شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

تجهیز ۲۷ مرکز بهداشتی درمانی لارستان به دستگاه پیشرفته تست قند خون

مدیرگروه بیماری های غیر واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان از تجهیز آزمایشگاه های مراکز بهداشتی و درمانی لارستان به دستگاه تست قند خون پیشرفته A1C خبر داد و گفت: تعداد…

مدیرگروه بیماری های غیر واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان از تجهیز آزمایشگاه های مراکز بهداشتی و درمانی لارستان به دستگاه تست قند خون پیشرفته A1C خبر داد و گفت: تعداد ۲۷ دستگاه A1C با هزینه ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال با همت خیرین و حمایت بخش دولتی خریداری شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان سجاد شرفی با اشاره به گسترش بیماریهای غیرواگیر در جهان اظهار داشت: در کشور ما نیز مثل سایر نقاط جهان، ۷۶ درصد مرگ و میرها مربوط به بیمارهای غیرواگیر از جمله بیماریهای قلبی – عروقی، دیابت، سرطان و بیماریهای مزمن تنفسی است که علاوه بر سهم بالای مرگ، بار مالی زیادی نیز از جهت هزینه های درمانی بر دوش دولت، جامعه و خانواده ها قرار می دهد.

شرفی در ادامه اذعان داشت: با در نظر گرفتن گسترش این بیماریها، ضرورت برنامه ریزی و مداخله در بحث عوامل خطر در حوزه بهداشت الزامی تلقی و برنامه های ویژه ای در این خصوص در نظر گرفته شده است. از جمله این موارد می توان به بررسی خطر سنجی سکته قلبی و مغزی برای افراد بالای ۳۰سال در پایگاهها و مراکز شهری و روستایی اشاره کرد که در این تست ها و خطرسنجی ها احتمال بروز این بیماری در طول ۱۰سال آینده مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با احتمال بروز خطر اقدامات مداخله ای مناسب صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به سیاست گذشته وزارت بهداشت بر تمرکز خدمات بر روی غربالگری بیماران و درمان موارد شناسایی شده، عنوان کرد: رویکرد جدید وزارت متبوع در جهت جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی ، کاهش مرگ و میر و بار ناشی از بیماریها بر روی جامعه و مردم، اقدامات مداخله جویانه در جهت شناسایی خطر قبل از وقوع است که با بررسی عوامل بروز بیماری همچون استرس، رژیم غذایی، مصرف دخانیات و الکل از به وجود آمدن دردهای مزمن در حوزه بیماریهای غیرواگیر جلوگیری می کند.

مدیر گروه بیماریهای غیر واگیر با بیان این مطلب که به طور متوسط ماهانه از ۳۰۰۰ بیمار دیابتی و ۴۰۰۰ بیمار با فشار خون بالا در مراکز شهری و روستایی توسط بهورزان و مراقبان سلامت مراقبت به عمل می آید، گفت: این بررسی ها با هدف جلو گیری از پیشرفت و کنترل بیماری همچنین جلوگیری از عوارض ناشی از آن انجام می شود و موارد خطر متناسب با وضع موجود به صورت فوری با غیر فوری به پزشک ارجاع خواهند شد. علاوه بر مراقبت های ماهانه، این بیماران تحت مراقبتهای سه ماهه پزشکان نیز قرار دارند.

این مسئول از تجهیز آزمایشگاه های مراکز بهداشتی و درمانی لارستان به دستگاه تست قند خون پیشرفته A1C خبر داد و در تشریح امکانات این دستگاه افزود: تعداد ۲۷ دستگاه A1C با هزینه ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال با همت خیرین و حمایت بخش دولتی خریداری شده و می تواند قند خون بیماران خصوصاً بیماران دیابتی را بدون محدودیت هایی نظیر ناشتا بودن و رژیم غذایی خاص، چک کرده و با بررسی فاکتور هموگولوبین A1C، میزان قند موجود در خون را در سه ماهه گذشته مشخص کند که این مهم در مراقبت از بیماران خصوصا بیمارانی دیابتی بسیار موثر می باشد.

گفتنی است در راستای مراقبت بهینه از بیماران دیابتی و کاهش بار مالی ناشی از این بیماری، کیت های مورد نیاز این دستگاه به شکل سالیانه و با اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیون ریال از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان خریداری میشود و این آزمایشات برای گروه بیماران دیابتی به صورت رایگان انجام می گردد.

الهام مطهرنیا

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین