پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

بررسی مشکلات بهزیستی بخش جویم

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی مسائل و مشکلات بهزیستی بخش جویم مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با…

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی مسائل و مشکلات بهزیستی بخش جویم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با حضور بخشدار،ریاست دادگاه عمومی،مسئول نمایندگی بهزیستی جویم، برخی از دهیاران و مسئولین ادارات و تسهیلگران بهزیستی در سطح بخش،مسائل و مشکلات بهزیستی این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

داود شفیعی بخشدار جویم در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت:نمایندگی بهزیستی بخش جویم در بحث خدمات رسانی به معلولین و افراد تحت پوشش این نهاد تلاش ها و پیگیری های زیادی انجام داده که جا دارد از آنان تقدیر و تشکر نماییم.

سپس روح اله رشیدی ریاست دادگاه عمومی بخش جویم ضمن اهتمام به تکریم افراد تحت پوشش این نهاد تصریح کرد: امروز بهزیستی با مشارکت و همکاری سازمان ها و نهادها از جمله دادگاه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات شایانی انجام می دهد و بایستی مباحثی همچون پرونده اطفال و نوجوانان از طریق مددکار بهزیستی پیگیری شود و اگر موردی به آنان ارجاع شد بتوانند اطلاعات درست و دقیقی ارائه دهند تا بتوانیم تصمیم درستی در مورد بزهکاران اجتماعی بگیریم.

سودابه خادمی مسئول نمایندگی بهزیستی بخش جویم نیزضمن تبریک هفته بهزیستی بیان داشت:بهزیستی یک مددیار،مددکار و همراه است برای یک نوزاد از بدو تولد تا سالمندی و از جمله وظایف این نهاد غربالگری شنوایی و بینایی-‌آموزش و پیشگیری از معلولیت ها-پیشگیری از کاهش طلاق-پیشگیری از اعتیاد و عمده فعالیت بهزیستی نیز در مواردی همچون پرداخت هزینه های آموزشی،دانشجویی و ازدواج،جلب مشارکت های مردمی،ساخت مسکن و توزیع وسایل توانبخشی و مناسب سازی محیط زندگی فرد معلول،ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار و ایتام و نگهداری از زنان بی سرپرست و بدسرپرست و سالمندان است.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد این نهاد از جمله: تاسیس مرکز بازتوانی میان مدت اقامتی، ترک اعتیاد نیروی برتر جویم واقع در منصورآباد و همچنین تاسیس موسسه همیاران سلامت روان ندای زندگی در روستای بلغان ارائه و سپس مسائل و مشکلات پیش روی این اداره در حوزه های تخصصی و خدمات رسانی، مالی، کمبود نیرو و عدم مکان اداری مناسب را عنوان نمود.

در پایان،اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را در حوزه بهزیستی بخش مطرح نمودند.

خبرنگار-آرزو جهان پیما

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین