جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

از معلمین نمونه جویم تجلیل شد

با حضور فرماندار ویژه لارستان، از معلمین و فرهنگیان نمونه بخش جویم لارستان تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛…

با حضور فرماندار ویژه لارستان، از معلمین و فرهنگیان نمونه بخش جویم لارستان تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم گرامیداشت روز معلم در شهر جویم ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره آیت الله شهید مطهری در سخنانی مردم جویم را مردمی با فرهنگ غنی دانست و اظهار داشت: در حقیقت تکریم معلمین، تکریم علم و دانش و ارزش گذاشتن به آگاهی و هنجارهای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اگر قشر آموزش دهنده جامعه مورد تکریم و احترام قرار گیرند، آن جامعه ای که چنین جایگاهی را ایجاد می‌کند، خودش یک جامعه ای کاملا فرهنگی است؛ تصریح کرد: مقام والای معلم در جوامعی با ارزش است که آن جامعه ارزش علم و معرفت و دانش را داشته باشد که مطمئنا مردم خوب جامعه به این مهم با ارزش واقف هستند و حضور پرشور مردم در این مراسم گرامیداشت هفته معلم، خود نشان دهنده فرهنگ غنی این منطقه است.

حسنی خاطرنشان کرد: همه می دانیم که اگر مقام معلم مورد تکریم قرار بگیرد و اگر معلمین پویا و بانشاط و دغدغه فکری نداشته باشند و حداقلش مورد توجه قرار بگیرند، یقینا جامعه آینده را رو به ثبات و آگاهی سوق داده و بستر رشد و توسعه را فراهم می کنند.

وی با تاکید بر اینکه معلمین کسانی هستند که حال و آینده جامعه ما در دستان آنهاست؛ ادامه داد: همه می دانیم که معلمان هستند که پزشک، مهندس، استاد، دانشمند و همه فعالان اقتصادی، اجتماعی ،سیاسی، امنیتی، فرهنگی و غیره و همه کسانی که در آینده این کشور را می چرخانند و هر جامعه ای را مدیریت کنند، را تربیت می کنند.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه اگر معلمین با انگیزه و با توانمندی خوب و با انرژی رو به جلو حرکت کنند، یقینا آینده کشور نیز تضمین شده خواهد بود، اظهار کرد: معلمین باید توسط وزارت مربوطه و مسئولین استانی و شهرستانی و بخشی مورد حمایت قرار گیرند و بایستی زمینه‌ای برایشان فراهم شود که هم توان، و هم تمایل داشته باشند، یعنی وجود توان و تمایل در کنار هم خلاقیت می سازد، بازدهی را بالا می‌برد و کارایی و اثربخشی را بیشتر می کند و اگر هر یک از این دو مهم محقق نشود، یقیناً خلاقیت و آن اثرگذاری از بین خواهد رفت و اعتقاد داریم که ایجاد انگیزه در کنار توان و تمایل خلاقیت و اثرگذاری را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته با ابزار، امکانات و افکار سنتی نمی‌شود در جامعه امروزی که علم و تکنولوژی و فن آوری لحظه به لحظه رو به پیشرفت است، مدیریت و علم آموزی کرد، لذا بایستی برای نسل نونهال، نوجوان و جوان و برای کسانی که تمامی راه های ارتباطی در اختیار دارند، تمامی راه های کسب علم و معرفت را در اختیار دارند و برای فرزندانمان که معادلات پیچیده، روان و آسیب پذیر و یا در کنارش توانمندسازی را در اختیار دارند، از علم و تکنولوژی روز بهره برد.

حسنی در پایان بیان کرد: معلمی که خود را به امکانات و فناوری روز مجهز نکند، امکان تعلیم و تربیت دانش آموز امروزی را به نحو مطلوب نخواهد داشت و سبقت گرفتن دانش آموزان در استفاده از فناوری های جدید ممکن است او را به سوی انحراف و یا دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی بکشاند که آنها را آسیب پذیرنماید، بنابراین معلمین باید متناسب با علم روز و متناسب با وضعیت جامعه ای که در آن زندگی می کنیم و متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی روز حرکت کنند تا بتوانند نونهالان و نوجوانان و جوانان امروزی به نحو مطلوب و شایسته تری تربیت کنند. البته این مهم، صرفاً معطوف به معلمین تنها نمی شود، بلکه باید متولیان امور آموزشی این بستر را فراهم نمایند.

پیش از این نیز زمانی رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جویم نیز به ایراد سخن پرداخت.

در پایان از ۵ فرهنگی و معلم نمونه استانی و منطقه‌ای جویم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

پخش کلیپ، اجرای سرود مقاله، شعر خوانی ، موسیقی و تجلیل از خیرین مدرسه ساز و پیشکسوتان فرهنگی بخش جویم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین