جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

سمپاشی 1700 هکتار از مناطق آلوده به ملخ صحرایی در لارستان

مسئول حفظ نباتات مديريت جهاد كشاورزي لارستان تاكنون حدود ١٧٠٠ هكتار  از اراضی آلوده به ملخ در بخش هاي بيرم ، درز و سايبان و مركزي به طور كامل سمپاشي شده…

مسئول حفظ نباتات مديريت جهاد كشاورزي لارستان تاكنون حدود ١٧٠٠ هكتار  از اراضی آلوده به ملخ در بخش هاي بيرم ، درز و سايبان و مركزي به طور كامل سمپاشي شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومي معاونت سازمان و مديريت جهاد كشاورزي لارستان ، مسئول حفظ نباتات اين مديريت كفت: هم زمان با هجوم دسته های ملخ صحرایی به مناطق لارستان عملیات پايش و سمپاشی مناطق آلوده به صورت شبانه روزي با حضور كارشناسان مراكز خدمات و همياري دهياران و كشاورزان در بخش هاي مختلف شهرستان در حال انجام است.

محمد زرگري خاطر نشان کرد: تا كنون حدود ١٧٠٠ هكتار  از اراضی آلوده به ملخ در بخش هاي بيرم ، درز و سايبان و مركزي به طور كامل سمپاشي شده و در حال حاضر نیز ردیابی و پایش منطقه به منظور اعلام نتیجه و پاکسازی کامل درحال انجام است.

مسئول حفظ نباتات اين مديريت با بيان اينكه،  کنترل اين آفت در ابتدای ورود به اراضی شهرستان موجب شد تا از خسارت به مزارع و باغات جلوگيري شود، افزود: به منظور كنترل و مبارزه موثر، سموم مورد نياز به صورت رايگان در اختيار كشاورزان و باغداران قرار داده و از دهياران، بخشداران و اهالي بخش هاي مختلف شهرستان، خواستار همكاري در زمينه پايش اين آفت خطرناك هستيم.

زرگري تصريح كرد: تیم های پایش و ردیابی در حال بررسی ساير مناطق شهرستان هستند و در صورت لزوم تیم های عملیاتی را جهت مبارزه با ملخ ها و جلوگیری از بروز خسارت اعزام می کنند.

وی اضافه کرد: عملیات سمپاشی در تمام مناطق آلوده شهرستان تا زمان نابودی کامل دسته های ملخ انجام می پذیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۶:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین