جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

سخنرانی آیت الله دژکام در همایش علماء استان فارس به میزبانی لارستان

آیت الله دژکام نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز سخنران ویژه همایش علماء استان فارس به میزبانی لارستان بود. به گزارش میلاد لارستان ششمين دوره همايش علماء…

آیت الله دژکام نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز سخنران ویژه همایش علماء استان فارس به میزبانی لارستان بود.

به گزارش میلاد لارستان ششمين دوره همايش علماء و روحانيون اهل سنت استان فارس با حضور آيت الله دژكام نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله دژکام ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران آغاز یک تحول بسیار بزرگ در تاریخ بشریت است.

وی با اشاره به اینکه اگر به گذشته ۵۰۰ سال خودمان برگردیم و صحنه عالم را در آن روزها ترسیم کنیم بدون شک متوجه می‌شویم که مسلمانان عزیز، مقتدر، صاحب عزت و جلالت و شأن عالی در این عالم بوده اند و هیچ رقیبی برای آنها وجود نداشته است، افزود: اقتدار مسلمانان در گذشته برای ما روشن و مبرهن است و متوجه می شویم که قدرت اسلامی و عزت اسلامی در اوج بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ قدرتی از شرق تا مغولستان و از غرب تا اسپانیا و غرب آفریقا عرصه حکومت مسلمانان بوده و هیچ جایی در دنیا نبوده که صدای الله اکبر در آنجا نپیچیده باشد، تصریح کرد: هیچ منطقه ای نبود که مساجد ما محور حرکت دینی مردم نبوده باشد و این از عظمت اسلام بوده است.

نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به اینکه در آن دوران آمریکا هنوز شناخته نشده بود و به دست سرخپوست ها اداره می شده است، ادامه داد: بنا به اقرار اروپایی ها که مدعی داشتن تمدت باستان بودند، قرون وسطا قرون سیاه تاریخ آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان با وجود این همه قدرت و اقتدار صرفاً متکی به قبضه شمشیر نبوده اند بلکه متکی به منطق، وحی الهی  و حرف قابل استدلال و دفاع عقلانی بودند، یادآور شد: با تامل و تحقیق در تفکراتی که در حال حاضر در جامعه اروپایی حاکم است در می یابیم زمینه و اصل فکر آنها این است که خداشناسی را رها کنید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز دعوا در بین دو تمدن است، عنوان کرد: تمدنی که بر محور توحید ایجاد شده و ما این طرف یکصدا فریاد توحید را سر می دهیم و آن طرف که دشمنان همه چیز را انکار می کنند.

وی با اشاره به اینکه در ظاهر دعوا بر سر نفت و نان است اما در واقع دشمنان ما در حال انکار اصل موضوع یعنی وجود خداوند و وحدانیت خداوند هستند، تأکید کرد: دشمن تلاش دارد ما را از اصل موضوع دور کند، اینجا باید به دشمنان اعلام کنیم که اگر شما شیاطین فکر می کنید که می توانید صف متحد امت اسلامی را بشکنید سخت در اشتباه هستید.

آیت الله دژکام با اذعان به اینکه چهل سال است که ملت ایران قوی و استوار پای معارف دینی خود ایستاده است، گفت: ما مسلمانان متوجه شده ایم که اگر با هم باشیم باز هم مانند گذشته پیروز میدان خواهیم بود و دشمن شکست خورده و عقب نشینی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اکنون می بینیم که توسط دشمنان چقدر خون مسلمانان در اطراف عالم ریخته می شود و خونی که ریخته می‌شود منافع آنها را تامین می کند، ادامه داد: امروز می‌توانیم با درایت خودمان حرکت های سازنده ای را آغاز کنیم و به جاهای خوب برسیم.

امام جمعه شیراز با یادآوری نقش عظیم مردم و منطقه لارستان در تبلیغ اسلام و  پیشبرد اهداف اقتصادی جامعه اسلامی در طول تاریخ گفت: در گذشته مردم فارس از طریق بنادری که در این منطقه است، برای تجارت تا جاوه، سوماترا واندونزی و شرقی ترین نقاط دنیا سفر کرده و  البته با خودشان دین را نیز برده اند.

وی با بیان اینکه کشور اندونزی مسلمانی خود را از مردم مسلمانی که از این بنادر عبور کرده اند، اقتباس کرده اند، افزود: هیچ شمشیری آنجا کشیده نشده و صرفا تبادل افکار و تجارت بوده است اما قدرت منطق مسلمانان فطرت آنها را بیدار کرد و ما امروزه باید این قدرت را دوباره احیا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: ما باید دوباره این کشتی‌ها را بسازیم و حرکت کنیم به سوی جهانی که تشنه شنیدن سخنان مسلمانان و  نیازمند کالا و فن آوری و قدرت مسلمانان است.

این مسئول با تأکید بر یک صدایی و یک پارچگی مسلمانان برای حفظ سیادت اسلامی و گسترش کلمه «لا اله الا الله» از شرق تا غرب همه عالم، گفت: نباید فریب شیطان را خورد و از مسیر اصلی اسلام منحرف شد چرا که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فتوحات مسلمانان خواهیم بود که متکی بر عزت رسول الله،  عزت مومنین و عزت خداوند است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: این فتوحات و پیروزی ها و پیشرفت ها در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، و…. خواهد بود و به رخ نامسلمانان کشیده خواهد شد.

خبرنگار: سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۶:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین