شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

راه اندازی مجدد سینمای لارستان در تالار وحدت

سینمای لارستان در تالار وحدت بطور مجدد شروع بکار می کند. به گزارش میلاد لارستان رئیس اداره ارشاد اسلامی لارستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع راه اندازی…

سینمای لارستان در تالار وحدت بطور مجدد شروع بکار می کند.

به گزارش میلاد لارستان رئیس اداره ارشاد اسلامی لارستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع راه اندازی سینما دیجیتال هنر در تالار وحدت شهر لار، اظهار داشت: از آنجایی که در تالار وحدت برنامه‌های مختلف و متفاوتی تا کنون برگزار می شده، خسارت‌ های زیادی نیز به آن وارد آمده است و همین موضوع باعث شد که نتوان سینما را به راه‌اندازی کنیم.

حجتی با بیان اینکه از ۴۰۰ لامپ ۲۸۰ تا خرابی داشتیم بطوری که در ورودی تالار وحدت فقط ۲ لامپ سالم بوده، افزود: سرویس بهداشتی خواهران کاملا تعطیل شده بود، که اکنون اینها را تعمیر کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه سیستم های صوتی داخل سالن کامل خراب بوده که درست شد و یکسری بدهی‌های مختصری هم بوده که پرداخت شده است، تصریح کرد: در نبود بودجه اداره به این کارها پرداخته ایم که در این راه مقداری از طرف نماینده و مقداری نیز از طرف خیرین حمایت شده ایم تا بتوانیم در این ایام که روز سینما هم بوده سینما تالار وحدت را افتتاح کنیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با اذعان به اینکه سینمای لار با ۲ فیلم “قصر شیرین و ایده اصلی” آغاز بکار خواهد کرد، ادامه داد: در انتخاب فیلم‌ها هم دقت زیادی داشته ایم تا هم جنبه مخاطبان عام را در بر بگیرد و هم رضایت مخاطبان خاص را در بر داشته باشد.

این مسوول با بیان اینکه دغدغه دیگر ما این بود که مخاطب به حد نصاب برسد و بعد پخش فیلم را داشته باشیم، یادآور شد: ما سعی داریم که هر روز در دو سانس برنامه پخش فیلم را داشته باشیم و نیت ما هم این است که برنامه هر روزه باشد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ای که بنده شخصاً در حوزه سینما دارم رفت و آمد مردم به شهرهای اطراف است، تاکید کرد: اگر خدای ناکرده در این رفت و آمد ها اتفاقی بیفتد به گردن ما بوده، و باید پیگیری کنیم که کار سریعتر انجام شود.

حجتی با تقدیر از همکاری های معاون فرهنگی شهرداری لار، تصریح کرد: تا کنون تعامل خیلی خوبی بوده، وگرنه با توجه به مشکلات مالی اداره و  تعداد نیرو و امکاناتی کمی که داریم نمی‌توانستیم به این سرعت خود را‌ به این مرحله برسانیم.

سرپرست اداره ارشاد لارستان با درخواست از مردم مبنی بر اینکه تمام سعی مان را کرده ایم تا سینما را به تفریحات مردم مجدداً اضافه کنیم بنابراین با استقبال خود، آن را حفظ کنند، افزود: از اهالی هنر و فرهنگ نیز می خواهیم که حمایت کنند، زیرا وجود هنرمند می تواند شخصیت به یک شهر بدهد.

وی با بیان اینکه ما باز هم سینما را راه‌اندازی می‌کنیم تا باز هم  برای مجموعه فرهنگی و هنری لارستان راه درامدی باشد و بتوان برای گروه های هنری حمایت‌های مختصری را داشته باشیم، افزود: ما اگر در حوزه سینما درامدی داشته باشیم همه این‌ها برای علاقه مندان در حوزه هنر خرج خواهیم کرد.

حجتی بیان کرد: دغدغه من این است که اهالی فرهنگ و هنر از مجموعه فرهنگ و ارشاد ‌رضایت داشته باشند و این موضوع از همه چیز برای من مهم‌تر است.

وی تصریح کرد: جا دارد تشکری هم داشته باشم از دوستان حرفه ای ما در سینمای گراش که در این راستا به ما کمک زیادی کردند، ما می‌خواهیم از جنبه نخبگان همچنان این ارتباطات را حفظ کنیم و همکاری داشته باشیم.‌

رییس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان عنوان کرد: همه روزه در دو سانس اکران فیلم خواهیم داشت، در سانس اول از ساعت ۷ تا ۹ فیلم قصرشیرین، و در سانس دوم از ساعت ۹ تا ۱۱ فیلم ایده اصلی به مدت دو هفته به همین روال اکران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دو فیلم به مدت دو  هفته مجوز اکران دارد یعنی اگر ما بخواهیم مجوز تمدید کنیم باید هزینه‌ای را بپردازیم، اضافه کرد: در نظر داریم در حوزه کودک نیز فیلم های خاصی را اکران کنیم که در این زمینه ارتباطاتی با مدارس و آموزش و پرورش خواهیم داشت تا بتوانیم با قیمت های کمتر ولی مطابق میل فضای آموزشی شهر، اکران هایی داشته باشیم.

 

خبرنگار؛ سحرطاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “راه اندازی مجدد سینمای لارستان در تالار وحدت”

  1. ناشناس گفت:

    سلام با تشكر از اقای حجتی بابت راه اندازی مجدد سينما اتفاقا دليل اصلی عدم استقبال مردم لار از سينما همین موضوع است که برای اکران فیلم صبر می کنید که تماشاگر به حد نصاب برسد به عنوان مثال بنده چندین بار برای دیدن فيلم با خانواده برنامه ریزی کردم ولی متاسفانه به این جواب روبرو شدم که باید تماشاگر به حدنصاب برسد در صورتیکه سینمای گراش حتی برای یک نفر هم فیلم پخش میکند و این از دلایل رونق ان است چون ادم مطمئن است که برنامه ریزیش خراب نميشود و بهمین دليل بنده چندین بار با خیال راحت از اکران فیلم، از سینمای گراش استفاده کرده ام.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین