شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

جعفرپور:پيوستن به كنوانسيون(CFT) مي‌تواند باعث تضييع راههاي دسترسي و ورود ارز به كشور باشد

پيوستن به كنوانسيون(CFT) مي‌تواند باعث تضييع راههاي دسترسي و ورود ارز به كشور باشد. نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرايط…

پيوستن به كنوانسيون(CFT) مي‌تواند باعث تضييع راههاي دسترسي و ورود ارز به كشور باشد. نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرايط جنگ اقتصادي كه توسط آمريكا تحميل شده تلاش دشمن براي عدم دسترسي كشور به ارز است، گفت: پيوستن به كنوانسيون(CFT) مي‌تواند باعث تضييع راههاي دسترسي و ورود ارز به كشور باشد.

جمشید جعفرپور در گفت و گو با مبلادلارستان با اشاره به استدلال دولت در خصوص الحاق به كنوانسيون عدم تأمين مالي تروريسم (CFT) اظهار داشت: اگر فردا امريكا توان موشكي ايران را بهانه كرد، كه حتماً مي‌كند، آیا با همين فرمول مي‌خواهيد مشكل را حل كنيد؟

وی در خصوص علل مخالفت خود با پیوستن ایران به كنوانسيون عدم تأمين مالي تروريسم (CFT)، افزود: مجلس در سال ۹۴ به صورت قانون داخلي موضوع عدم تأمين مالي گروهها و اشخاص تروريست را به تصويب رسانده بود لذا اگر fatf نگران كمك به گروههاي تروريستي بود اين نگراني برطرف شده ولي مسأله اين است كه در آن مصوبه نهضت‌هاي آزادي‌بخش و گروههاي ضد اشغالگري مستثني شده بودند و گروه اقدام مالي اين استثنا را نمي‌پذيرفت مي‌خواست تعريف خودش را از تروريسم حاكم كند و اين نگراني وجود داشت كه جمهوري اسلامي را وادار به تعريفي از تروريسم كنند كه با منافع گردانندگان اين كنوانسيون مطابقت دارد.

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرايط جنگ اقتصادي كه توسط آمريكا تحميل شده تلاش دشمن براي عدم دسترسي كشور به ارز است، تصریح کرد: پيوستن به این كنوانسيون مي‌تواند باعث تضييع راههاي دسترسي و ورود ارز به كشور باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عقلايي نيست وقتي رزمندگان در ميدان مين دشمن در حال خنثي كردن مين مي‌باشند بالاي سر آنها منور روشن باشد.

وی با اشاره به اینکه از ۴۱ خواسته FATF  تعداد ۴۰ خواسته آنها تا قبل از مصوبه(CFT) انجام شده بود ولي هيچ تسهيل و گشايشي براي كشور صورت نگرفت، خاطر نشان کرد: مخالفان مي‌گفتند دولت از اين مخالفت مجلس به عنوان ابزار چانه‌زني و امتيازگري در مذاكره استفاده می كند كه متأسفانه دولت علاقه‌اي به اين كار نداشت.

جعفرپور با اذعان به اینکه معتقد بوديم حتي تصويب (CFT) هم موجب الحاق بهFATF  نمي‌شود چون خودشان اعلام كرده بودند پس از تصويب مجلس ايران، بايد بررسي‌هاي ديگري هم انجام دهيم، یادآور شد: آينده نشان خواهد داد كه به ايران به آساني عضويت نخواهند داد مگر با امتيازات ديگر این اتفاق رخ دهد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکهواضح بود كه مشكل مبادلات بين بانكي ايران و كشورهاي خارج ناشي از تهديدات امريكا و تحريمهاي امريكايي است و ربطي به تصويب FCT‌ ندارد، گفت: از اين به بعد هم بانك‌ها موسسات بزرگ به خاطر ترس از امريكا با ما كار نخواهند كرد .

وی با بیان اینکه دولت استدلال مي‌كرد با اين الحاق، بهانه از دست امريكا گرفته مي‌شود و توصيه روسيه و اتحاديه اروپا را براي كار كردن عملي مي‌كنيم، تصریح کرد: در نهایت در صحن علني مجلس آقاي دكتر ظريف اعلام كرد هيچ تضميني نمي‌دهيم كه اين الحاق مشكل بانكي ايران را حل كند فقط بهانه امريكا از دستش گرفته‌ايم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن این‌سوالات كه اگر فردا امريكا توان موشكي ايران را بهانه كرد، كه حتماً مي‌كند، با همين فرمول مي‌خواهيد مشكل را حل كنيد؟ یا اگر بعدش حقوق بشر را بهانه كرد آن وقت چه مي‌كنيد؟، یادآور شد» بجز اين استدلال دلايل متعدد ديگري هم وجود داشت كه مخالفان سر جمع پيوستن به اين كنوانسيون را در شرايط موجود كشور به نفع منافع ملي نمي‌دانستند.

جعفرپور اضافه کرد:  در هر حال اين الحاق به تصويب اكثريت ضعيف نزدیک به ۵۳ درصد رسيده و ما به رأي اكثريت احترام مي‌گذاريم و منتظر طي شدن بقيه فرايند قانوني در شوراي نگهبان هستيم و اگر هم اين الحاق تأييد بشود اصولگرايان مجلس و نمايندگان مستقلّي كه اصل برايشان منافع ملي و حل مشكلات مردم مي‌باشند، در صحنه هستند و به وظيفه ديني و ملي خود عمل خواهند كرد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “جعفرپور:پيوستن به كنوانسيون(CFT) مي‌تواند باعث تضييع راههاي دسترسي و ورود ارز به كشور باشد”

  1. لارستانی گفت:

    نمایند ه. لارستان دربین. نمایندگاه فارس. از مخالفین. به. __ fatf بوده. که مردم. لارستان باید. در جریان. باشند. این. لایحه. در مجلس. تصویب. شده. است. وکلیه. نمایندگان. اصلاح طلب. به ان. رای. داده اند

  2. لارستانی گفت:

    سلام بنده با نظر جناب دکترجعفرپور و اسدلال ایشان موافق نیستم ودلایل موافقان لایحهFATF را بیشتر میپسندم این تفاوت دیدگاهها باید به دور ار ازتعصب باندی وگروهی بادلایل کارشناسی به هم نزدیک شود خیلی متاسفم که که یک عده تندرو که حتی نمیدانند زیر علم چه کسی سینه میزنند موافقان لایحه را خائن خواندند وقطعا در پیشگاه خداوند دراین دنیا وقیامت بایدجوابگو باشند ازجناب دکتر جعفرپور به سهم خودم به عنوان یک لارستانی تشکر میکنم که شفاف نظرخودرااعلام کردند وهم اینکه به نوعی به رای اکثریت تمکین واحترام کردند گرچه هنوز باید منتظرنظر شورای نگهبان بود

  3. ایرانی گفت:

    دلیلی وجود ندارد با کل دنیا بجنگیم. تروریسم بد است و نباید از ان حمایت کرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین