چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

اتفاقي جالب از ياري شهدا در اجراي گروه “طاها” لارستان

آلبوم «بزرگراه» کاری از موسسه موسیقی ماوا‌ست که چندي پيش برای یادواره شهیدان و سردارانی که نام آن‌ها بر کوی و برزن پایتخت ایران‌زمین می‌درخشد، ساخته شده تا جوانان و…

آلبوم «بزرگراه» کاری از موسسه موسیقی ماوا‌ست که چندي پيش برای یادواره شهیدان و سردارانی که نام آن‌ها بر کوی و برزن پایتخت ایران‌زمین می‌درخشد، ساخته شده تا جوانان و نوجوانانی که تنها از بزرگراه «همّت» نام این آن را شنیده‌اند بدانند این شهید چه سردار رشیدی بوده و بزرگراه «چمران» و «شهید بروجردی» و دیگر سرداران رشید شهید انقلاب.

«مهدی چوگان‌باز» مدیر تولید، «محمدمهدی استخر» مشاور ادبی و شاعر و «احسان جوادی» مشاور هنری و آهنگساز، عوامل اصلی خلق آلبوم «بزرگراه» را تشکیل می‌دهند. به گزارش ميلادلارستان به نقل از فارس چوگان‌باز مدیر تولید آلبوم «بزرگراه» اظهار داشت: ایده اولیه خلق این آلبوم در آذرماه سال ۹۶ در جلسه شورای هماهنگی ماوا (وابسته به سازمان هنری ـ رسانه‌ای «اوج») شکل گرفت که با موضوعیت سرداران شهید تولید شود. خلاصه به این نتیجه رسیدیم که این آلبوم با موضوع ۱۰ سردار شهید بزرگ شامل شهیدان «زین‌الدین» «همت» «بروجردی» «باکری» «باقری» «طهرانی‌مقدم» «صیاد شیرازی» «برونسی» «چمران» و «خرازی» تولید شود. با مطالعاتی که در این زمینه انجام شد، استارت کار از دی‌ماه ۹۶ زده شد.

وي گفت: گروه سرود «نسیم رحمت» از تهران، «طاها» از لارستان، «رویش» از مشهد «آوای مهر طاها» از اصفهان، «ندای ثامن» از تهران، «عاشقان ولایت» از یزد، «وصال» از تهران، «موعود» از ارومیه، «هدهد» از قم، و «نغمه‌های افلاکی» از لرستان، ۱۰ گروهی بودند که از تهران و دیگر شهرهای سراسر کشور خلق این آلبوم را به ثمر رساندند. یکی از نیّات و اهداف اصلی ما هم این بود که هر گروهی آهنگ مربوط به شهید شهر خود را بخواند؛ مثلا گروه سرود موعود ارومیه سرود شهید باکری را که اهل آن دیار بوده بخوانند یا گروه سرود آوای مهر طاهای اصفهان سرود شهید خرازی را بخوانند. این تصمیم باعث کشوری شدن و بسط و گسترش همکاری این آلبوم شد. ما همیشه در ماوا به دنبال این هدف بودیم که بالاخره در پروژه‌ای دیگر شهرها را هم دخیل کنیم که به لطف خدا این امر در همین پروژه تحقق یافت.

چوگان باز در پاسخ به اين سوال كه در چنین کارهایی، استعانت از نیروی معنوی و حاضر یافتن شهدا به اصل پروژه کمک می‌کند و آيا «بزرگراه» هم آیا از چنین همراهی‌ای برخوردار شد اظهار داشت:  از نکات مهم این آلبوم این را بگویم که آلبوم از اول تا آخر سیر معنوی خاصی را دنبال می‌کند. پروژه‌ای که از دی‌ماه آغاز و در شهریور سال بعدش به پایان رسید، دارای شرایطی معنوی و عجیب‌ و غریب بود و حال و هوایی داشت که شاید خیلی قابل توصیف نباشد. ما از آذرماه که کار کردن روی تولید آلبوم را آغاز کردیم تا انتخاب عوامل و اشعار، به بهمن ماه و ایام فاطمیه رسیدیم و شهادت حضرت زهرا (س) یعنی شروع تولید، مصادف با شهادت حضرت فاطمه شد و پروسه ادیت و شعر و این قبیل کارها طول کشید و در اسفندماه ضبط انجام شد که بدون برنامه‌ریزی از قبل، روز ضبط آهنگ شهید همت توسط گروه عاشقان ولایت یزد، دقیقا در روز شهادت این شهید بزرگوار قرار گرفت که واقعا شگفت‌انگیز بود. جالب و شگفت اینکه همین اتفاق مجدد در ضبط آهنگ شهید صیاد شیرازی افتاد که گروه سرود طاهای لارستان درست در روز شهادت این شهید و بدون کوچک‌ترین برنامه‌ریزی قبلی، برای ضبط این قطعه آمدند. و با این دو اتفاق من با تمام وجود ردپای خود شهدا را در این آلبوم دیدم و حس کردم.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین