جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

درخواست جعفرپور برای ارتقاء میراث فرهنگی شهرستانهای خنج و گراش و ثبت جهانی بازار قیصریه لار

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی خواستار ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی شهرستانهای خنج و گراش و همچنین ثبت جهانی بازار قیصریه لار شد. به گزارش میلاد…

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی خواستار ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی شهرستانهای خنج و گراش و همچنین ثبت جهانی بازار قیصریه لار شد.

به گزارش میلاد لارستان جمشید جعفرپور در جلسه شورای اداری که با حضور سرپرست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، اظهار داشت: سه شهرستان لارستان، خنج و گراش دارای ۱۰ بخش بزرگ و پهناور است که ۶ بخش آن در لارستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این بخش ها هر کدام حاوی آثار ارزشمند فرهنگی، تاریخی و گردشگری هستند، افزود: شما در منطقه ای قدم گذاشته اید که از تنوع مواریث فرهنگی چه تاریخی چه مذهبی برخوردار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه گردشگری های طبیعی و مذهبی حرفهای زیادی در منطقه لارستان برای گفتن داریم، تصریح کرد: فرودگاه بین المللی لارستان  امکانی را فراهم آورده که به سهولت گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه رفت و آمد کنند و این فرودگاه می‌تواند سکوی پرش ما در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری باشد.

این مسئول با اذعان به اینکه به این ساختار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی می توانیم از دو منظر به  توجه کنیم، خاطر نشان کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری که در سخنان اخیرشان *دو اولویت مهم یعنی اقتصاد و فرهنگ* را از اولویت‌های مهم کشور برشمردند، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی هر دو اولویت کشور را می تواند دنبال کند، هم به لحاظ هویتی و فرهنگی می تواند عامل پیوند نسل های گذشته و آینده باشد و هم با فعالیت‌هایی که در حوزه میراث و گردشگری انجام می‌دهیم، می‌تواند پشتوانه اقتصادی کشور باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما را در زمینه نفت تحریم می کنند اما کسی نمی تواند گردشگری را تحریم کند،تأکید کرد: اگر بتوانیم گردشگری را به داخل کشور هدایت کنیم این جریان با خود‌ ارز را وارد کشور می کند و هیچ بانکی نمی تواند مانع و تحریم کننده ورود ارزها به کشور شود.

جعفرپور خطاب به مسئولین حاضر در جلسه با تأکید بر اینکه شما مسئولیت بزرگی را در پیش رو دارید تا بتوانید در ساخت وزارتخانه آن کارهای گذشته را با قدرت و استحکام بیشتری ادامه دهید، گفت: بخش های شهرستان های ما قابلیت ارتقا اداری را دارند، دو شهرستان گراش و خنج تقاضای ارتقاء نمایندگی‌های میراث فرهنگی خود را درخواست دارند و این ظرفیت نیز وجود دارد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موارد بسیار زیادی که نیاز به مرمت و حفظ دارد، از جمله آنها بازار قیصریه لار است، افزود: بازار قیصریه لارستان قابلیت ثبت جهانی دارد و ۹ سال است که پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد.

وی با ابراز امیدواری از ثمرات این سفر، تصریح کرد: در اداره میراث فرهنگی لارستان فقط یک نیرو داریم، ۶ بخشی که ۱۴۰۰ کیلومتر در آن آثار وجود دارد با یک نفر قابل مدیریت نیست، اماکن فرهنگی مذهبی هم نیاز به حفظ و حراست دارند هم نیاز به بازسازی و شناسایی دارد.

جعفرپور اضافه کرد: امید می رود این سفر پر خیر و برکت بتواند یک گام بلند و محسوس در ارتقاء بحث های میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی منطقه لارستان باشد.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۶:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین