جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

جایگاه ششم فرودگاه لارستان در کشور

فرودگاه بین المللی لارستان به لحاظ انجام پروازهای بین المللی پس از فرودگاههای امام خمینی(ره) تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز در جایگاه ششم کشور قرار دارد. به گزارش میلاد…

فرودگاه بین المللی لارستان به لحاظ انجام پروازهای بین المللی پس از فرودگاههای امام خمینی(ره) تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار عملکرد آبان‌ماه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منتشر شد.

در آبان‌ماه ۱۳۹۷، ۵ هزار و ۵۴۰ پرواز خارجی از کشور انجام شده و  ۷۵۹ هزار و ۷۴۸ نفر با این پروازها جابجا شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۰ و ۳۱ درصد کاهش و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۳ و ۵ درصد افزایش داشته است.

در این ماه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان فرودگاهی که تنها پروازهای خارجی انجام می‌دهد، در مقام نخست فرودگاه‌های پر تردد خارجی کشور قرار دارد و ۶۸.۴۷ درصد از پروازهای خارجی از این فرودگاه انجام شده است.

بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)، فرودگاه‌های مشهد با ۸۴۶ پرواز و ۱۱۷ هزار و ۱۲۶ مسافر خارجی و شیراز با ۲۶۶ پرواز و ۲۷ هزار و ۴۷ مسافر خارجی در رتبه‌های دوم و سوم فرودگاه‌های پرتردد بین‌المللی کشور قرار دارند و به ترتیب ۱۵.۲۷ و ۴.۸۰ درصد پروازها را به خود اختصاص داده‌اند.

در آبان‌ماه ۱۳۹۷ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بين المللی به ترتيب در دو فرودگاه امام خمينی(ره) و مشهد انجام پذیرفته است. همچنین فرودگاه‌های شیراز، اصفهان، تبریز، لارستان، کیش، قشم، اهواز، بندرعباس، کرمانشاه، ارومیه، چابهار و ساری دیگر فرودگاه‌هایی بودند که در آن‌ها پرواز خارجی صورت گرفته است.

افزایش میزان تاخیرها

با بررسی آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، می‌توان مشاهده کرد که در آبان‌ماه سال جاری نشست و برخاست‌های فرودگاه‌های کرمان با متوسط ۱۴۶ مسافر در هر پرواز و در فرودگاه شاهرود با متوسط ۱۹ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند. همچنین در آبان‌ماه سال جاری، ۲۹ درصد از پروازهای برنامه‌ای شرکتهای هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر بوده و در همین مدت متوسط زمان تأخیر ۸۷ دقیقه است.

از سوی دیگر این آمار نشان می‌دهد که در آبان‌ماه ۱۳۹۷ در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت ۶ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز سه شنبه بوده است. همچنین در پروازهای عبوری از فراز کشور در آبان‌ماه سال جاری حدود ۲۳ درصد نسبت به ماه مشابه سـال گذشته کاهش دیده میشود.

گفتنی است فرودگاه سمنان با ۴ پرواز و انتقال ۱۹۸ مسافر، کم ترددترین فرودگاه کشور در آبان‌ماه سال جاری بوده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “جایگاه ششم فرودگاه لارستان در کشور”

  1. ناشناس گفت:

    اگر مسوولان محترم هم به فکر افزایش پروازهای داخلی و خارجی باشند مطمئنا رتبه دوم یا سوم نیز، از آن فرودگاه پر مسافر لارستان خواهد بود …..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین