یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

درآمد ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی از تولید لبنیات سنتی

کارآفرین موفق شهرستان خنج با اعتماد به نفس اقدام به راه‌اندازی واحد تولید لبنیات سنتی کرده و ماهیانه به طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد. به گزارش…

کارآفرین موفق شهرستان خنج با اعتماد به نفس اقدام به راه‌اندازی واحد تولید لبنیات سنتی کرده و ماهیانه به طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی داخلی و تولید است. مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۹۴ در این باره فرمودند «حلّ‌ مشکلات مجموعه‌ اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی».

توجه به توانمندی و ظرفیت هر منطقه و تعریف پروژه‌های تولیدی یکی از راهکارهای بسیج سازندگی استان فارس برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. به گفته عبدالحمید اسماعیلی، رئیس بسیج سازندگی استان فارس در تعریف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها نخستین فاکتوری که لحاظ می‌شود تناسب پروژه‌ها با توانمندی و ظرفیت شهرستان‌ها است.

شهرستان خنج با داشتن بیشترین عشایر کوچ‌رو و وجود ۳۰۰ هزار راس دام سبک از بزرگترین مناطق قشلاقی  استان فارس است که براساس آمار ارائه شده از مسئولان امور عشایر سالانه ۶ هزار تن گوشت قرمز و ۲ هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی تولید می‌کند.

خودباوری گام نخست اشتغالزایی

همین ظرفیت سبب شده که تولید لبنیات سنتی به عنوان یکی از عرصه‌های موفق اقتصاد مقاومتی این شهرستان مطرح شود. امیر سلیمانی، رئیس بسیج سازندگی شهرستان خنج در گفت‌وگو با تسنیم با ذکر فعالیت بسیج در زمینه راه‌اندازی اشتغال‌های خرد و خانگی و اردوهای جهادی به یکی از عرصه‌های موفق اقتصاد مقاومتی این شهرستان اشاره می‌کند.

به گفته وی راه‌اندازی واحد تولید لبنیات سنتی یکی از عرصه‌های موفق اقتصادی این شهرستان است که حاصل جرات و اعتماد به خود است. سلیمانی می‌گوید: بسیاری از افراد در خنج گاوداری داشتند اما جرات اینکه از شیر حاصل برای تولید لبنیات استفاده کنند، نداشتند که با کمک بسیج سازندگی این اعتماد به نفس در میان تولیدکنندگان ایجاد شد.

احمد تقی‌پور، یکی از کسانی است که با اعتماد به نفس و با کمک بسیج سازندگی اقدام به راه‌اندازی واحد تولید لبنیات سنتی کرده و زمینه اشتغال ۱۲ نفر را فراهم کرده است.

وی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: تیرماه ۹۴ با توجه به اینکه در منطقه ما هیچ واحد تولید لبنیات وجود نداشت و با توجه به علاقه مردم به مصرف لبنیات سنتی، تصمیم گرفتم که واحد لبنیات سنتی راه‌اندازی کنم.

تولید سالانه ۲۰۰ تن انواع محصولات لبنی

به گفته تقی‌پور امروز پس از گذشت تقریبا ۳ سال سالانه ۲۰۰ تن انواع محصولات لبنی در این واحد تولید می‌شود و درآمدی میانگین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز مشکلی برای فعالیت ندارد و حتی تصمیم دارد که این واحد را به کارخانه تبدیل کند از همکاری و نقش بسیج سازندگی در گرفتن مجوزها سخن می‌گوید.

سلیمانی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در شروع هر کاری، این واحد را یکی از عرصه‌های موفق اعلام می‌کند که الگویی برای سایران شده است. رئیس بسیج سازندگی خنج ضمن بیان اینکه بسیج سازندگی به این الگوسازی کمک می‌کند، می‌گوید: اهالی خنج سرمایه‌دار هستند اما سرمایه‌گذار نه، باید کمک کرد تا فرهنگ سرمایه‌گذاری در این شهرستان جا بیفتد.

وی از فعالیت گروه‌های جهادی نیز سخن می‌گوید که بر آن اساس از ۸ گروه جهادی شهرستان خنج، ۵ گروه فعال هستند و در تابستان امسال بناست که ۵ اردوی جهادی در مناطق و روستاهای محروم اجرا کنند. این گروه‌ها متشکل از خواهران و برادران هستند و فعالیت‌هایشان شامل فرهنگی و عمرانی است.

گزارش از حلیمه زارع

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین