروژه بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۴٠٠ میلیارد ریال در لارستان و خنج

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از اجرای ١٠٠ پروژه بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۴٠٠ میلیارد ریال در قالب طرح تحول سلامت در شهرستانهای لارستان و خنج خبر داد….

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از اجرای ١٠٠ پروژه بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۴٠٠ میلیارد ریال در قالب طرح تحول سلامت در شهرستانهای لارستان و خنج خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان دکتر یگانه در نشست خبری با رسانه های محلی، از اجرای ۱۰۰ پروژه بهداشتی در طرح تحول سلامت در منطقه خبر داد و با اشاره به تصویب مراکز جدید به عنوان زیرساخت‌های اصلی طرح تحول گفت: ٢ مرکز شهری، ۵ پایگاه بهداشتی، ٩ خانه بهداشت و ۱۲ مرکز روستایی در کنار مرمت و بازسازی مراکز فرسوده بالای ٢۵ سال، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و با هدف دسترسی به خدمات اولیه سلامت در تمام نقاط دور و نزدیک لارستان و خنج ساخته شده است.

وی با اشاره به تکمیل کادر بهداشتی در بخش های مختلف، از ارتقا آموزش با هدف افزایش توانمندی های آنان خبر داد و اذعان داشت: این پتانسیل خوب زمینه ایجاد اجرای بهتر برنامه پزشک خانواده خصوصاً در بخش روستایی را فراهم کرده و موجب شده این طرح به شکل نوین و کاملاً سیستماتیک در روستاها حتی دور افتاده ترین آنها نسبت به مرکز شهرستان، اجرا شود و دیگر تفاوتی در ارائه خدمات بهداشتی در شهر یا روستا وجود نداشته باشد.

دکتر یگانه با اشاره به راه اندازی ۱۱ مرکز دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت بیان کرد: ۲۷ نفر در این مراکز به شکل دو شیفت برای گروه هدف کودکان ۱۴-۲ سال، مادران باردار و شیرده به صورت رایگان و برای عموم با تعرفه دولتی به ارائه خدمت می پردازند.

این مسئول در انتها از راه اندازی سه مرکز تصویربرداری و رادیولوژی دهان و دندان (opg) در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مراحل اولیه تصویب این مراکز انجام شده و به زودی زود برای ارائه خدمات بیشتر و کاهش هزینه های دندانپزشکی به عنوان اصل مهم در اجرای طرح تحول سلامت در سه مرکز خدمات جامع سلامت راه اندازی خواهد شد.

فاطمه سدیدی

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین