یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

مهارت آموزی کلید ایجاد اشتغال و کاریابی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مهارت آموزی کلید ایجاد اشتغال و کاریابی است گفت: بهترین مکان برای ایجاد اشتغال، مراکز فنی و حرفه ای و ارائه آموزش به…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مهارت آموزی کلید ایجاد اشتغال و کاریابی است گفت: بهترین مکان برای ایجاد اشتغال، مراکز فنی و حرفه ای و ارائه آموزش به جوانان است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع رئیس، کارکنان و مربیان مرکزآموزش فنی و حرفه ای لارستان ضمن تبریک روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای در سخنانی اظهار داشت: اگر می خواهیم در سیستم مدیریتی موفق بشویم، باید یک ارتباط تنگاتنگ با بدنة کارشناسی و همکاران خود و مبتنی بر روابط خوب و صمیمانه و مبتنی بر اخلاق انسانی و اسلامی داشته باشیم و از آن مدیریت های خشک و گاهاً رئیس و مرئوسی؛ پرهیز گردد، که مطمئناً خلاقیت، ابتکار، نوآوری و موفقیت هم بیشتر می شود و قطعاً در مجموعه مرکز آموزش فنی و حرفه ای نیز همین موضوعات در نظر گرفته شده است که فعالیت های گسترده ای صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: در علم مدیریت هم چیزی غیر از این نیست، یعنی اگر ما بتوانیم در کنار توانی که کارمندان دارند تمایلی ایجاد نماییم و توان و تمایل با هم هماهنگ بشوند، تبدیل به خلاقیت، نوآوری و تحرک کار بیشتر می شود.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: توان افراد محصول فعالیت هایی است که در دوران دانش آموزی، دانشجوی و کارورزی کسب کرده اند،  امّا برای اینکه توان را زنده نگه داریم و حتی این مهم ادامه یابد و بیشتر شود، بایستی انگیزه ایجاد گردد.

وی ادامه داد: اگر توانستیم در کنار آن توانی که مجموعه و بدنة کارشناسی تحت سرپرستی ما دارند یک تمایل و انگیزه ای ایجاد کنیم، این توان روز به روز بیشتر خواهد شد، اما اگر نتوانستیم انگیزه و تمایل بیشتری برای کار کردن ایجاد کنیم، همان توانی هم که دارند، ممکن است روز به روز کمتر شود.

حسنی ادامه داد: اگر  اخلاق مبنای  ارتباط روزانه ما قرار بگیرد، یقیناً آن تمایل و انگیزه بیشتر خواهد شد و نتیجه و حاصل این کار هم نصیب کل مجموعه اداره خواهد شد و خروجی آن هم خوب و عالی می شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه نیاز و اولویت امروز جامعه ما همین آموزش های فنی و حرفه ای است؛ عنوان کرد: واقعیت آن است که الان ما با اکثر فارغ التحصیلان بیکار روبرو هستیم و این برای کشور ما معضل و مشکل جدّی است که در این راستا یکی از مراکزی که می تواند این خلاء را پر کند و به نوعی این چالش را حل نماید، همین مراکز فنی و حرفه ای است.

حسنی خاطر نشان کرد: مهارت زایی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی در توسعه پایدار دارد و امروز بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل عدم مهارت بیکار هستند.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم برای فارغ التحصیلان، بازار کاری را ایجاد کنیم، بایستی آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیازهای جامعه ایجاد شود، چون مراکز دانشگاهی، مبتنی بر نیازهای جامعه نیست و صرفاً تقاضا محور است و نتیجه اش این می شود که انبوهی از فارغ التحصیلان بیکار در کشور به دنبال کار باشند، اما اقداماتی که در مرکز فنی و حرفه ای صورت می گیرد، مبتنی بر نیازهای جامعه است.

فرماندار ویژه لارستان اضافه نمود: وقتی نیازهای جامعه مشخص شود باید در حوزه های مختلف نیاز سنجی گردد و آموزش ها در مراکز فنی و حرفه ای رایگان به صرفه و کم هزینه می باشد؛ لذا از همه جوانان می خواهیم که به این مراکز بروند و آموزش های لازم را فرا گیرند و جذب بازار کار بشوند.

او کار کردن در مراکز فنی و حرفه ای را ارزشمند دانست و افزود: مربیان در مراکز فنی و حرفه ای با آموزش هایی که ارائه می کنند، یک از معضلات اساسی بازار کار را مرتفع می کنند.

حسنی حمایت  خود را از مرکز فنی و حرفه ای اعلام کرد و گفت: اعتقادم بر این است یکی از مراکزی که می تواند خیلی سریع نیازهای امروزی جامعه ما را برطرف و اشتغال حداقلی را ایجاد کند، همین  آموزش هایی است که در مراکز فنی و حرفه ای برگزار می شود و این آموزش ها هم متناسب با نیازهایی است که از جامعه دریافت می گردد.

نماینده عالی دولت در لارستان افزود: افزایش تولید و ایجاد اشتغال مهمترین نیازهای هر منطقه خصوصا این شهرستان است و آموزش ها باید بر اساس شرایط و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم باشد.

وی در پایان سخنانش از رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خواست که مهارت ها و آموزش ها را بر اساس نیاز جامعه افزایش دهد.

پیش از این نیز قدرت الله یادگاری فرد رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان هم خلاصه ای از فعالیت های این مرکز را بیان کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین