جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 15 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نباید انتظار استانی شدن انتخابات مجلس یازدهم را داشت

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: از آنجایی که زمان‌بندی انتخابات شروع شده، انتخابات یازدهمین دوره مجلس باید با قوانین قبلی برگزار شود. به گزارش میلادلارستان به نقل…

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: از آنجایی که زمان‌بندی انتخابات شروع شده، انتخابات یازدهمین دوره مجلس باید با قوانین قبلی برگزار شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت حسین مقصودی  اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را باید از دو محور مورد توجه قرار دهیم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که انتخابات مجلس یازدهم به صورت استانی برگزار شود، بیان کرد: یکی از این محورها، تشدید مجازات جرائم انتخاباتی، مدیریت تبلیغات، شفافیت هزینه‌های انتخاباتی و استانی و تناسبی شدن انتخابات مجلس است که در طرح استانی شدن انتخابات مجلس مورد توجه قرار گرفته بود، اما از آنجایی که زمان‌بندی انتخابات شروع شده، انتخابات یازدهمین دوره مجلس باید با قوانین قبلی برگزار شود.

وی افزود: نکته دوم این است که اگر می‌خواهیم ایرادات و شبهات قانونی انتخابات برطرف شود و شاهد برگزاری انتخابات به صورت استانی و الکترونیکی باشیم باید تمرکز خود را بر این بگذاریم که قانون انتخابات برای ادوار بعدی اصلاح شود و از همین حالا اقدامات لازم را شروع کنیم.

مقصودی ادامه داد: ایرادات شوراری نگهبان باید مورد توجه قرار گیرد و در کمیسسیون بررسی و سپس در صحن مجلس رای گیری شود، اگر می‌خواهیم انتخابات استانی شود باید ایرادات این طرح اساسی و جزئی آن رفع شود تا نهایتا در اواخر مجلس دهم یا ابتدای مجلس یازدهم به نتیجه برسد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: در ادوار هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی همواره وقتی به سال انتخابات می‌رسیم، قوانین انتخاباتی را می‌خواهیم اصلاح کنیم اما به نتیجه نمی‌رسیم زیرا شورای نگهبان و خواص جامعه ایراد می‌گیرند و کاندیداها نیز فضاسازی می‌کنند و به همین جهت نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استانی شدن انتخابات مجلس باید از زمان فعلی شروع کنیم، بیان کرد: مخالف روش سابق استانی شدن انتخابات مجلس بودم و اگر قانون را صحیح تدوین کنیم من نیز موافق استانی شدن هستم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۶:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین