پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

احداث 2 ایستگاه جدید آتشنشانی در شهر لار ضروری است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار با بیان اینکه در شهر لار به دلیل نبود پایگاههای جاده ایی و همچنین نبود ایستگاه آتشنشانی در شهرهای همجوار، این…

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار با بیان اینکه در شهر لار به دلیل نبود پایگاههای جاده ایی و همچنین نبود ایستگاه آتشنشانی در شهرهای همجوار، این سازمان تا شعاع ۱۴۰ و بعضا تا شعاع ۱۶۰ کیلومتری از شهر لار مشغول به خدمات رسانی و امداد است، گفت: با توجه به گسترش محدوده شهری، احداث یک الی ۲ ایستگاه دیگر در محدوده شهر قدیم در ورودی شهر لار از سمت جهرم و در محدوده شهر جدید در میدان امام رضا (ع) احساس می شود.

سعید منشی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری در مجموع ۶۲۳ ماموریت انجام شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۴ مورد آن اطفاء حریق و ۳۶۹ مورد عملیات نجات بوده است.

وی با بیان اینکه در این حوادث ۶۱ نفر مصدوم، ۷ نفر نجات یافته و متاسفانه ۹ نفر هم منجر به فوت شده است، افزود: بیشترین حوادث عملیات نجات بوده که این بخش شامل تصادفات جاده ای و شهری، نجات از ارتفاع، نجات افراد محبوس شده و همچنین گرفتن حیوانات موزی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار با اذعان به اینکه با حمایت مدیران شهری، امکانات این  سازمان در حال بروزرسانی و پیشرفت است، تصریح کرد: تقریبا تمامی پرسنل سازمان به تجهیزات انفرادی « PPE » مجهز شده اند اما بازهم خرید دیگر تجهیزات در دستور کار است.

این مسئول بیان کرد: هزینه هر ست لباس به تنهایی با احتساب قیمت ارز در کشور بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان است که با توجه به وارداتی بودن این نوع لباس ها مجبور به پرداخت حق گمرکی آن نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون شهرداری ها حوزه استحفاظی خدماتی سازمان آتش نشانی ها، محدوده خدماتی شهرداریهاست، ادامه داد: در شهر لار به دلیل نبود پایگاهای جاده ایی و همچنین نبود ایستگاه آتش نشانی در شهرهای همجوار، این سازمان تا شعاع ۱۴۰ و بعضا تا شعاع ۱۶۰ کیلومتری از شهر لار مشغول به خدمات رسانی و امداد است.

منشی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ ایستگاه فعال در ۲ نقطه شهرجدید و شهرقدیم لار با ۳۰ نیروی عملیاتی در حال خدمات رسانی است، یادآور شد: با توجه به گسترش محدوده شهری، احداث یک الی ۲ ایستگاه دیگر در محدوده شهر قدیم در ورودی شهر لار از سمت جهرم و در محدوده شهر جدید در میدان امام رضا (ع) احساس می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار با تأکید بر اینکه با وضعیت حساس بودن موضوع نجات از ارتفاع و گسترش آپارتمان نشینی در شهر لار و همچنین شهرهای همجوار، این سازمان نیاز به یک دستگاه خودرو نردبان «لَیِر» دارد، اضافه کرد: انتظار می رود مسئولین شهری، ستاد مدیریت بحران لارستان و خیری به این موضوع و همچنین احداث ایستگاه جدید در محدوده شهر لار، نگاه ویژه ای شود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “احداث 2 ایستگاه جدید آتشنشانی در شهر لار ضروری است”

  1. گراشی گفت:

    در شهرهای همجوار لار مانند. گراش. واوز. مراکز. اتشنشانی مربوط به شهرداری ها. وجود. دارد. ولی اقای. منشی میگویند که. در شهرهای مجاور. چنین. امکانی وجود. ندارد

  2. ناشناس گفت:

    دوست عزیز گراشی
    سلام . البته جواب را آقای منشی باید بدهند ولی فکر کنم منظور ایشان جاده های لار-جهرم لار بندرعباس و لار بستک هست نه سمت گراش و مسئله دوم داشتن اسم پایگاه آتشنشانی با آتشنشانی مجهز فرق میکنه البته باز هم منظور ما سه مسیردیگه است نه مسیر گراش

  3. ناشناس گفت:

    کورده ، دهکویه، بریز و … هم میشه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین