جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری کارگاه آموزشی آنفولانزای فوق حاد طیور در لارستان

کارگاه آموزشی آنفولانزای فوق حاد طیور در لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان،  اسدی رئیس شبکه دامپزشکی لارستان گفت: در این…

کارگاه آموزشی آنفولانزای فوق حاد طیور در لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان،  اسدی رئیس شبکه دامپزشکی لارستان گفت: در این کارگاه آموزشی که با حضور مرغداران شهرستان های لارستان، خنج و گراش در محل سالن همایش معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان برگزار شد، درخصوص شناخت و آگاه بودن از خطرات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آموزش های لازم ارائه گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لارستان با بیان اینکه عامل بیماری سویه های متعددی دارد، افزود: مخزن ویروس پرندگان وحشی و مهاجر هستند که منبعی غیر قابل کنترل هستند و همچنین علائم بالینی بیماری متعدد و زیاد بوده در نتیجه تشخیص بیماری بدون انجام آزمایشات بسیار دشوار است.

اسدی بیان داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جزء بیماری های مشترک است و همچنین در صورت بروز موجب تلفات بسیار بالا تا ۱۰۰ درصد در طیور بومی و مرغداری ها می شود.

وی آموزش و ارتقاء دانش پرورش دهندگان، اطلاع رسانی، اعلام سریع تلفات به دامپزشکی جهت اقدامات واکنش سریع، افزایش امنیت زیستی در مرغداری ها، کاهش تراکم منطقه از جمعیت حساس (پرندگان صنعتی و بومی) افزایش فاصله جوجه ریزی و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای درحمل و نقل پرنده زنده، کود مرغی، تخم مرغ و… را از جمله راهکارهای جلوگیری از بروز این بیماری عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لارستان جلوگیری از عرضه زنده طیور، تشدید اقدامات قرنطینه ای بهداشتی در مرغداری ها، کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و طیور، کارخانجات جوجه کشی ها و تشدید اقدامات پایش و مراقبت، تشخیص سریع، معدوم سازی و دفن بهداشتی لاشه ها را از دیگر راهکارهای مقابله با این بیماری برشمرد

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین