شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

ابراز امیدواری فرماندار لارستان برای اتمام ساختمان مرکزی کتابخانه عمومی لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، گفت: امیدوارم یکی از مطالبات عمومی مردم شهرستان که اتمام ساختمان مرکزی کتابخانه عمومی شهرستان است…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، گفت: امیدوارم یکی از مطالبات عمومی مردم شهرستان که اتمام ساختمان مرکزی کتابخانه عمومی شهرستان است با کمک نماینده مردم شهرستان‌های لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، رشد سرانه مطالعه کتاب و افزایش اعضای کتابخانه ها در کل شهرستان را غنیمت شمرد و گفت: کتاب به افراد آگاهی، بینش و قدرت تحلیل می دهد و در کل قدرتی به انسان می دهد که موضع گیری هایش را طبق معیار ها و تشخیص هایی که متناسب با حقوق جامعه است، پایه گذاری می کند.

حسنی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب در نحوه عمل انسان در برابر مسائل روز، در برابر زندگی شخصی خود و در برابر مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی و حتی درتحلیل های جهانی تاثیرگذار است؛ گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از نابسامانی های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی که گاهاً در جامعه پیش می آید، بیشتر و بیشتر ناشی از ناآگاهی و نداشتن دانش در همه سطوح است.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: یقین می دانیم که اگر مطالعه ما نسبت به مسائل جامعه بشری و نسبت به احکام دینی و هنجارهای اجتماعی بیشتر بشود، مطمئنا نابسامانی‌های اقتصادی هم بهتر مدیریت خواهد شد.

حسنی با تاکید بر اینکه تقویت بنیان‌های فرهنگی، از مطالعه کتاب شروع می شود؛ افزود: اگر بتوانیم خود و لایه‌های مختلف اجتماعی را با شیوه ها و روش های مختلفی به کتاب خواندن وادار کنیم، قطعا معضلات کمتری در جامعه خواهیم داشت و در این راستا باید همه شهر ها و روستاها جامعه هدف مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده عالی دولت در لارستان اضافه کرد: نتیجه کتاب خوانی بایستی در عمل پیاده ‌شود، یعنی هنر این را داشته باشیم که دانش خود را به عمل تبدیل کنیم و از نظر سخت افزاری و نظر نرم افزاری، حوزه کتاب و کتابخوانی را تقویت نمائیم تا بتوان به تدریج وضعیت آینده نسبت به امروز بهتر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش میانگین سطح سواد جامعه، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را در جامعه از بین برده است و با گذشته قابل مقایسه نیست، اما تا نقطه بهینه و مطلوب هنوز فاصله داریم که می بایست هم مسئولین و هم مردم دست به دست هم دهند تا در چنین شرایطی که ما با معضل اقتصادی مواجه هستیم بتوانیم از همان سطح سواد، فرهنگ غنی و از همان اعتقادات دینی خودمان استفاده کنیم تا بتوانیم از این گردنه ها و از این مشکلاتی که پیش روی ماست، بگذریم.

حسنی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم یکی از مطالبات عمومی مردم شهرستان که اتمام ساختمان مرکزی کتابخانه عمومی شهرستان است با کمک نماینده مردم شهرستان‌های لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار فارس در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه می بایست در کنار سایر اقدامات، در راستای غنی سازی فرهنگ مطالعه کتاب گام برداریم بر همکاری هر چه بیشتر خیرین، معتمدین، اساتید، اصحاب رسانه ، هنرمندان و نویسندگان در جهت افزایش سرانه مطالعه کتاب در شهرستان تاکید کرد.

پیش از این نیز علی اصغر علی پور معاون سیاسی فرمانداری ویژه لارستان، محمد معتمدیان معاون اداره کل و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و جمعی از اعضای جلسه نیز پیشنهاد ها و نظرات خود را مطرح کردند.
ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین