شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

آیا  می دانید دشمنان کجا زور می گویند؟ چگونه نرم می شوند؟!

آیا  می دانید  دشمنان کجا زور می گویند؟ چگونه نرم می شوند؟! حساب دو دو تا، چهارتاست: نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا (و سران فرانسه و آلمان)، درباره…

آیا  می دانید  دشمنان کجا زور می گویند؟ چگونه نرم می شوند؟! حساب دو دو تا، چهارتاست: نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا (و سران فرانسه و آلمان)، درباره ضرورت مذاکرات برجامی جدید، از موضع بالا حرف می زنند و به جای عذرخواهی، طلبکاری هم می کنند.

اما همین ها،به خودشان اجازه نمی دهند درباره پهپاد ساقط شده و نفتکش توقیف شده توسط ایران حرف بزنند و ماجرا را کش بدهند.جالب این که ترامپ وحشی، حتی از ایران تشکر هم کرد  که به جای پهپاد جاسوسی، هواپیمای نظامی سرنشین دار شان را ساقط نکرده است! عجیب نیست؟

بر حسب ظاهر، انگلیسی ها و آمریکایی ها  باید در قبال برخورد های سخت و قاطع ایران، شاکی می شدند و برجام را که نرمش طرف ایرانی بود، روی سرشان می گذاشتند و حلوا حلوا می کردند. اما در عمل، وقتی اقتدار و قاطعیت نشان دادیم و در برابر گستاخی و ضربه، ضربت متقابل را زدیم، انگلیسی ها و آمریکایی ها (و دیگر کشورهای غربی)، ترجیح دادند جز چند غُر و لُند کوتاه، هیچ نگویند تا ماجرا را فراموشی شود.

در عین حال، هر گاه انعطاف و نرمشی نشان دادیم که آنها حمل بر ضعف کردند، به جای قدردانی و نرمش متقابل، زبان شان دراز تر شد. به جای این که درباره تعهدات نقض شده برجامی شرمنده و عذرخواه باشند، طلبکار هم شدند و امتیازهای جدید مطالبه کردند.

این دوگانه،  درس بسیار بزرگی است، اگر واقع بین باشیم.  زبان رایج و همه فهم در دنیا زبان_اقتدار است و کسی در ازای دیپلماسی_التماسی، جز تحقیر و توهین تحویل نمی دهد.

محمدایمانی

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین