پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در بستر تحقیقاتی

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: فرآیند آموزش موفق و تحصیل دانشجویان در بستری تحقیقاتی در دستور كار حوزه علمی این دانشگاه قرار دارد. به گزارش میلاد لارستان…

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: فرآیند آموزش موفق و تحصیل دانشجویان در بستری تحقیقاتی در دستور كار حوزه علمی این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش میلاد لارستان سیروس فارسی در حاشیه دفاع از پایان‌نامه دانشجویان كارشناسی ارشد در گفتگو با خبرگزاری آنا در لارستان اظهار كرد: در سه روز گذشته ۲۴ جلسه دفاع از پایان‌نامه‌های دانشجویان در این واحد دانشگاهی انجام شده است و غالب عزیزان با موفقیت این مرحله را پشت سر گذاشته و از رساله‌های خود دفاع كرده‌اند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به‌منظور افزایش سطح كیفی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان و با رویكرد حل مشكلات و معضلات جامعه، سعی شده است با ایجاد یك كارگروه در حوزه آموزشی این روند تصریح شده و دانشجویان در یك فرآیند تحقیقاتی، خود را برای جلسه دفاع آماده كنند.

فارسی به ظرفیت‌های علمی پژوهشی این واحد در حل مشكلات جامعه اشاره و بیان كرد: بیش از هزار و ۵۰۰ رساله و پایان‌نامه دانشجویی در رشته‌های حقوق، كامپیوتر، عمران، معماری، مدیریت و تربیت‌بدنی در این واحد دانشگاهی وجود دارد كه به‌عنوان گنجینه‌ای علمی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشكلات جامعه در این باره باشد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان یادآوری كرد: دانشگاه آزاد اسلامی لارستان آماده است تا اندیشه‌های علمی همكاران خود را در قالب كلاس‌های آموزشی برای مدیران شهرستان عملیاتی كند و با استفاده از استادان مبرز و یا استفاده از منابع، زمینه مناسبی برای ایجاد ارتباط علمی میان دانشگاه و جامعه برقرار کند.

وی به موفق‌بودن تشكیل كارگروه آموزشی و برگزاری جلسات متعدد در این باره اشاره کرد و افزود: فرآیند آموزش موفق و تحصیل دانشجویان در بستری تحقیقاتی در دستور كار حوزه علمی قرار داشته و سعی شده است تا در مهر ماه، برنامه مدونی درباره حضور دانشجویان در فعالیت‌های تحقیقاتی متناسب با دروس تخصصی فراهم شود تا دانشجویان از بدو تحصیل با این روش آشنا شده و در مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری، پژوهش‌نگری و اندیشه‌ورزی معیار فعالیت‌های آنان باشد.

وی در پایان سطح علمی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی را بسیار خوب ارزیابی كرد و متذكر شد: برای رسیدن به آن سطح آرمانی كه مورد نظر ماست، هنوز فاصله داریم و در این راستا روند تحقیقاتی و كاربردی‌شدن یعنی كیفی‌نگری و توجه داوران به امر مهم، در دستور كار حوزه پژوهش قرار دارد و امیدواریم این پیشرفت‌ها تا دستیابی به دانشجویانی محقق و متخصص ادامه یابد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین