جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

جزییات بیشتر از نشست خیرین لارستانی با استاندار فارس

در جلسه با استاندار فارس مطالب مهمی در رابطه با پردیس مطرح و تصمیمات مهمی اتخاذ شد. به گزارش میلاد لارستان، به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین سلامت لارستان، به…

در جلسه با استاندار فارس مطالب مهمی در رابطه با پردیس مطرح و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

به گزارش میلاد لارستان، به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین سلامت لارستان، به درخواست این مجمع، خیرین سلامت به همراه رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در محل استانداری با تبادار استاندار فارس دیدار و گفت وگو کردند.

منصور محتاجی رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت لارستان، ضمن معرفی اعضای این مجمع اظهارداشت: همانگونه که در گزارش‌های قبل ارائه شده است، خیرین به رغم ناملایماتی که اغلب در سیکل اداری وجود دارد، در همه زمینه‌ها حضور پررنگی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پروژه پردیس دانشکده یکی از مهم‌ترین پروژه هاست افزود: در صورتی که دولت مشارکت جدی و قوی تری را در پروژه پردیس داشته باشد، خیرین تا ۱۲۰ میلیارد دیگر حاضر به سرمایه گذاری هستند.

محتاجی با اشاره به سنددار نشدن پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: همه از اهمیت سند دار شدن پروژه پردیس آگاهیم و نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این پروژه، کد اعتباری آن است که متاسفانه تاکنون با توجه به عدم این کد، پردیس در سازمان برنامه و بودجه جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به مشکلات دیگری همچون موضوع آب و راه پروژه پردیس تصریح کرد: در بین تمام مسائل، مساله کد اعتباری موضوعی است که مجمع پاسخی در قبال آن به خیرین ندارد و اگر این موضوع برطرف شود، دغدغه مهم خیرین از سر راه برداشته شده، می‌توان ظرفیت بسیار بالایی را آزاد کرد.

کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با ارائه توضیحاتی پیرامون پروژه پردیس و بخش‌های مختلف دولتی و خیر ساز آن عنوان کرد: حدود ۱۶ هزار مترمربع از زیر بنای این پروژه توسط خیرین تامین اعتبار می‌شود که از آن می‌توان به ساختمان‌های آموزشی، خوابگاه و سلف سرویس دانشجویی، استادسرا، و ساختمان مرکزی اشاره کرد.

وی افزود: حدود ۴ هزار مترمربع از زیر بنای پروژه مربوط به بخش دولتی است که می توان به پروژه های معاونت بهداشتی، معاونت غذاو دارو و همچنین بهورزی اشاره کرد.

کریمی با بیان اینکه با تکمیل پردیس دانشکده، امکان پذیرش دانشجوی خارجی برای این دانشکده فراهم می‌شود‌گفت: اگر کد اعتباری پروژه پردیس اخذ شود، با اطمینان خاطر بیشتر می‌توان کار را پیش برد.

در ادامه سایر اعضای مجمع نیز با اشاره به بحث مالیات خواستار عدم ایجاد دلسردی در خیرین شده و هرکدام مسائل مربوط به حوزه و پروژه مد نظر خود را بیان کردند.

تبادار استاندار فارس در این جلسه پس از شنیدن صحبت‌های اعضای مجمع، ضمن خوش آمدگویی اظهارداشت: شهرستان لارستان از ابعاد مختلف حائز اهمیت است و به همین خاطر سومین سفر را به لارستان آمدم و پروژه‌های بزرگ و گوناگونی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه خیرین لارستانی سرمایه‌های بزرگ اجتماعی هستند گفت: گاهی فرماندار تلاش می‌کند تا یک میلیارد بودجه‌ای را دریافت کند اما من وقتی مراجعه می کنم و پروژه های چندین میلیاردی را می‌بینم، پی می‌برم که کرامت، سخاوت و نوع دوستی که در وجود همه افراد هم نیست در بین لارستانی ها به وفور دیده می شود.

استاندار فارس با بیان اینکه گرچه معامله خیرین با خداست اما ما مسئولان نیز وظائف خود را داریم افزود: اگر ما اعتقاد داریم که این امر خیر باید گسترش یابد، باید به این موضوع کمک کنیم و موجب نگرانی خیرین نشویم.

تبادار با اشاره به رفتارهایی که می‌تواند زمینه و انگیزه را برای خیران در ادامه کار خیر ایجاد کند تصریح کرد: از شورا و شهرداری توقع داریم که خودشان در این راستا همت کنند و موضوعات آن به استانداری منتقل نشود چراکه امکانات شهرداری برای مسائلی از این دست است.

وی با اشاره به موضوع مالیاتی پروژه ها خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بتوان کدی را تعریف کنند که در طی سال ها کمک کننده باشد و موضوع مالیات را نیز پیگیری میکنیم تا مبادا مسایلی مانند مالیات ۱۰۰ میلیون تومانی برای پروژه ۲ میلیاردی در نظر گرفته شود.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد در ارتباط با انشعابات آب، برق و گاز با دستور استاندار پیگیری شود تا  هم از تبصره ۱۹ و هم جای دیگر موضوع ذکر شده حل شود.

همچنین در ارتباط با سند گفته شد که پیگیری‌های لازم انجام شده و در مراحل نهایی است و در ارتباط با لوله آب تلاش داریم لوله را با هزینه خود شرکت‌ها از زیر پروژه جابجا کنیم.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین