جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کمک 38 میلیارد ریالی خیرین سلامت در لارستان

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین تأمین سلامت لارستان  با بیان اینکه مجموع اعتباری که در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ توسط مجمع خیرین سلامت لارستان هزینه شده است، بیش از…

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین تأمین سلامت لارستان  با بیان اینکه مجموع اعتباری که در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ توسط مجمع خیرین سلامت لارستان هزینه شده است، بیش از ۳۸ میلیارد ریال بوده، گفت: جمع اعتبارات سال ۹۶ که توسط مجمع خیرین سلامت نقاط مختلف شهرستان لارستان ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش میلاد لارستان منصور محتاجی در نشست خبری با خبرنگاران در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: یک خبرنگار می‌بایست ضمن آشنایی با وظایف خود، در برابر اقشار مختلف جامعه مسئولیت‌پذیر بوده و به عنوان چشم بینای جامعه و یک تحلیلگر عمل کند.

وی با بیان ایکه مجمع خیرین تأمین سلامت لارستان یک نهاد غیردولتی است، افزود: این مجمع پس از استقلال دانشکده علوم پزشکی لارستان از مجموعه فارس منفک و زیرنظر مجموعه تهران فعالیت می‌کند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین تأمین سلامت لارستان با برشمردن اهداف تشکیل این مجمع، تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش فعالیت دارد که این کار پس از اقدامات کارشناسی، برآورد هزینه و اعلام به خیرین صورت می‌گیرد.

محتاجی با اشاره به اینکه توجیه خیرین برای انجام کارهای خیر و عام‌المنفعه از جمله راهبردهای خیرین مجمع سلامت است، خاطر نشان کرد: هدفمند کردن اقدامات، استفاده از ظرفیت دولت در کنار خیرین، تأمین زیرساخت برای جلب امتیاز و غیره از یگر اهداف تشکیل مجمع خیرین تأمین سلامت است.

وی اجرای پروژه پردیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان را از جمله طرح‌های در حال اجرا  برشمرد و گفت: ۲۶ هزار متر مربع پروژه خیرساز در مجموعه پردیس وجود دارد که با توجه به مطالبات خیرین از مسئولان برای انجام پروژه دولتی به موازات فعالیت خیرین این مهم تا سال ۹۶ به دلیل نبود کداعتباری این پروژه با پیشرفت کندی همراه بود.

محتاجی بیان کرد:  پس از رایزنی با مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان ۳ پروژه به موازات کار خیرین در حال ساخت است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین تأمین سلامت لارستان درباره طرح‌های در حال اجرا توسط خیرین در پروژه پردیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان، گفت: ساختمان ستاد با ۳ هزار و ۴۰۰ متر زیربنا توسط ورثه مرحوم محمدباقر راستی لاری با اعتبار ۲ میلیارد ریال، ساختمان آموزشی با متراژ ۷ هزار متر مربع به همت ورثه حاج زین العابدین راستی لاری که تا به حال اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ربال برای آن هزینه شده است، خوابگاه دانشجویی به متراژ ۳ هزار و ۲۰۰ متر که فاز نخست آن توسط حاج علیرضا رضویان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی افزود: ساختمان استادسرا در هزار و ۲۷۰ متر مربع توسط ورثه مرحوم بهارستانی که اکنون ۴ میلیارد ریال هزینه دربرداشته، بلوار ورودی، پل و ابنیه به طول ۵۰۰ متر به همت حاج ناصر طلبان و ورثه مرحوم پورحسین با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان انجام شده است همچنین ساختمان مسجد به مساحت ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به همت یکی از خیرین و به نمایندگی مصطفی شهلایی بوده است.

محتاجی با اشاره به اینکه احداث مجتمع خیریه ویژه بیماران سرطانی توسط ورثه مرحوم صالح‌پور با زیربنای بالغ بر ۴ هزار مترمربع تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه دربرداشته که با کاربری اورژانس، درمانگاه، اتاق عمل، پیوند، آزمایشگاه و مجتمع امور اداری و مالی ساخته می‌شود، گفت: فاز یک این مجتمع شامل شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز دوم آن شامل رادیوتراپی و غربالگری ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در ۲ هفته آینده یکی از این فازها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از ساخت پایگاه اورژانس شماره ۲ در شهر جدید لار با ۴۰۰ متر مربع زیربنا در ۲ طبقه با مشارکت ۴۰ درصدی خیرین و ۶۰ درصدی دانشکده علوم پزشکی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: احداث فاز ۲ درمانگاه تخصصی زنده یاد فاضل راستی لاری با یک هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در ۵ طبقه با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین تأمین سلامت لارستان با اشاره به احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در شهر اوز با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی که تا به حال ۱۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده از دیگر طرح‌ها است، تصریح کرد: در کرمستج ۴ محل زیست پزشک به اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، در شهرستان خنج ایجاد بخش ICU بیمارستان، احداث ۱۲ مرکز زیست پزشک، مرکز تسهیلات زایمان، ۳ مرکز جامع سلامت شهری، ۱۲ مرکز جامع سلامت روستایی در مناطق مختلف و محل زیست پزشک در عمادشهر از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است.

محتاجی از کمک‌های موردی خیرین به عرصه سلامت اشاره کرد و گفت: کمک ۱۵۰ میلیون تومانی به بخش جراحی بیمارستان امام رضا(ع)، احداث ۲ باب خانه بهداشت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، خریداری و ارسال کانکس و تجهیزات دارویی و غذایی نیز توسط خیرین انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتباری که در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ توسط مجمع خیرین سلامت لارستان هزینه شده است، بیش از ۳۸ میلیارد ریال بوده، بیان کرد: جمع اعتبارات سال ۹۶ که توسط مجمع خیرین سلامت نقاط مختلف شهرستان لارستان ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۳:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین