جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

شهر محمله و 5 روستای شهرستان خنج از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند

همزمان با هفته دولت، طرح گازرسانی به شهر محمله و ۵ روستای شهرستان خنج با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به…

همزمان با هفته دولت، طرح گازرسانی به شهر محمله و ۵ روستای شهرستان خنج با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خنج کهن، همزمان با هفته دولت و با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، طرح گازرسانی به شهر محمله و ۵ روستای شهرستان خنج شامل باغان، زنگویه، هفتوان، هنگنویه و دهنو، با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: در چند ماه گذشته که رییس جمهور آمریکا از برجام خارج شد و شرایط مالی و اقتصادی کشور و قیمت طلا و ارز شرایط بدی داشت، شاهد هستیم که انبارهای مواد غذایی، کالاهای اساسی، لاستیک خودرو، لوازم خانگی، کاغذ و … احتکار شده و کشف می‌شود و این احتکارها نشان‌دهنده این است که ما به خودخواهی و نفس‌پرستی افتاده‌ایم.

هادی پژوهش جهرمی ادامه داد: ما مسئولین اگر به خود آمده و بدانیم که نوکر مردم هستیم و این کلمه نوکر بودن در ذهن ما مسئولین باشد و اینکه مردم هم بدانند در مقابل سختی‌ها باید ایستادگی کنند، ان‌شاءالله از مشکلات عبور خواهیم کرد. اگر ایستادگی نکنیم، تسلیم شده و تسلیم هم به معنای ذلت می‌باشد‌.

این مقام مسئول افزود: خداوند به ما اجازه نداده که ولایت اهل کتاب و کفار را بپذیریم. اگر می‌خواهیم استقلال، آزادی، شرف، حیثیت، پیامبر، کتاب، قبله، معاد و تمامی اعتقاداتمان حفظ شود، چاره‌ای جز ایستادگی و مقاومت نداریم.

معاون استاندار فارس با اشاره به نقشه آمریکایی‌ها در کاهش صادرات نفت و به صفر رساندن آن، گفت: آمریکایی‌ها با این کار می‌خواهند به تعبیری گلوی اقتصادی کشور ایران را همچنان فشار دهند و به تعبیر خودشان، مردم ایران دچار خفگی و مرگ شوند و این ملت را تسلیم خود کنند.

پژوهش اظهار داشت: امروز فضای مجازی و معاندین، جریان نفاق و سلطنت‌طلب‌ها با ایجاد شبهه در بین مردم و ایجاد یک سری سوالات، درصدد این هستند که استقامت ملت ایران را بشکنند و با مقایسه خدمات این نظام با پیش از انقلاب، این تصور را القا می‌کنند که پیش از انقلاب وضع بهتر بود، در صورتی که این حرف کاملاً اشتباه می‌باشد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب در همین مناطق جنوب فارس هیچکدام از امکاناتی نظیر برق، آب، راه، امکانات بهداشتی، آموزشی و … وجود نداشت و فقط در بعضی از شهرهای بزرگ بعضی از اینها وجود داشت، اما جمهوری اسلامی آمد و به مرور تمامی این امکانات را حتی در دورترین مناطق روستایی فراهم نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اذعان داشت: وظیفه دولت و نظام این است که به مردم خدمات ارائه کند و هیچ منتی هم بر مردم نیست، اما نکته مهم این است همه ما باید قدردان نعمتها باشیم، به منافع شخصی فکر نکنیم، مدیران خود را نوکر و خادم واقعی مردم بدانند و اگر این موارد را رعایت کنیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، اما اگر بین ما دودستگی، اختلاف، ﻳﺄس و ناامیدی ایجاد شود، مسلّم بدانید که شیطان در بین ما نفوذ پیدا کرده است.

در ادامه این مراسم، دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن تبریک هفته دولت، گفت: خداوند را شاکریم که کمتر از یک سال از روزی که به محمله آمده و کلنگ‌زنی پروژه مهم گازرسانی را داشتیم نمی‌گذرد و امروز شاهد به ثمر رسیدن این خدمت بزرگ و مهم از دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر خدمت بزرگ گازرسانی، در این مدت شاهد تبدیل محمله به شهر نیز بوده‌ایم، البته ابلاغ عمرانی آن مانده و در حال پیگیری هستیم که ان‌شاءالله آن کار هم بزودی انجام شود.

جعفرپور در رابطه با سؤال یکی از حاضرین در جلسه در خصوص کم بودن تعداد ماه‌های گرمسیری در شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مقایسه با شهرستانهای لامرد و مهر، گفت: در حال حاضر ما در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش، ۵ ماه گرمسیری درجه ۱ و یک ماه گرمسیری درجه ۲ داریم، اما شهرستانهای لامرد و مهر ۶ ماه گرمسیری درجه ۱ دارند و تفاوت ما فقط یک ماه می‌باشد. الان هم داریم تلاش می‌کنیم که خودمان را به آن سمت برسانیم، اما فعلاً یک تفاوت یک ماهه با آن مناطق داریم.

در ادامه این مراسم، محمدرضا شمشیری مشاور مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در سخنانی اظهار داشت: شهرستان خنج دارای ۸۳ روستا و ۲ شهر می‌باشد که شهر خنج پیش از این از نعمت گاز برخوردار شده و گازرسانی به شهر محمله نیز هم‌اکنون به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: از تعداد ۸۳ روستای شهرستان خنج، ۳۱ روستا مشمول گازرسانی هستند که از این تعداد، ۱۲ روستا از نعمت گاز برخوردار بوده، ۱۰ روستا را هم‌اکنون در دست اجرا داریم و مابقی نیز یا در دست واگذاری به پیمانکار و یا در دست مطالعه می‌باشد.

شمشیری ادامه داد: توقعی که از مردم محترم داریم این است که حتماً لوله‌کشی منازل خود را انجام داده و در اسرع وقت اشتراک خود را دریافت نمایند. پیمانکار انشعاب نیز در دست انتخاب است و ان‌شاءالله حداکثر تا یک ماه آینده مشغول به کار خواهد شد.

فرماندار شهرستان خنج، سخنران دیگر این مراسم بود. مختار عباسی ضمن تبریک هفته دولت، گفت: امسال به لطف خداوند و تلاش همکارانمان در شهرستان، در هفته دولت و حد فاصل دهه فجر تاکنون، شاهد بهره‌برداری از ۲۵ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان خواهیم بود که ان‌شاءالله شروع این افتتاح‌ها، بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر محمله و ۵ روستای شهرستان شامل باغان، زنگویه، هفتوان، هنگنویه و دهنو می‌باشد.

وی عنوان کرد: سال گذشته کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی در همین مکان به زمین زده شد و بسیار خرسند و خوشحالیم که خداوند این توفیق را به ما عنایت نمود که همکاران ما در شرکت گاز استان بتوانند با استفاده از ظرفیت پیمانکار محترمی که انصافاً جای تقدیر و تشکر از ایشان وجود دارد، کار را به موقع به سرانجام رساندند و ما امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم. همین پیمانکار محترم در بخش مرکزی تعداد روستای دیگر را در اختیار دارد و قرار است ان‌شاءالله تا پایان سال، آن را هم برای افتتاح آماده کند.

فرماندار شهرستان خنج در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به وضعیت خشکسالی و بحران آب، گفت: اگر چاه‌های آبرسانی و ﺗﺄمین آب شرب و مصرفی روستاها را مجبور هستیم سالی دو بار کف‌شکنی کنیم، اگر مجبور می‌شویم در بعضی از نقاط روستایی ۳ الی ۴ حلقه چاه حفر کنیم که بتوانیم آب مورد نیاز مردم را ﺗﺄمین کنیم اما ﻣﺘﺄسفانه باز هم با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم، راهی نداریم جز اینکه با این بحرانی که دارد ما را تهدید می‌کند، سازگاری پیدا کنیم.

عباسی اظهار داشت: این بحران ساخته دست ما می‌باشد؛ ما از منابع زیرزمینی و روزمینی آب، بسیار بی‌رویه و بدون نگاه به آینده استفاده کرده‌ایم و امروز نیز طبیعت قهر خودش را به ما نشان داده است.

در ابتدای مراسم نیز سیدکاظم موسوی‌زادگان رئیس شورای اسلامی شهر محمله ضمن خیرمقدم به میهمانان، در سخنانی به بیان برخی از مشکلات و کمبودهای موجود در محمله پرداخت و خواستار رفع آنها از سوی مسئولان شد.

پیش از مراسم نیز، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به همراه دیگر مسئولان استانی و مدیران شهرستان خنج با حضور در گلزار شهدای محمله ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های این عزیزان تجدید پیمان نمودند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۷:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین