یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

دلیل لغو پروازهای فرودگاه لارستان، تعمیر هواپیماهاست

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه بین المللی آیت اللهی لارستان گفت: کمبود ناوگان هوایی و از خط خارج کردن چندین هواپیما به دلیل تعمیر و نقص فنی و استفاده…

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه بین المللی آیت اللهی لارستان گفت: کمبود ناوگان هوایی و از خط خارج کردن چندین هواپیما به دلیل تعمیر و نقص فنی و استفاده در خطوط اصلی کشور از دلایل لغو پروازهای این فرودگاه است.

به گزارش میلاد لارستان، مجید آبنوس در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: به دلیل مشکلات یاد شده شرکت ایران ایر اعلام کرده است پروازهای فرودگاه لارستان در چند روز آینده لغو خواهد شد.

با اعلام شرکت هواپیمایی ایران ایر، پروازهای خطوط هوایی تهران – لار- کویت و بالعکس که در روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه هر هفته صورت می گرفت ٢٢ تیرماه لغو شد.

همچنین نامه دیگر این شرکت حاکی است که در تاریخ های ٢٩تیرماه ،٢و٥مردادماه پروازهایی که با هواپیمای ایرباس ٣٢٠ به مقصد های یادشده انجام می شد لغو شد.

مسئولان و نماینده مردم لارستان عصر شنبه با حضور در دفتر مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در تهران با وی جلسه ای برگزار کردند که از نتایج آن اطلاعی در دست نیست.

براساس اعلام سایت رسمی فرودگاه لارستان، این فرودگاه پس از زلزله سال ۱۳۳۹ برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده تأسیس شد.

پس ازانقلاب و با توجه به کسب و کار بیشتر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین تشکیل دانشگاه ها و مراکز علمی ، انجام پروازهای داخلی و خارجی ضرورت یافت و این فرودگاه در سال ۱۳۷۲ به عنوان مرز هوایی شناخته شد.

فرودگاه لارستان با ۸۰ درصد پروازهای خارجی به مقاصد دبی- کویت و قطر و شارجه و ۲۰ درصد پروازهای داخلی به مقصد تهران فعالیت دارد.

طبق آخرین آمار منتشر شده این فرودگاه به لحاظ تعداد پروازهای خارجی در رتبه ششم فرودگاه های کشور قرار گرفته است.

در سال ۱۳۸۵ با تصویب هیأت مدیره شرکت فرودگاه های کشوراین فرودگاه از اداره کل فرودگاه استان فارس منفک شد و در بیست و هشتم آذر ۱۳۹۱ فرودگاه یاد شده به اداره کل فرودگاه لارستان ارتقا یافت.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “دلیل لغو پروازهای فرودگاه لارستان، تعمیر هواپیماهاست”

  1. اريا گفت:

    چرا شركت ديگري نبايد باشه در اين مسير،درضمن دوشنبه ها به دوحه قطر پرواز داره،نه كويت

  2. اريا گفت:

    سري به فرودگاه شيراز بزنيد،در تمامي پروازهاي شيراز به مشهد،مسقط و كيش،به خصوص مشهد،تعداد زيادي از مردم منطقه را خواهيد ديد كه به دليل نبود پرواز از فرودگاه لار به اين مقاصد،مجبورند مسير زيادي را تا شيراز طَي كنند،براي اين مسئله چه جوابي داريد؟

  3. حبيب الله گفت:

    در اين خصوص پرواز شرکت اسمان ، لار تهران هم که لغو شد مديرکل فرودگاه گفتن موقته و بزودي شاهد پرواز شرکت اسمان خواهيم بود که تا الان هم خبري نيست .اميد است که اينبار اينچنين نباشد .پس حضور ديگر شرکتهاي هواپيمايي چه داخلي و چه خارجي به کجا رسيد

  4. منصور گفت:

    منتظر قول و وعده هاي فراوان نماينده و رييس فرودگاه در چند ماه پيش هستيم که گفتن حضور شرکتهاي مختلف هواپيمايي منوط به اتمام و بهره برداري از سالن جديد پروازي است ،فعلا که بجاي پيشرفت پسرفت کرديم و اين فرودگاه با اينهمه مسافر داخلي و خارجي با کاهش پرواز ها روبروست ،اما فرودگاه لامرد با لغو چندين نوبت پرواز لامرد تهران مجددا پرواز لامرد تهران رو راه اندازي کرده يا جهرم با نداشتن مسافر چهار روز پرواز در هفته بسمت تهران داره ،مشکل از تحريم نيست ،مشکل از جاي ديگر است

  5. لارستان گفت:

    چطوره فقط هواپیماهای مسیر لارستان احتیاج به تعمیر پیدا کردن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین