جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
علیرغم تنوع گیاهان دارویی تولیدی:

صنایع بسته بندی حلقه مفقوده توسعه گیاهان دارویی منطقه

کارشناس باغبانی مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه لارستان ضمن بیان شروع سومین مرحله برداشت مزرعه گیاهان دارویی در منطقه نبود صنایع بسته بندی حلقه مفقوده توسعه این گیاهان در لارستان…

کارشناس باغبانی مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه لارستان ضمن بیان شروع سومین مرحله برداشت مزرعه گیاهان دارویی در منطقه نبود صنایع بسته بندی حلقه مفقوده توسعه این گیاهان در لارستان دانست.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان،  رفعت حقیقی با بیان این خبر گفت: با توجه به چند ساله بودن این گیاهان، به طور متوسط سالانه سه مرحله برداشت از این مزارع خواهیم داشت و متوسط عملکرد گیاهان دارویی کشت شده، حدود یک تن در هکتار میباشد که تاکنون ۸۰ درصد محصول، از زمین های زیرکشت گیاهان دارویی که شامل آویشن باغی، مرزنجوش، استویا و به لیمو می باشد، برداشت شده است.

وی افزود : محصول تولیدی به سایر استان ها جهت عرضه در عطاری ها و کارخانه های اسانس گیری و داروسازی ارسال می گردد.

رفعت حقیقی نبود صنایع بسته بندی را یکی از مهمترین مشکلات بخش گیاهان دارویی در این شهرستان دانست که باعث شده این گیاهان بصورت فله به بازار مصرف عرضه شود.

این کارشناس یادآور شد: به علت ترویج کاشت گیاهان دارویی، وجود بازار مناسب تعدادی از گونه ها، زمین‌های مستعد برای کشت این گیاهان در شهرستان و در نتیجه استقبال برخی کشاورزان از کشت این نوع گیاهان، پیش بینی می گردد سطح زیر کشت این محصول در سال جاری افزایش یابد.

وی هدف از ترویج و توسعه کاشت گیاهان دارویی را علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح، مصرف آب کم و تولید محصول سالم، ایجاد اشتغال برای زنان روستایی اعلام کرد و گفت: با افزایش سطح زیر کشت این گیاهان حدود ۱۰ زن روستایی در بخش کاشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی در هر هکتار به کار مشغول خواهند شد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین