شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

انجام رایگان آزمایشات تشخیص بیماری های واگیر در لارستان

مدیر گروه بیماری های واگیرمعاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از انجام رایگان آزمایش تشخیص بیماری های واگیر در آزمایشگاههای دولتی این شهرستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به…

مدیر گروه بیماری های واگیرمعاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از انجام رایگان آزمایش تشخیص بیماری های واگیر در آزمایشگاههای دولتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، خلیل صفری با اشاره به تغییرات مثبت این واحد بعد ازاجرای طرح تحول سلامت و توجه ویژه به این حوزه اذعان داشت: با تکمیل تجهیزات این بخش از معاونت بهداشتی پایگاه مشاوره بیماری های واگیر این واحد به  مرکزمشاوره بیماری های واگیر  ارتقا یافت و ارائه کلیه خدمات به بیماران بومی منطقه به صورت دوره ای نیز درشهرستان صورت می گیرد. این مسئله باعث شده که کلیه بیماران لارستانی که طول درمان خود را در مراکز استانی و بعضا کشور انجام می دادند، به این مرکز بازگشته و مراحل درمان خود را زیر نظر متخصص عفونی مستقر در واحد مذکور ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: علاوه بر بیماریهای رفتاری بیماریهایی از جمله مالاریا، سالک پوستی، تب مالت، کالاآزار، سل، فلج اطفال، سرخک، آنفلوآنزا،تیفوئید، کزار ، سیاه سرفه ، مننژیت و… نیز در این مرکز بررسی و مراحل درمان برای بیماران مبتلا انجام می شود.

خلیل صفری از جمله رسالت های مهم این واحد را همکاری و مشارکت با دیگر ارگان ها از جمله فرودگاه و اداره کل زندان های لارستان عنوان نمود و گفت: با جذب و استقرار پنج نیرو به طور مداوم در این دو ارگان خدمات ویژه ای به همشهریان ارائه می شود که علاوه بر نظارت بر مسائل بهداشت محیط آن مکان ها، خدمات بیماریابی و شناسایی بیماران در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می پذیرد تا در صورت شناسایی بیماری در افراد، مراحل درمانی سریعا آغاز شود.

مدیر گروه بیماری های واگیر با اشاره به بومی بودن بیماری سالک بیان کرد: شناسایی متعدد این بیماری در شهرستان موجب شد تا مسئولین اقدام به راه اندازی دو پایگاه در منطقه نمایند و با تجهیز این مراکز دسترسی به خدمات مورد نیاز مردم سریعتر و راحت تر انجام شود.

وی همچنین با بیان این مطلب که آزمایشگاههای دولتی در سطح شهرستان با انجام رایگان آزمایشات تشخیصی در شناسایی به موقع این بیماری با ما همکاری می کنند، افزود: حضور پزشک متخصص عفونی در واحد واگیر که یکی از مراکز درمان کننده سالک است موجب شده که علاوه بر ارائه خدمات به لارستانی ها، بیماران شهرستان های مجاور از جمله گراش، لامرد، مهر، بستک و حتی بندر عباس نیز برای درمان به این واحد مراجعه نمایند .

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین