شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کشت گلخانه ای، جایگزین کشت‌های پر آب بر در لارستان

کشت گلخانه ای، جایگزین کشت‌های پر آب بر در لارستان می‌شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان با بیان این…

کشت گلخانه ای، جایگزین کشت‌های پر آب بر در لارستان می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان با بیان این که این شهرستان در وضعیت تنش‌های سخت محیطی و کم آبی قرار دارد و یکی از بهترین راهکارهای افزایش میزان بهره‌وری در بخش کشاورزی، استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای است ، گفت: سالانه هزار و ۳۳۰ تُن محصولات گلخانه‌ای در شهرستان لارستان تولید می‌شود.

مجتبی ضیافت، افزود: کشت گلخانه‌ای به دلیل افزایش تولید محصول و کاهش قابل ملاحظه مصرف آب و اشتغالزایی مناسب، جایگزینی مناسب برای کشت‌های آب بر محسوب می‌شود و قرار است تا ۱۰ سال آینده توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در فارس به ۷ هزار هکتار افزایش یابد.

وی گفت: در لارستان می‌توان شرایط مطلوبی برای گسترش گلخانه‌ها و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای فراهم کرد و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند با انتخاب این روش برای ادامه فعالیت خود از حمایت‌های دولتی و تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده، استفاده کنند.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان افزود: مزایای استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای و متراکم در فضای بسته به اندازه‌ای است که حتی کشورهای دارای منابع آبی فراوان نیز از آن استفاده می‌کنند تا شرایط کشت گونه‌های گیاهی مورد نظر خود را تحت کنترل و نظارت داشته باشند.

مجتبی ضیافت گفت:۷۵ هزار هکتار زمین زراعی قابل کشت در این شهرستان وجود دارد که سالانه ۲۱۵ هزار تن محصول از آن‌ها برداشت می‌شود و با رفتن به سمت کشت گلخانه ای، می‌توان صرفه جویی هشتاد درصدی در مصرف آب داشت.

وی گفت: ۱۳ و نیم هکتار گلخانه در لارستان وجود دارد که ۷ هکتار آن قابل کشت است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه با ایجاد هر هکتار گلخانه صیفی‌جات هشت فرصت شغلی مستقیم و ۱۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود، بیان کرد: میزان برداشت محصول در هر هکتار گلخانه ۶۰۰ تن است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین