شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری نخستین مجمع سلامت شهرستان خنج

نخستین مجمع سلامت شهرستان خنج با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان برگزار شد.  به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، صبح روز سه…

نخستین مجمع سلامت شهرستان خنج با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان برگزار شد. 

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، صبح روز سه شنبه ۲۴مهرماه ۹۷ نخستین مجمع سلامت در شهرستان خنج با حضور مسئولان این شهرستان و رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان برگزار شد.

 دکتر عدنان احمدی آزاد، سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج در ابتدای این نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان ادارات و با اشاره به اینکه عرصه سلامت عرصه‌ای بسیار وسیع و گسترده است، اظهارداشت: با تشکیل و راه اندازی این نشست و کارگروه های سلامت در شهرستان، دغدغه نظام سلامت موضوعی فراگیر شده و همه آحاد مردم در راه رسیدن به اهداف سلامت تلاش می‌کنند؛ چرا که این عرصه نیاز به همکاری و همیاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت عظیم مردمی دارد.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: کار مشورتی در نظام اسلامی مقوله جدیدی نبوده و همانگونه که در قرآن به مشورت توصیه شده است، مجمع سلامت شهرستان نیز در راستای رسیدن به اهداف عرصه سلامت با همان روش مشورتی و کارگروهی اداره می‌شود و این امر کمک می‌کند تا بتوانیم برای تحقق اهداف خود گام‌های موثرتر و قوی تری برداریم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج افزود: موفقیت امروز شهرستان خنج در امر سلامت ،  پیشکش زحمات معتمدین، خیرین و نیک اندیشانی است که خالصانه در هر جا و هر زمینه‌ای برای پیشرفت شهرستان تلاش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سلامت مسئله‌ای نیست ک فقط یک سازمان به تنهایی عهده دار تحقق آن باشد، خاطرنشان‌کرد: مجمع سلامت شهرستان محفلی برای هم افزایی همه ادارات، نهادها و حتی سازمان‌های مردم نهاد است تا بتوانند پیگیر اهداف و چشم اندازهای مجمع در راستای سلامت باشند.

در ادامه این نشست، شیخ عبدالصمد ابونجمی، امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج اظهارداشت: دین اسلام دین مبارکی است و کاش ما توصیه‌های مربوط به سلامتی را که در قرآن و توسط ائمه ذکر شده همه گونه عملی می کردیم.

وی افزود: شبکه بهداشت به تنهایی مسئول سلامتی شهرستان نیست و برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت نیاز به همکاری و همدلی همه مسئولین و مردم است.

شیخ ابونجمی با بیان اینکه مقوله سلامت به همه ما مربوط است، خاطرنشان کرد: کارگروه‌ها باید توجه کنند که اساس مجمع سلامت شهرستان باید استفاده از مردم در سیاست گذاری‌ها باشد.

دکتر کریمی، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، در این نشست با تشریح اهداف کلی دولت در سیاست گذاری‌های خود اظهارداشت: دولت با هدف واگذاری کارها به خود مردم در چارچوب قانون و نظارت انجام صحیح کارها توسط آن‌ها، سعی بر کاهش هزینه‌ها و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و  افزایش بهره وری را دارد، چراکه مردم خود مشکلات را درک کرده و بیشتر از هرکسی خواستار ارتقا کیفیت زندگی خود هستند.

وی با بیان اینکه سلامتی با افزایش تخت بیمارستان‌ها حاصل نمی‌شود افزود: این مهم با اراده مردم و کمک مسئولین دست یافتنی است واگر مردم در راستای زندگی سالم گام بر ندارند، هرچقدر دولت و ادارات دولتی تلاش کنند به هدف خود نمی‌رسند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: معنای اجتماعی شدن سلامت ، نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از بیماری، ترویج فرهنگ مراقبت و پیشگیری و ایجاد سلامتی در بین مردم است.

 

وی با بیان اینکه رسیدن به سلامتی همه جانبه توسط خود مردم هر شهرستان محقق می‌شود تصریح کرد: در شهرستان خنج شبکه بهداشت و درمان به عنوان مجری قانون و ناظر بر فعالیت‌های مردم به تلاش آنها شکل صحیح داده و آنها را در راستای اهداف خود هدایت می‌کند.

در ادامه نشست نخستین مجمع سلامت شهرستان خنج سید مختارعباسی، فرماندار شهرستان خنج اظهارداشت: با توجه به وسعت عرصه بهداشت و درمان همه ارگان‌ها و نهادها باید دست در دست هم در زمینه دستیابی به اهداف این عرصه تلاش کنند.

وی  افزود: برای دستیابی به این هدف باید ابتدا از خود و درون خانواده‌هایمان شروع کنیم و به همان نسبت به محله، روستا، شهر و سپس به جامعه برسیم که در نهایت با داشتن محیط و جامعه‌ای سالم، ضمن پیشگیری از بیماری‌ها از هدر رفت زمان و منابع مالی خانواده‌ها و جامعه نیز جلوگیری شود.

مریم فزونی، مدیر مشارکت‌های اجتماعی دانشکده با تشکر از کلیه مسئولان ادارات شهرستان خنج اظهارداشت: خدا را شاکریم که دغدغه سلامت در دولت یازدهم از مهم ترین مقوله‌ها به شمار رفته و با عنایت ویژه به این مسئله و انجام کارهای قوی و موثر، توانسته‌ایم در این زمینه گام های موثر و هدفمندی برداریم.

وی خاطرنشان‌کرد: مجمع سلامت شهرستان خنج با هدف ایجاد مشارکت مردمی و حذف هزینه‌های گزاف درمانی تشکیل شده که امیدواریم با همکاری و مشارکت کلیه نهادها و ادارات این شهرستان، گام‌های بعدی را محکم‌تر برداشته و با سرعت بیشتری در تشکیل کارگروه محلات قدم برداریم.

گفتنی در پایان این نشست، مریم فزونی بیانیه مجمع سلامت را قرائت کرد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین