پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

برگزاری همایش برترین ها در راه برتر 

در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۷ همایشی تحت عنوان برترین ها در راه برتر توسط دبیرستان غیر دولتی دخترانه راه برتر در مجتمع آموزش عالی لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد…

در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۷ همایشی تحت عنوان برترین ها در راه برتر توسط دبیرستان غیر دولتی دخترانه راه برتر در مجتمع آموزش عالی لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان این همایش با حضور جمعی از رتبه برترهای کنکور ۱۷ سال اخیر شهر لار که اکثراً رتبه های زیر هزار داشته اند برگزار گردید. این افراد که‌ عمدتا از جوانان و پیشکسوتان موفق در مسیر کنکور بودند در قالب همایش کارگاهی با دانش آموزان پایه دهم دبیرستان های شهر لار به ترسیم مسیر، ایجاد انگیزه و انتقال تجربه کنکور پرداختند.

طی فراخوانی که از طرف دبیرستان راه برتر به دانش آموزان دبیرستان های سطح شهر لار ارسال شده بود حدود ۱۰۰ نفر از دانش آموزان پایه دهم در این همایش حضور داشتند. این دانش آموزان از رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی ، انسانی و هنرستان در این گردهمایی شرکت کردند.

خانم نجمه معصومی نژاد موسس دبیرستان راه برتر اذعان داشتند که مخاطب اصلی ما دانش آموزان  پایه دهم بودند و این اولین همایشی بود که در منطقه لارستان مختص دهمی ها جهت آماده سازی کنکور برگزار میشد. ‌سالهاست که در اکثر شهرهای ایران مشاوره و آماده سازی کنکور از سال دهم بصورت جدی برای دانش آموزان شروع می شود و همه مسئولین مربوطه پیگیر هستند، که این امر اهمیت شروع مسیر کنکور از این پایه را می رساند، ما نیز سعی داریم در این زمینه فرهنگ سازی کرده و برای اولین بار با برگزاری این همایش از طرف مدرسه راه برتر اهمیت پایه دهم در مسیر پر فراز و نشیب کنکور را نشان دادیم.

معصومی نژاد افزود: یکی از ویژگی های این همایش حضور دانش آموزان پایه دهم به همراه والدین بود.‌ ابتدا جلسه هم اندیشی با نخبگان برگزار شد، در این جلسه علاوه بر آسیب شناسی کنکور، مشکلات و نقاط ضعف و قوتی که رتبه برتر ها در مسیر پرفراز و نشیب رسیدن به موفقیت در کنکور داشته‌اند مورد برسی قرار گرفت با این هدف که از تکرار موانع و مشکلات مشابه برای دانش آموزان جدید جلوگیری شود. برای بهبود شرایط آموزش در مقطع متوسطه دوم نیز راه کارهایی از طرف مشاوران جوان ارائه شد. سپس کارگاه هایی برای دانش آموزان و والدین به صورت موازی برگزار گردید. جهت افزایش بازدهی، دانش آموزان هر رشته با نخبگان هم به صورت گروهی و هم تکی مشاوره داشتند، همزمان با گفت و گوی دانش آموزان با رتبه برترها برای والدین آنان نیز کارگاه روانشناسی با عنوان آشنایی با کنکور برگزار گردید. پس از آن  دانش آموزان به همراه والدین خود هم با پیشکسوتان و رتبه برتر های سال های بالاتر که در حال حاضر وارد بازار کار شده اند و هم با رتبه برترهای جوان مشاوره داشتند.

سرکار خانم عشرت جهاندیده عضو شورای شهر، آقای دکتر علی طاهری رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان  و آقای عادل معاونت آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش لار نیز از مسئولین حاضر در این همایش بودند. در پایان به رتبه برترها لوح تقدیری اهدا و همایش با ضیافت شام به میزبانی دبیرستان راه برتر پایان پذیرفت.

موسس راه برتر در ارتباط با دستاورد های این همایش اذعان داشت که علاوه بر اینکه دانش آموزان توسط برترین های کنکور چند سال اخیر مشاوره شدند انتقال تجربه و ارائه راهکارهای مناسب برای کسب موفقیت در زمینه کنکور نیز صورت گرفت.

معصومی نژاد اضافه کرد؛ من به عنوان موسس خیلی از رتبه برتر ها را نمی شناختم و از این که توانسته ام بستری برای هم اندیشی نخبگان شهر ایجاد کنم که انشالله ازین به بعد بیشتر بتوانیم از نظرات و تجربیاتشان استفاده کنیم بسیار خرسندم، زیرا تعدادی از این نخبگان صاحب نظر در شهرهای دیگر مثل شیراز و تهران در کنار تحصیل، مشاوره تحصیلی نیز انجام می دهند و با مدارس قوی شهرهای بزرگ در ارتباط هستند، لذا می تواند در انتقال ایده و تجربیات ارزنده به بنده بسیار تأثیرگذار باشند.

بدین صورت که انتقال ایده‌های نوینی که در کلان شهرها برای قرار دادن دانش آموزان در مسیر موفقیت اجرا می شود میسر میگردد.

شایان ذکر است که موسس دبیرستان راه برتر خود حائز رتبه ۲۰۰ رشته ریاضی فیزیک در کنکور سراسری سال ۸۳ بوده و مسیر موفقیت را در زمینه کنکور قبلا طی کرده است والبته در زمینه مشاوره تحصیلی نیز فعال می باشند. این موسس جوان بستری فراهم کرده تا بتوان از ایده‌های رتبه برتر ها و نخبگان شهر در رساندن دانش آموزان به موفقیت استفاده و آنان را  یاری کرد.

نظر مشاوران جوان و موسس دبیرستان راه برتر در باب موفقیت را جویا شدیم، همگی هم نظر بودند که موفقیت الزاماً به رتبه برتر بودن نیست، بلکه موفقیت به این معناست که در تمام جنبه‌های مختلف و گرایش هایی که دانش آموزان علاقه دارند بتوانیم آنها را به بهترین نحو هدایت کنیم و به بهترین جایگاه در جامعه برسانیم.‌ لذا با این تفکر قطعا فشار های بی نتیجه بر روی دانش آموزان و والدین شان کمتر خواهد شد و شاهد رشد دانش آموزان مستعد  در زمینه های مورد علاقه شان خواهیم بود.

 

خبرنگار؛ سحرطاهری

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین