جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

محصولات لبنی خارج از یخچال نخرید

مدیرکل استاندارد فارس توصیه کرد : مردم از خرید محصولات لبنی خارج از یخچال خودداری کنند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل استاندارد استان…

مدیرکل استاندارد فارس توصیه کرد : مردم از خرید محصولات لبنی خارج از یخچال خودداری کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: همزمان با فصل گرما، میزان مصرف فرآورده‌های لبنی، بیشتر می‌شود و شهروندان باید در خرید این کالاها دقت کافی را لحاظ کنند.

رهنما با یادآوری اینکه شیر و فرآورده‌های آن مشمول مقررات استاندارد اجباری است، گفت: این محصولات علاوه بر داشتن علامت استاندارد با کد ده رقمی باید با شیوه‌ای صحیح حمل، نگهداری، عرضه و مصرف شود.

وی گفت: عمده فروشان و مراکز عرضه موظفند برای حفظ کیفیت و سلامت محصولات لبنی دارای علامت استاندارد، این محصولات را در شرایط دمایی مناسب و در یخچال با حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد نگهداری کنند، بنابراین مصرف کنندگان این کالاها باید دقت داشته باشند در صورتیکه این کالاها خارج از یخچال یا در دمای بیش از ۴ درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود از خرید آنها خودداری شود.

او ادامه داد:عمر محصولات لبنی محدود بوده و باید در یخچال‌های مناسب و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شود زیرا شیر بدلیل داشتن ترکیباتی مانند قند، چربی، پروتئین و مواد معدنی مستعد برای رشد میکروب‌ها است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین