پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اختصاص مشوق‌های جديد سرمايه‌گذاری در شهرک صنعتی خنج

مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص حداكثر مشوق‌های سرمايه‌گذاری برای متقاضيان بخش توليد و صنعت در شهرک صنعتی خنج خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری…

مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص حداكثر مشوق‌های سرمايه‌گذاری برای متقاضيان بخش توليد و صنعت در شهرک صنعتی خنج خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، احد فتوحی در جلسه رفع موانع و مشکلات شهرک صنعتی خنج که با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برای حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: متقاضیان و سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی به‌شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی و ایجاد اشتغال بر اساس جواز تأسیس تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی‌شان بازگردانده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: ایجاد شهرک صنعتی خنج باهدف ایجاد زیرساخت‌های استقرار واحدهای صنعتی و اشتغال پایدار در این شهرستان و ظرفیت‌سازی به‌منظور جذب سرمایه‌گذار برای توسعه صنعتی انجام‌شده است.

فتوحی تصریح کرد: این شهرک صنعتی بسترهای لازم را برای جذب سرمایه‌های فعالان اقتصادی شهرستان خنج در سایر نقاط کشور و نیز سرمایه‌گذاران خنجی مقیم کشورهای حاشیه خلیج‌فارس فراهم کرده است.

وی با اشاره به مساحت ۹۴ هکتاری شهرک صنعتی خنج، ادامه داد: در فاز نخست این شهرک ۱۰ هکتار زمین صنعتی برای استقرار واحدهای صنعتی فراهم‌شده که در این بخش ظرفیت استقرار ۵۳ واحد تولیدی و صنعتی با پیش‌بینی اشتغال ۲۶۳ نفر فراهم‌شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به وجود زیرساخت‌هایی نظیر شبکه داخلی آب، تأمین و پرداخت اعتبارات تأمین آب به شرکت آب و فاضلاب فارس، خواستار تسریع در عملیات وصل شهرک صنعتی به آب شد و عنوان کرد: در این زمینه لازم است شرکت آبفا استان هرچه سریع‌تر به تعهدات خود عمل کرده و آب این شهرک صنعتی را وصل کند.

فرماندار شهرستان خنج نیز در این جلسه بابیان این‌که این شهرستان از شهرستان‌های محروم استان فارس است و نیاز به ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار دارد، ایجاد شهرک صنعتی را ظرفیتی برای تحقق جذب سرمایه‌گذار و ایجاد تولید و اشتغال عنوان کرد.

مختار عباسی مهم‌ترین مانع جذب سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی خنج را مشکل کم‌آبی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیاز است با تعامل با دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع این مشکل اقدام شود که از محل اعتبارات فرمانداری نیز به‌منظور رفع این مشکل تخصیص خواهد یافت.

وی بابیان این‌که بخش زیادی از سرمایه‌گذاران این شهرستان در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سرمایه‌گذاری کردند، از ابراز تمایل آن‌ها به سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی خنج خبر داد و افزود: امیدواریم با رفع مشکل آب و اتصال این شهرک به آب این مشکل نیز برطرف شود.

در این جلسه مقرر شد گروه کارشناسی متشکل از نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس شرکت آب و فاضلاب و فرمانداری از محل خط انتقال آب بازدید و تصمیماتی در خصوص اتصال این شهرک به آب اتخاذ کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۸:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین