پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 34 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

از انتقاد نسبت به جایگاه شورای اسلامی شهرستان لارستان تا عدم پاسخگویی برخی مسئولان

در نشست علنی شورای شهرستان لارستان موضوعات مختلفی از قبیل به عدم قدرت اجرایی این شورا و همچنین عدم پاسخگویی برخی مسئولان مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان،…

در نشست علنی شورای شهرستان لارستان موضوعات مختلفی از قبیل به عدم قدرت اجرایی این شورا و همچنین عدم پاسخگویی برخی مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان، نشست علنی شورای اسلامی شهرستان لارستان با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر شورای شهر لار برگزار شد. در این نشست محمد شریف کارگر نایب‌رئیس شورای شهرستان لارستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت پدر آقای مقیمی رئیس شورای شهرستان لارستان گفت: قدرت و زاویه دید ما به عنوان اعضای شورای شهرستان باید وسیعتر شود، وقتی شورای شهر در شهرستان‌ها هستند دیگر وظیفه اعضای شورای شهرستان نیست که وضعیت طرحهای مربوط به مشاغل را برسی و بازدید کنند.

وی با بیان اینکه ما ۱۴ نفر از اعضای شورای شهرستانیم که ادعای استانی بودن داریم، تأکید کرد: اعضای شوراها باید نسبت به توسعه و اجرای طرح های مشاغل گزارش دهند و در کنار شوراها، روسای ادارات مربوطه باید پیگیری کنند تا طرح های مشاغل اجرا شود، سپس گزارش دهند از اینکه چه تعداد پروژه اجرا شده و به کجا رسیده است، حالا یا مورد مطلوب نهادهای بالادستی هست یا نیست.

در ادامه نوروزی از اعضای شورای شهرستان لارستان با طرح این سوال که بهتر است از خودمان بپرسیم؛ ماهیت شورای شهرستان چیست؟، اظهار داشت:  ما فقط می‌آییم اینجا دور هم می‌نشینیم اما نه اقدام جدی و نه اتمام حجتی داریم.

وی با بیان اینکه باوری وجود ندارد که شورا یک نهاد تصمیم‌گیری است حتی گاهی ما را یک نهاد تصمیم‌ساز هم نمی دانند، افزود: به هر حال از نقطه‌نظرات ما کوچکترین استفاده هم نمی کنند و ضعف هم از خود ماست.

این عضو شورای اسلامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه چند ماه پیش تنها هنر ما این بود که در فضای مجازی منعکس کردیم که باید با نماینده و فرماندار اتمام حجت شود، حالا شد؟، تصریح کرد: ما فقط انعکاس دادیم که فرماندار و نماینده بیایند و در جلسه و صحن شورا حضور داشته باشند و پاسخ دهند و این مهم براساس قانون ظرف یک هفته ما می توانیم به صورت مکتوب به آنها فرصت دهیم، و  ایشان باید زمان تعیین کنند.‌

وی با اذعان به اینکه رئیس فلان اداره می آید در جمع ما می نشیند و بسیار محترمانه جواب می دهد، اما کافی است یکی از شما جداگانه فردای آن روز برود و به ایشان مراجعه کند، انگار نه انگار که شما را یک روز قبل دیده و شما نماینده مردم هستید و این از ضعف خود ما است، ادامه داد: این ما هستیم که ضعیف عمل می کنیم ما جایگاه خودمان را آنطور که شایسته است به آن نرسیده ایم، ما اگر قدرت اجرایی نداشته باشیم نمی توانیم کاری از پیش ببریم و مردم از عملکرد ما حساب نمی برند.

نوروزی با بیان اینکه از طرفی از نظر مردم حتی قفل در خانه هایشان هم باید شورا باز کند،  شوراها سیبل تمام مشکلات هستند اما مسئولین شوراها را به حساب نمی آورند، پس مشکل از ما است، تأکید کرد: باید از فرماندار بخواهیم که به بخشداران و روسای ادارات بفهماند که جایگاه شورا کجاست، زیراکه بخشداران و رئسای ادارات نمی‌توانند در امور داخلی شوراها و دهیاری ها  مداخله داشته باشند و متاسفانه برخی از  مسئولین ما از سواد قانونی بی بهره اند و این تاسف‌آور است.

وی اضافه کرد: می بینیم برخی ادارات هستند که حتی با وجود دستور استانداری که نسبت به نوع عملکرد آنها نامه می زند اما روسای این ادارات تمکین نمی کنند و به دستور استاندار دهن کجی می کنند.

پس از آن، کارگر از نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان در سخنانی با بیان اینکه ماهر چه گفتیم و شنیدند ولی عمل نشد، اظهار کرد: بهتر است یک پیشنهاد علمی و اجرایی همین جا داده شود و مصوب کنیم یکی از اصول قانون اساسی ما هم این است که دادگاه می تواند بخشنامه‌های خلاف قانون ادارات را ابطال کند.

وی با اشاره به اینکه ما ۱۴ نفر عضو مجموعه شورای شهرستان لارستان یک پیشنهاد علمی بدهیم که قانونی هم باشد، افزود: تاکنون چند بار مقامات آمده اند اینجا و قول‌هایی داده‌اند اما اجرایی نشده، ما چطور می توانیم این خلاء را پر کنیم؟ پس بیاییم یک پیشنهاد علمی به مراجع بالاتر حتی به استاندار بدهیم تا بررسی شود.

کارگر با اذعان به اینکه در جلسات گذشته ما گفتیم دادستان یا رئیس دادگستری در جمع ما حضور داشته باشد که یکی از موضوعات مورد بررسی جلسه همین باشد که  رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال فلان بخشنامه آمده و الان فلان اداره اجرایی نمی کند، تصریح کرد: از حرف زدن خسته شده ایم، تا کی می توان فقط با حرف زدن مردم را راضی نگه داشت ؟  اما موظفیم به‌مردم گزارش دهیم، مردم از ما گزارش می خواهند.

محمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهرستان لارستان نیز با بیان اینکه ما باید یک برآورد کنیم که بود و نبود شورای شهرستان لارستان چقدر تفاوت دارد، گفت: الان هستیم و اگر نبودیم واقعا چه اتفاقی می افتاد؟ اگر از نبود ما اتفاق بدی می افتد پس باید باشیم و اگر اتفاقی نمی افتد که من معتقدم از دید خودم هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی با اشاره به اینکه آیا واقعا توان شورای شهرستان این است؟ افزود: باید گفت نه، آیا واقعا نمی شود با این شرایط بد بودجه اقتصادی کار کرد؟ من معتقدم می شود به این دلیل که داریم بعضی چیزها در شهرستان های دیگر می بینیم. ما خودمان هم مقصر هستیم، چرا؟ چون در طول یک ماه هیچ فعالیتی در زمینه عضویت مان در شورای شهرستان نداریم به استثنای چندین کمیسیون عمرانی که توسط آقای راستگو برگزار می شود.

این عضو شورای اسلامی شهرستان لارستان با طرح پیشنهادی مبنی بر اینکه در هر جلسه یک جدول با دو ستون داشته باشیم، ستون سمت راست اقداماتی که طی یک ماه گذشته باید انجام می شده و نتیجه مصوبات جلسه قبل بررسی شود، بررسی کنیم که طی یک ماه گذشته به عنوان شورای شهرستان چه اقداماتی انجام داده ایم؟، تصریح کرد: باید در وهله اول مطالبه‌گری از خودمان داشته باشیم و در ستون سمت مجاور اقداماتی که در طول یک ماه آینده باید انجام دهیم را قید کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مطالبه گر باشیم‌ و از خودمان شروع کنیم، ادامه داد: برای  شهرهای خودمان خیلی تلاش می‌کنیم اما برای شورای شهرستان چه کار کرده ایم؟ بسیاری از اقدامات باید دیکته شده و به این صورت پیگیری شود، تذکر شفاهی به درد نمی خورد. بالاخره وقتی یک مسئول گوشش را با پنبه پر کرده است باید در چارچوب قانون اقدام و پیگیری کرد.‌ شورای شهرستان دستش برای  مکاتبه باز است.

در ادامه جعفر راستگو درخصوص تلاش ها و پیگیری های خود در سطح استانی در خصوص چهار موضوع عوارض مربوط به الحاق به طرح هادی، افراز به طرح هادی، تفکیک و تغییر کاربری در روستاها توضیحاتی ارائه داد و ابراز امیدواری کرد با ورود سایر مسئولان این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین