جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اختصاص 30 هکتار از زمین های لارستان به کشت گلخانه ای

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه ۳۰ هکتار از زمین‌های شهرستان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته است، گفت: حمایت از گلخانه های فعال، تبدیل گلخانه های نیمه…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه ۳۰ هکتار از زمین‌های شهرستان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته است، گفت: حمایت از گلخانه های فعال، تبدیل گلخانه های نیمه فعال به فعال و توسعه بیشتر کشت های گلخانه ای مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: از زمانی که ارتباطمان با جهان خارج از کشور در معادلات سیاسی به گونه ای طراحی شده است که با محدودیت هایی مواجه شده ایم، راهی نداریم جزء اینکه نوع نگاهمان به پتانسیل ها، توانمندی ها و ظرفیت های داخل کشور باشد، بنابراین باید از ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی، منابع ملی و غیره به صورت کامل استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هر جا که از سوی جهاد کشاورزی احساس نیاز شد، همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان پای کار باشند و به این ارگان کمک کنند، چرا که بایستی تلاش شود که محصولات کشاورزی ، باغی و گلخانه ای در شهرستان رونق بگیرد و به بهره وری لازم برسد.

فرماندار ویژه لارستان وجود زیاد ملخ ها در برخی از نقاط شهرستان را یک آسیب جدی برای محصولات کشاورزی، باغی و مراتع ملی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این راستا به کمک جهاد کشاورزی بیایند تا این موضوع کنترل و مدیریت شود و از آفت ها و آسیب ها جلوگیری گردد.

حسنی در ادامه سخنانش به خشکسالی‌های پی‌درپی منطقه لارستان هم اشاره کرد و گفت: ما هر چقدر هم نزول رحمت الهی داشته باشیم، باز هم با کمبود آب در منطقه مواجه هستیم، بنابراین بایستی برنامه ریزی های خوب و مناسبی در این خصوص داشته باشیم و از هدر رفت آب جلوگیری نماییم.

 معاون استاندار فارس همچنین تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که دولت بر آن پافشاری می کند و در راستای بهره وری بیشتر آن تلاش می کند،  بحث رونق کشت های گلخانه ای است، چراکه این مهم، آب کمتری مصرف می کند و هم اشتغال زایی و رونق تولید را در شهرستان در بر دارد.

وی کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان را یک فرصت دانست و گفت: برای کشت های گلخانه ای انگیزه و همت افراد سرمایه گذار لازم است تا این مهم در لارستان رشد یابد و در دستور کار جهاد کشاورزی و اعضای این جلسه نیز قرارگیرد، چون کشت های گلخانه ای یکی از تصمیمات کلان کشوری است.

 حسنی با تاکید بر اینکه نباید در لارستان برای اشتغالزایی و رونق تولید مانع ایجاد شود؛ افزود: جهاد کشاورزی باید به افرادی که زمین جهت اجرای طرح های گلخانه ای ارائه می کند، نظارت کامل داشته باشد و نگذارد به غیر از کشت های گلخانه ای و محصولات کشاورزی، خدایی نکرده به باغ شهری تبدیل گردد و در این خصوص هر جا کوتاهی صورت پذیرد، بر اساس قانون برخورد می شود.

 وی ضمن احترام به تمامی افراد متقاضی زمین جهت کشت گلخانه ای تاکید کرد: دولت در این خصوص زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاران عزیز فراهم می کند تا اشتغال زایی و تولید صورت بگیرد، اما بایستی در این خصوص نظارت کامل از سوی جهادکشاورزی و یا دستگاه های ذیربط صورت پذیرد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ هکتار از زمین‌های لارستان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته است؛ تصریح کرد: بایستی همه کمک کنند تا گلخانه های نیمه فعال به گلخانه های فعال تبدیل شوند و مورد حمایت قرار بگیرند، چرا که اگر این گلخانه ها تقویت بشوند، ۸۰- ۷۰ درصد از تعهدات جهادکشاورزی در زمینه توسعه کشت گلخانه ای به سرانجام رسیده است.

وی در پایان سخنانش به بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز توصیه کرد که افراد را جهت ایجاد کشت گلخانه ای تشویق و ترغیب نمایند، تا اشتغالزایی و رونق تولید در کل لارستان گسترش یابد.

پیش از این نیز احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان، قاسمی معاون سازمان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان و جمعی از اعضا نیز پیشنهادها و راهکارهای لازم در خصوص افزایش کشت گلخانه‌ای در شهرستان مطرح کردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۹:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین