سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کدام یک از مسئولان ارشد استان فارس، مشمول قانون بازنشستگی هستند؟!

توجه افکار عمومی تنها متوجه ۶ مدیر ارشد استان فارس شده که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند، این درحالی است که مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس و نماینده شورای نگهبان…

توجه افکار عمومی تنها متوجه ۶ مدیر ارشد استان فارس شده که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند، این درحالی است که مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس و نماینده شورای نگهبان در استان نیز مشمول این قانون می‌شوند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، آخرین خبرها حاکی است اسماعیل تبادار استاندار فارس که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان است، با وزیر کشور، فرمانداران فارس، شهردار و اعضای شورای شهر شیراز و برخی مدیران دستگاه‌های دولتی خداحافظی کرده و بزودی صندلی خود را ترک می‌کند.

همچنین محمدهادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس نیز در نشستی که با فرمانداران استان فارس داشت، از آنان خداحافظی کرده و به‌عنوان نخستین نفر صندلی خود را ترک کرد.

به‌جای پژوهش، سیداحمد احمدی‌زاده مدیرکل امنیتی استانداری فارس، فعلاً سرپرستی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری را عهده‌دار شده است.

با توجه به قانون جدید، علاوه بر استاندار فارس و معاون سیاسی و امنیتی وی، حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز و عبدالعزیز کریمی مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس نیز مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان در استان فارس بوده و طبق قانون باید صندلی خود را ترک کنند.

درباره فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی و بویژه علی همتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس نیز همچنان حرف و حدیث‌ها ادامه دارد و عده‌ای معتقدند این دو مدیرکل نیز مشمول این قانون خواهند شد، اما یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار فارس گفت این دو مدیرکل مشمول قانون نشده و می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

از سوی دیگر درحالی از مدتها پیش تنها نام ۶ مدیر فوق بر سر زبان‌هاست و رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند که علاوه بر این افراد، محمدتقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس و حسن جوکار رئیس هیأت نظارت بر انتخابات در استان فارس نیز ۲ مدیر ارشد دیگری هستند که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند.

هرچند خبرهای رسیده حاکی از آن است که علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما که با بحران مدیریتی مواجه شده و با اجرای این قانون بیش از یکصد مدیر ارشد خود را یکجا از دست خواهد داد، در تلاش است تا راهکاری قانونی برای این مُعضل بیابد. کارکنان سازمان صداوسیما از آنجا که شغل خبرنگاری ازجمله «مشاغل سخت» به شمار می‌رود، در سن ۲۵ سالگی بازنشسته می‌شوند و سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس نیز همین وضعیت را دارد و به تازگی بازنشسته شده است. حالا رئیس سازمان صداوسیما در تلاش است تا با اخذ مجوز قانونی نیروهایش را حداقل تا ۳۰ سالگی نگاه داشته تا بتواند این بحران را پشت سر گذارد.

از سوی دیگر تاریخ دقیق اجرای قانون مورد مناقشه قرار گرفته است. قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کشور هفته گذشته اعلام کرد آخرین مهلت برای ترک پُست توسط کسانی که مشمول این قانون هستند، ۱۵ آذرماه خواهد بود. این در حالی است که پیش از این از بیست و سوم آبان‌ماه برای اجرای قانون یاد شده و بعد از آن هم ۲۷ آبان به‌عنوان آخرین مهلت تعیین شده بود.

یادآور می شود بنا به گفته کاظم اکرمی رئیس سازمان بازرسی منطقه ۳ کشور، قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی لازم‌الاجرا است و مشمولان باید پُست خود را به فرد دیگری بسپارند که در غیر این صورت فرد خاطی تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

اکرمی در این خصوص به خبرنگار فارس گفته بود: اگر فردی که مشمول این قانون است، در شغلی به کار گرفته شود و حقوق دریافت کند، هم فرد بکارگیرنده و هم فرد بازنشسته تحت تعقیب و مجازات قرار خواهند گرفت.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۶:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین