شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

آبکنه بیرم میزبان جهادگران دانشکده علوم پزشکی لارستان

 مدیر فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه اردوهای جهادی از سال ۸۸ و قبل از استقلال دانشکده لار شروع به کار کرده از برگزاری سری جدید اردوهای…

 مدیر فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه اردوهای جهادی از سال ۸۸ و قبل از استقلال دانشکده لار شروع به کار کرده از برگزاری سری جدید اردوهای جهادی از ششم آذرماه در روستای آبکنه بیرم خبر داده و اظهار داشت: پس از استقلال دانشکده علوم پزشکی لارستان اردوهای جهادی شهریورماه هرسال بصورت دانشجو و پرسنل برگزار شده است. مظلومی  تصریح کرد: دانشجویان یک هفته در محل اردو اسکان یافته و اساتید و کارکنان بصورت روزانه از محل بازدید داشته و اقدامات لازم را انجام داده اند.

مظلومی روستاهایی که در آن اردوی جهادی برگزار شده را برشمرد و گفت: تاکنون در روستاهای اوه، عمادده، گاوبست و روستاهای اطراف آن، درز و سایبان اردوی جهادی برگزار شده و امسال نیز در شهریور ماه روستای چاه‌نهر میزبان اردوی جهادی دانشکده بوده است. وی با اشاره به اردوی جهادی امسال در روستای چاه نهر بیان کرد: در این اردو قریب به ۵۰ نفر از کارکنان دانشکده علوم پزشکی لارستان حضور فعال داشته اند و به بیش از ۷۰۰ نفر خدمات ارائه شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان،وی با بیان اینکه تا سال گذشته اردوها با همکاری بسیج لارستان برگزار شده افزود: از جمله فعالیت‌های عمرانی که در این اردوها به سرانجام رسیده می‌توان به ساخت مدرسه و مسجد در صحرای باغ و عمادشهر و همچنین ساخت خانه عالم در درز و سایبان اشاره کرد.

مظلومی در رابطه با چگونگی شرکت در این اردوها بیان کرد: دانشجویان در پایان سال برای شرکت در اردو نام‌نویسی کرده و از مردادماه جلسات ستادی و هماهنگی‌ها انجام می‌شود. مظلومی با بیان اینکه علاوه بر کارهای عمرانی، کارهای فرهنگی، بهداشتی و درمانی نیز در اردوها انجام می‌شود خاطرنشان کرد: ستاد اردوی جهادی متشکل از معاونان دانشکده، حراست، روابط عمومی و بسیج جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به بخش بهداشتی و درمانی اردو گفت: در اردوها علاوه بر انجام اقداماتی از قبیل شنوایی و بینایی سنجی، دهگردشی و معاینات واگیر و غیرواگر، تست BMI و قند و فشارخون، متخصصان نیز در تخصص های زنان و زایمان، داخلی، اطفال و روان پزشک حضور دارند و بیماران را پس از ویزیت در صورت نیاز به عمل به بیمارستان ارجاع می‌دهند. مظلومی با بیان اینکه بیمارستان نیز اقدامات رایگانی را انجام می‌دهد گفت: در حیطه شنوایی و بینایی سنجی نیز در صورت نیاز به نزدیک ترین مرکز جامع خدمات سلامت ارجاع داده و روند اردوی جهادی تا درمان ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این اردوها زنان باردار، شیرده و کودکان بصورت رایگان مورد معاینات دهان و دندان قرار گرفته و اساتید، کلاس‌های مشاوره و سلامت خانواده، بهداشت حرفه‌ای و عمومی و کارگاه‌های ازدواج را برگزار می‌کنند.

مظلومی با بیان اینکه ششم آذرماه اردوی جهادی در روستای آبکنه بیرم برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ازدواج‌های زودهنگام در این منطقه کلاس آسیب‌های اجتماعی و پیش نیازهای ازدواج برای دانش آموزان متوسطه و والدین آن‌ها برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: در این اردو، علاوه بر بهداشت‌کار دهان و دندان، شنوایی و بینایی سنج، متخصصانی از جمله متخصص زنان، داخلی و اطفال به همراه روان پزشک و دندان پزشک نیز حضور دارند.

مظلومی ضمن تشکر از مجمع خیرین سلامت لارستان و حوزه مشارکت های اجتماعی دانشکده به پاس همکاری با ستاد اردوی جهادی در اردوی شهریورماه امسال بیان کرد: در اردوی ششم آذر ماه نیز همکاری های ستاد اردوی جهادی و مجمع خیرین سلامت به همراه حوزه مشارکت های اجتماعی ادامه دارد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین